Kerstboom dillemma

16-11-2014 11:31 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer kun je daadwerkelijk je kerstboom gaan opzetten? Ik zie bij sommige mensen dat ze hun kerstboom al hebben opgezet in de woonkamer. Ik weet dat dat hartstikke gezellig, maar is dat niet wat te vroeg? Sinterklaas is nog niet eens het land uit... Natuurlijk kan ik ook haast niet wachten om mijn kerstboom op te zetten, maar denk dat ik met veel moeite toch maar moeten wachten tot na 5 december..

Hebben jullie al je kerstboom opgezet? Of wanneer gaan jullie je kerstboom opzetten? En wat zijn de kleuren voor de kerstboom dit jaar? Of welke kleuren gebruiken jullie qua kersballen voor in de boom?

Ik zat er zelf aan te denken aan zilver en turqouise.. IK hou zelf niet van donkere gelukkig en aangezien ik vorige week een grote kerstboom heb gekocht... Vorig jaar had ik 2 kleine kerstbomen..
Ik heb 'm vandaag gezet. Prima tijdstip zo eind november/begin december. Vind het ook niet alleen voor de kerst, maar juist om de donkere winterperiode te overbruggen. Bij mij staat ie dan ook altijd nog tot minstens halverwege januari. Zeker als het echt winters weer is.
quote:*-_lilith_-* schreef op 19 november 2014 @ 16:16:

[...]

Haha dat ik daar zelf dan niet ff aan denk hè

Goed idee!anders de action, die is ook niet duur en ze hebben sneeuwpopjes

Ik ben vandaag bij Eurofleur in Leusden geweest ga er elk jaar een keertje heen, dochter vind het geweldig! Sowieso de levende kerststal, maar ook de kerstmannen, de zingende en dansende ijsberen en het kersthuisjes-dorp. Dit jaar zag ik haar ook echt genieten! Ze hing over de rand bij de kersthuisjes te kijken met haar mond open, prachtig! En ik heb weer wat aangeschaft. Heb vorig jaar een glazen kerstboom gehad in een kerstpakket. Bovenste top kan eraf en dan is hij hol zeg maar. Daarin heb ik nu lampjes met batterijen gekocht. Verder wat groffe nepsneeuw en ik moet nog even kijken hoe ik hem verder aankleed. Heb ook weer 2 waxinelichthouders gekocht. Ik schaf elk jaar een zelfde soort aan met net een ander motief. Zoiets als dit, met binnenin van dat glanzende en dat het motief doorschijnt als er een kaarsje aan is :

Maar dan wel mooie ik heb nu iets met rendieren, dennenbomen en nu 2 gekocht met een beetje van die schilfertjes die eraf zijn zeg maar.
quote:misspatrice schreef op 19 november 2014 @ 13:38:

Ik heb geen kinderen maar ik zet de kerstboom nog niet op. Vind het toch dan sneu voor kleine kinderen (heb vriendinnen en vrienden met ukkies die over de vloer komen).

Vind het nu ook nog echt te vroeg. Sinterklaas moet eerst het land verlaten hebben ;).

Komt wellicht ook omdat ik meestal een stuk van mijn woonkamer moet verbouwen om hem op te kunnen zetten. Dus stel ik dat meestal uit tot rond de 20 ste december. In de eerste week van januari gaat hij meestal weer weg.

Ik heb zilver en witte ballen, of ja ballen, meer figuurtjes dan echte ballen erin zeg maar.

Waarom zou het sneu zijn voor kinderen? Ze hebben toch niets met jouw inrichting te maken? Of ben je bang dat ze de boel afbreken?

Ik zou het juist zonde vinden van al dat werk als ie maar 'n week zou staan.
Lilith, waar woon je?

Of nee, laat ik het anders vragen: woon je in de buurt van Amsterdam?
Cum non tum age
Zoon zeurt al maanden over de kerstboom. Hij is heel blij dat het vrijdag pakjesavond is want de dag erna mag de boom worden opgetuigd (of afgetuigd, het is maar hoe je het bekijkt ). Zoon versiert de boom en ik heb belachelijk veel ballen en prullaria. Dus ik denk veel rood, goud, zilver, roze en champagne. En alle glitterkitsch die hij weet op te diepen naast alle lichtjes.
Ik vond dat altijd heerlijk, de kerstspullen uitzoeken met mijn moeder het meeste zat in een grote kist, die geur uit die kist...heerlijk! Doet me echt aan kerst denken haha! En dan pakte ik alles uit, die papieren kerstklokken, kersthuisjes voor theelichtjes, de kerststal, raamstickers, ballen, meuk. Ik kon daar echt van genieten. Hoop dat onze dochter dat ook zo gaat beleven
Ik heb zojuist de eerste kerstlichtjes in de woonkamer opgehangen . Maar zondag pas kunnen wij een kerstboom neerzetten, omdat de man waar we ze altijd halen ze dan pas begint te verkopen . Dus de boom wel na Sinterklaas, maar als we afgelopen weekend al de boom hadden kunnen kopen, dan hadden we dat denk ik wel gedaan ^^.

En net als Elninjoo laat ik de boom hier zo lang mogelijk staan en de kerstlichtjes nog net iets langer, want ik vind het ook stom om na amper 3/4 weken alles weer weg te halen terwijl het buiten nog heel lang heel donker en koud en kil is.
Ik zet de boom altijd op na 5 dec. Vorig jaar was het gelijk 6 dec, dit jaar weet ik nog niet.

Momenteel nog niet zo in de kerstsfeer, misschien komt dat nog..

Wordt in ieder geval een echte boom, wel een kleintje gezien ik maar een klein huisje heb

Liefst wil ik elk jaar nieuwe decoratie en versiering kopen, maar dan heb ik zoveel, maar er is ook zoveel leuks te koop :P
Wat maakt het uit wanneer die kerstboom er staat. Diverse winkeliers hebben de boom al in de winkel staan.

Who cares? Waarom zeuren/klagen/miepen over datum kerstboom optuigen?

Er is al genoeg ellende in de wereld.

Gezellig toch?

Wij hadden al jaren sinterklaas gevierd tussen de kerstversiering. Dat maak het feest gezelliger.

De kinderen hebben leuke herinneringen aan overgehouden en geen verwarring!

Versieringen, kaarsjes, kruidnoten, chocoletters, kerstkransjes enz past bij december-feestmaand.

Geniet ervan!
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik zet hem altijd na 5 december op, dus 6 december meestal.

Nu gaan we het weekend naar mijn ouders die op vakantie zijn, en ik heb zoveel leuke, nieuwe dingen gekocht voor in en om de boom, dat ik donderdag en vrijdag alles op ga zetten.

Wat maakt het ook uit, toch
Snap niet wat de kerstversiering bij de Sintvierders in de weg staat. Sinterklaas heeft geen specifieke huisversiering en dat schoentje kun je ook zetten en die chocoletter/pepernoten kun je ook eten terwijl de kerstboom er al staat.
quote:*-_lilith_-* schreef op 19 november 2014 @ 16:16:

[...]

Haha dat ik daar zelf dan niet ff aan denk hè

Goed idee!Dit is serieus een heel goed idee. Daar liggen echt bergen kerstspullen! Mijn moeder houdt ervan om daar te struinen en toen ik laatst een keertje mee was heb ik supermooie ballen gekocht en een huisje voor een waxinelichtje.
Al jaren geen kerstboom meer (op 1 x na paar jaar geleden toen toenmalige partner er was) want ben alleen en met de kerstdagen ook eigenlijk en ik vind het dan niet zo de moeite.

Heb wel een erg mooi, al zeg ik het zelf, authentiek, kerststalletje met dito beeldjes.

Als iemand interesse heeft, het is zo af te halen hier (regio Schiphol ongeveer) al moeten we dan wel even speuren in de berging
Zilverkleurig kerstspul mag ook weg. Doe wel wat lichtjes en ballen in grote vazen; ballen (rood, donkerpaars, goud) dit jaar rond 9 januari gekocht bij de kringloop.
Vandaag!!
quote:elninjoo schreef op 30 november 2014 @ 20:24:

[...]

Waarom zou het sneu zijn voor kinderen? Ze hebben toch niets met jouw inrichting te maken? Of ben je bang dat ze de boel afbreken?

Ik zou het juist zonde vinden van al dat werk als ie maar 'n week zou staan.

Haha nee. Het zijn stuk voor stuk schatjes. Nee ik weet niet. Vind het gewoon niet zo leuk voor ze. Plus wat ik al zei, ik moet mijn halve woonkamer verbouwen om dat ding op te kunnen zetten :p.

Mij wordt het volgend weekend. Dit weekend heb ik er echt geen tijd voor .
Carpe Diem!
Kinderen hebben niets te vinden bij 'n ander in huis. Bovendien vraag ik me af of er daadwerkelijk kinderen zijn die het niet leuk vinden zo'n kerstboom als sinterklaas nog niet geweest is. Volgens mij bedenken volwassenen dat het niet door elkaar hoort te lopen.
Ik vond het altijd mooi, als kind, kerstbomen. Ook bij anderen. En het is nooit over gegaan. Als ik de honden uit liet ´s avonds, toen ik nog in Eindhoven woonde, draaide ik mijn ogen bijna uit hun kassen om stiekem overal naar binnen te gluren om die kerstbomen te zien.

En morgen ben ik van plan om de eerste te gaan zetten in de serre! En als het vlot verloopt, zet ik ook gelijk de andere in de woonkamer.
Nou, ik heb ze allebei staan! Gisteren de eerste, vandaag de tweede!
Hier is het huis ook weer kerstig! Erg tevreden over de boom zelf, was snel klaar bij ikea

En eindelijk heb ik hem! De little people kerststal!

En dit (onderste plank) staat het hele jaar in de keuken in de buffetkast, maar nu mag het in de woonkamer

Oh, dat servies! Wat leuk! Helemaal kerst! Ik moet nog foto´s maken maar ik moet nog een een piek halen, die is namelijk vorig jaar gesneuveld.
Ik heb vorig jaar zo'n echt ouderwetse piek gekocht voor mijn broer. Met van die gaten erin
Mooie boom dh! Is dat een echte of een neppe van ikea?
Leuke spullen zijn dat!
Ik heb dit jaar ook een piek in de boom; de reserve-piek. De officiële piek, met zo'n inkijkje, vond ik niet meer, dus die zal wel kapot zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven