kattenzorgen

16-01-2014 21:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi is er dan, eindelijk.

Sinds vanochtend heb ik hem opgehaald uit het asiel.

11 uur is hij het mandje in gegaan, om en nabij 1 uur kwam hij er uit.

Alles loopt eigenlijk best, hij verstopt zich nu en dan maar komt ook de boel verkennen. Is gek op mijn knuffels en kroelen.

Enige is dat meneer de bak nog heel erg links laat liggen. Ik zet hem er regelmatig op. Kap er inmiddels af gehaald.

Hij is er een aantal keer opgezet, loopt er ook zelf heen.

Gaat dan liggen rollen, wat graven en wat hij al niet kan bedenken. zolang het maar niet plassen/pepen is.

et ging hij wel zitten na wat gegraaf om gelijk weer overeind te komen, weer graven, weer klaar zitten. Wat miauwtjes tussendoor.

Maak ik me te veel zorgen? Of gaat mijn zorg toch waar zijn?

Wil zo graag dat hij het super doet en krijgt hier.
Geen zorgen, hier ging kat pas 20 uur later op de bak. Geef hem rust en stress hem niet teveel, hij weet nu waar de bak staat!

Poes kwam in de namiddag om 17.00 en de volgende dag om 13:00 pas geplast en gepoept!
Laat hem. De bak is hem nog niet eigen. Ik heb er vier. En dat duurt even. Zet hem ook niet telkens op de bak en laat hem echt helemaal met rust. Niet oppakken, niet op schoot nemen, laat hem ZELF zijn weg vinden. In drie van 'mijn' gevallen duurde dat een paar dagen, in een geval een jaar. Een jaar van angstig onder de tafel tot nu EINDELIJK uit zichzelf op schoot. Zomaar. Spontaan. Was best een emotioneel moment. Nooit dwingen iets te doen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
oh dwing hem zeker niet. Kijk af en toe even waar hij uit hangt. Regelmatig al dat ie voor mijn voeten rondwandelt of tussen mijn benen door cirkelt.

Kroelen en knuffels komt hij zelf halen. Wat dat aangaat krijgt hij alle tijd en gaat het gewoon goed. Alleen zit dus echt even met dat bakgebeuren, Maar dat is dus niks vreemds zeg maar.

Hebben begin van de avond wat gespeeld met een hengeltje, vond ie geweldig leuk.
En ze willen niet dat je kijkt als ze op de bak gaan. Maar een uur of 20 duurde het hier met de recentste aanschaf ook. Hij weet iig waar de bak is, dus dat komt best goed.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Geen zorgen maken. Het diertje moet wennen aan zijn nieuwe huis.
De kat op de foto van mijn avatar wordt deze zomer 11 jaar. Hij komt sinds enkele maanden pas gezellig 's morgens in bed liggen en knuffels halen. Schootzitter is ie nog steeds niet... :(
Nope
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 16 januari 2014 @ 22:07:

De kat op de foto van mijn avatar wordt deze zomer 11 jaar. Hij komt sinds enkele maanden pas gezellig 's morgens in bed liggen en knuffels halen. Schootzitter is ie nog steeds niet... :(

Nogmaals, dat maakt me niet uit...het gaat om die kattenbak waar die op moet gaan zitten.

Mijn vorige kwam ook sporadisch langs voor een knuffel in haar eigen tijd.
hij weet waar de bak staat, hij heeft er in gekrabd, dus als hij moet dan ga je. Jij kan ook niet op commando plassen
katten plassen ongeveer 1 keer per 24 uur
ik kon het bijna niet geloven, maar toch was het zo: toen mijn jongste katje hier aankwam, heeft ze DRIE DAGEN niet geplast of gepoept!

ik heb dagelijks mijn appartement doorzocht, overtuigd dat ze misschien wel ergens in een hoekje geplast zou hebben... maar niks!

(ze at en dronk ook wel niet die drie dagen)

dus ze kunnen verrassend lang hun plas ophouden!

(en wat een opluchting toen ze wel plaste, en eindelijk iets at en dronk! ik zat zelf die drie volle dagen compleet in de stress )
Let wel goed op als hij miauwt.

Dit kan ook blaasgruis betekenen.

Dit doet erg veel pijn bij katten.

Het kan idd ook wennen zijn.

Ik zou morgen, mocht de kat nog op de bak zitten en miauwen, even naar de dierenarts bellen.
quote:Fame schreef op 16 januari 2014 @ 22:00:

En ze willen niet dat je kijkt als ze op de bak gaan Hahah! Daar hebben mijn katten geen last van helaas.
hij is inmiddels al voor een plas geweest, flinke ook. dus maak me niet direct zorgen om blaasgruis ondanks zijn gemiauw. Miauwen kan ook een tik of iets anders zijn van hem. Hij is levendig, eet (zacht voer vooral!), drinkt en komt kroelen. Van spelen heeft hij nog geen kaas gegeten, zo sneu.

hou het uiteraard is de gaten...zat me gewoon zorgen te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven