kerst

06-12-2012 22:01 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
,
Jullie zijn toch met elkaar?

Wat wil je dan, bij Truus en Henk en hun familie gaan zitten? Zou toch ook een beetje raar zijn?
Dat kan ik me voorstellen,Yogonaise! Probeer een tip te verzinnen maar het blijft zoeken naar een " alternatieve invulling" waar je niet vanuit jezelf voor kiest, hoe je het ook wend of keert.

Best moeilijk zo helemaal zonder familie lijkt me. Kerstknuffel dan maar voor jullie!
Ik heb ook geen ouders meer. Het zou inderdaad geweldig zijn als kerst met hen gevierd kon worden. Maar het is niet zo...dus bekijk het zo> Velen vinden het ook vreselijk om elk jaar maar aan die 'verplichting' te moeten voldoen en niet een eigen plannen te kunnen trekken.

Jullie zijn met z'n tweëen. Beter dan alleen! Genit van elkaar. Maak lekkere dingen, huur een mooie film of ga uit. Boek een weekendje. Maar blijf niet ot het laatste punt wachten, vraag dan of je bij **** kerst kunt vierenen trek je eigen plan.
Gisteren was hier ook al een topic over. Misschien kan je daar meeschrijven?
Ga met de kerstdagen langs het Leger des Heils. Ontmoet mensen die helemaal alleen zijn en organiseer iets in samenwerking met het Leger des Heils.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
yugonaise; misschien kun je bij onze familie / ouders op bezoek gaan, want ik ga niet !

Sorry misschien een beetje een flauwe reactie.....maar wij geven er nu helemaal niks om.

Maak het gewoon extra gezellig met z'n tweetjes !
(Heel chique) uiteten? In restaurant op zo'n tijdstip verbroedert vaak.
Ik begrijp er niets van. Ik en mijn man zijn ook samen met de kerst. Mijn moeder wil niet komen, die blijft liever thuis. En hij heeft geen familie verder. Maar we hebben de honden en elkaar. We doen lekker onze eigen zin, gaan gourmetten, wandelen met de honden. Op 2e kerstdag wil ik naar de weerselose rommelmarkt. Wij komen onze kerst prima door.
Misschien eens een balletje opgooien in je vrienden-/kennissengroep of er soms mensen zijn die een van de dagen met een groep vrienden willen vieren?

Maak je er een nieuwe traditie van. Een dag met mensen samen, een dag met z'n tweeën.

En anders lekker op wintersport gaan. Zonder verplichtingen.
Wat is er gebeurd dat jullie allebei je families zijn verloren? dat lijkt me echt heel heftig.

Maar veel relevanter is natuurlijk de vraag: hoe zorg je ervoor dat je samen een nieuwe familie om je heen verzamelt? Want ėėn ding is zeker: er zijn veel meer mensen in jullie situatie. Nu nog elkaar vinden.

Ik geloof dat ik zelf zou zorgen met de kerst iets buiten de deur te gaan ondernemen. Kerst in Dublin of op een andere lollige plek. Maar goed, daar moet je ook maar het geld voor hebben natuurlijk.
Ruilen? Ik wou dat ik lekker alleen thuis kon blijven!

Nou mag ik nog niet zeuren, 1 avond naar ouders met het gezin en aanhang + kinderen, dus valt reuze mee..

Ik snap ook niet zo goed wat die 2 dagen in het jaar anders zijn dan andere, en hoe je oprecht verdrietig kan zijn dat je dan gewoon met je vriend samen thuis bent.

Probeer het te relativeren.
Hoe 'vervelend verplicht' het ook mag zijn ik snap dat je je er erg verdrietig over kan voelen.

Ik denk dat ik in die situatie graag kerst zou willen vieren in londen ofzo. Misschien een kerstconcert bezoeken of een kerst mis (ookal ben ik niet gelovig) bijwonen in een mooie kerk. Die rommelmarkt klinkt ook gezellig. Of gaan schaatsen .
Been there, done that, got the T-shirt.
Kinderen nemen?

Nee flauw. Ik zou idd kijken of vrienden een van die dagen willen en anders derde kerstdag invoeren als ze dan wel kunnen? En het inderdaad ondanks dat jullie met zn tweeen zijn gezellig maken!
"dat wij alleen zijn met de kerst."

Contradictie in terminis.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waar is jullie familie gebleven? Kan me goed voorstellen dat het erg kaal voelt, kerst zonder familie.
Wij vieren ook kerst met zijn tweeën en we kijken er erg naar uit om samen twee dagen voor onszelf te hebben!

Ik leef juist altijd mee met veel ouderen die hun partner niet meer hebben en dan terugdenken aan vroeger... We hebben allemaal wel iets niet, de een heeft geen ouders meer, de ander geen broers en zussen, of geen kinderen kunnen krijgen, of nooit een partner gehad hebben of je partner van vroeger missen... ik ken bijna niemand die "alles" heeft! Ik hoop dat je je kunt richten op wat je wel hebt in plaats van wat je niet hebt... bedenk je hoe mooi en waardevol het is dat je nu met een leuke partner leeft!
Uit eten met een avondvullend programma? Palazzo? Zoiets? Kerstconcerten?
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 16:21
99.54% gewijzigd
Waarom geef je niet een pre-kerstfeestje voor je vrienden bij jullie thuis, volgend weekend bijvoorbeeld? En de kerst zelf zijn jullie gezellig met zijn tweetjes.
Jullie zijn toch samen? Waarom ga je niets leuks doen? In een hotel zitten met z'n tweetjes, uit eten, samen de keuken in, samen wandelen, samen een film kijken...
Ik snap dat je je zo voelt, maar wat is er anders aan kerst dan andere dagen. Dat de winkels niet open zijn?

Ik heb persoonlijk niet zoveel met kerst, ik vind het een opgeklopt gedoe met veel verplichtingen.

Ik snap dat als je die verplichtingen niet hebt het anders voelt, en dat je je misschien wel in de kou voelt staan omdat niemand je vraagt, maar maak je het niet groter dan dat het is?

Ga er je eigen traditie aan geven en vul het in met een "lange neus" naar je vrienden. Want jij HOEFT niet naar ouders/schoonouders. JIj mag de hele dag in joggingbroek op de bank een stapel dvd's kijken.
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 16:22
99.42% gewijzigd
Mag ik vragen hoe oud jullie zijn en hebben jullie kinderen?

Waarom vul je het niet op een andere manier in? Schrijf je in als maatje ergens en ga langs bv bij ouderen die eenzaam zijn, rond deze tijd komt dat vaak in het nieuws.

Gedeelde smart is halve smart?
.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 16:23
99.25% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven