Kerstboom dillemma
zondag 16 november 2014 om 11:31
Wanneer kun je daadwerkelijk je kerstboom gaan opzetten? Ik zie bij sommige mensen dat ze hun kerstboom al hebben opgezet in de woonkamer. Ik weet dat dat hartstikke gezellig, maar is dat niet wat te vroeg? Sinterklaas is nog niet eens het land uit... Natuurlijk kan ik ook haast niet wachten om mijn kerstboom op te zetten, maar denk dat ik met veel moeite toch maar moeten wachten tot na 5 december..
Hebben jullie al je kerstboom opgezet? Of wanneer gaan jullie je kerstboom opzetten? En wat zijn de kleuren voor de kerstboom dit jaar? Of welke kleuren gebruiken jullie qua kersballen voor in de boom?
Ik zat er zelf aan te denken aan zilver en turqouise.. IK hou zelf niet van donkere gelukkig en aangezien ik vorige week een grote kerstboom heb gekocht... Vorig jaar had ik 2 kleine kerstbomen..
Hebben jullie al je kerstboom opgezet? Of wanneer gaan jullie je kerstboom opzetten? En wat zijn de kleuren voor de kerstboom dit jaar? Of welke kleuren gebruiken jullie qua kersballen voor in de boom?
Ik zat er zelf aan te denken aan zilver en turqouise.. IK hou zelf niet van donkere gelukkig en aangezien ik vorige week een grote kerstboom heb gekocht... Vorig jaar had ik 2 kleine kerstbomen..
zondag 16 november 2014 om 16:02
Ik zal wel mosterd zijn, maar ik vind dat mensen zelf maar moeten weten wanneer ze hun kerstboom opzetten, en hoe lang, en waar en hoe groot. Zelf heb ik een heel klein neppertje, dat ik neerzet op 6 december en optuig in alle kleuren van de regenboog. De bedoeling is dat ik hem met Driekoningen weer in de schuur zet, maar dat wil ook wel eens eind februari worden. Ik ben nogal lui namelijk.
zondag 16 november 2014 om 16:27
Ik zou hem ook pas na Sinterklaas opzetten. Gewoon eerst netjes het ene feest afhandelen, en dan pas het volgende. Maar ik merk de laatste jaren dan de lichtjes en bomen overal steeds vroeger komen. Dat vind ik jammer, want zo gaat het speciale er wel af. Nog even en ze staan van oktober tot maart (wintertijd). Dat haalt het speciale er wel vanaf, terwijl ik het juist zo leuk vind dat die lichtjes er alleen in de allerdonkerste periode van het jaar zijn.
zondag 16 november 2014 om 20:42
Mensen hebben inderdaad zelf te weten wanneer ze een kerstboom opzetten, maar er zijn altijd andere mensen die daar weer iets over te zeggen hebben.
Ik denk dat het er aan ligt hoeveel je geniet van een kerstboom. Ik denk dat hoe gekker je bent op een kerstboom, hoe eerder je hem wilt zetten, en hoe langer je er van wilt genieten.
Ik denk dat het er aan ligt hoeveel je geniet van een kerstboom. Ik denk dat hoe gekker je bent op een kerstboom, hoe eerder je hem wilt zetten, en hoe langer je er van wilt genieten.
zondag 16 november 2014 om 20:56
quote:gelderka schreef op 16 november 2014 @ 19:50:
Dat is overigens ook de reden waarom we in juli nog geen pepernoten hebben - het mag gewoon niet.Ik bewaar altijd een paar zakken, en die eet ik dan in het voorjaar stiekem op, in het donker onder de dekens. Met de ramen dicht natuurlijk, dat ze me buiten niet horen knabbelen en knagen.
Dat is overigens ook de reden waarom we in juli nog geen pepernoten hebben - het mag gewoon niet.Ik bewaar altijd een paar zakken, en die eet ik dan in het voorjaar stiekem op, in het donker onder de dekens. Met de ramen dicht natuurlijk, dat ze me buiten niet horen knabbelen en knagen.
zondag 16 november 2014 om 21:04
Kerstboomkomt sowieso pas na Sinterklaas, denk half december, en eerste week januari gaat ie er weer uit.
Dochter is jarig volgende week en die snapt er al geen bal van dat Sinterklaas eerst in NL komt, ze dan jarig is, en het daarna dan weer pakjesavond is. Als ik er dan ook nog een kerstboom bijzet, is de verwarring compleet.
Versiering wordt dit jaar wit. Witte kerstbal,en en slingers, witte lampjes en witte houten hangers. De rest van de kamer is al een bonte kermis, dus de boom blijft rustig.
Dochter is jarig volgende week en die snapt er al geen bal van dat Sinterklaas eerst in NL komt, ze dan jarig is, en het daarna dan weer pakjesavond is. Als ik er dan ook nog een kerstboom bijzet, is de verwarring compleet.
Versiering wordt dit jaar wit. Witte kerstbal,en en slingers, witte lampjes en witte houten hangers. De rest van de kamer is al een bonte kermis, dus de boom blijft rustig.
zondag 16 november 2014 om 21:07
Ik heb net nog chocoladepaaseitjes gevonden, maar geen idee uit welk jaar.
De kerstboom mag hier het weekend na Sinterklaas van zolder komen. Nog steeds onbreekbaar spul, omdat Snoezekind traditioneel is ingesteld en zijn kleurige zwartepietjes in de boom wil hangen. Alle kleuren van de regenboog, gezellig !
De kerstboom mag hier het weekend na Sinterklaas van zolder komen. Nog steeds onbreekbaar spul, omdat Snoezekind traditioneel is ingesteld en zijn kleurige zwartepietjes in de boom wil hangen. Alle kleuren van de regenboog, gezellig !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 16 november 2014 om 21:52
Vorig jaar hadden wij -op verzoek van kind, dat zei: als er in september pepernoten in de winkel liggen zetten wij nu de kerstboom op- onze alternatieve kerstboom (goudglitter kegelvormig ding) al eind oktober staan. Zou dus zomaar kunnen dat we binnenkort zin hebben dat ding weer neer te zetten. Versierd met turquoise en paarse glitterballen.
zondag 16 november 2014 om 22:09
quote:AsoTut schreef op 16 november 2014 @ 11:34:
Wij zetten nooit de kerstboom op dus wat kleur betreft wil ik geen advies geven alleen dat het wel moet passen bij elkaarIk koop elk jaar een paar nieuwe ballen, hoeven niet bij de andere te passen. Doordat alle ballen anders zijn, in combinatie met veel gekleurde lampjes, is het toch een geheel.
Wij zetten nooit de kerstboom op dus wat kleur betreft wil ik geen advies geven alleen dat het wel moet passen bij elkaarIk koop elk jaar een paar nieuwe ballen, hoeven niet bij de andere te passen. Doordat alle ballen anders zijn, in combinatie met veel gekleurde lampjes, is het toch een geheel.