Kerstkrans aan de deur?

07-12-2019 18:45 81 berichten
Een vraag die ik mij al lang stel en nu nog eens komt bovendrijven aangezien er hier net een topic opdook errond.

Wie hangt anno 2019 - bijna 2020 - nog een Kerstkrans aan de deur?

In een wereld waar lang niet meer iedereen katholiek / gelovig is?

Hang jij een Kerstkrans aan je voordeur?

Totaal aantal stemmen: 150

Ja (45%)
Ik zou wel willen, maar mijn partner / de woningbouw / ... houdt mij tegen (6%)
Nee (49%)
zo'n deur heb ik ook ong Whomi. Dit jaar alleen geen krans.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
15-12-2019 06:47
Haarlem is echt hartstikke crimineel: https://haarlemsweekblad.nl/lokaal/over ... ets-668532

Daarbij vergeleken is een gejatte kerstkrans natuurlijk peanuts.

O_O wow bizar zeg!

Wij wonen in een jaren 30 huis en ik heb vrijdag voor het eerst een krans uitgezocht voor de voordeur met lampjes erin. Wordt er heel blij van als ik thuis kom!
Een familielid maakt van die kransen. Die hang ik dan op. Het maakt mij niet zoveel uit, maar het maakt haar wel erg blij.
Whomi schreef:
15-12-2019 07:34
Ik heb wel een krans voor de herfst ook. Met oranje, groen en appeltjes enzo. Voor Pasen en in de zomerperiode heb ik niets, maar zodra het wat kouder wordt hang ik een krans op. Ik vind het gezellig staan! Ik laat de kerstkrans ook rustig tot maart hangen. Het is een groene krans met rode besjes, dennenappels en een beetje nepsneeuw. En ik heb daar zelf zo’n kralensnoer met belletjes omheen gedaan :)
Maar zoals ik al zei heb ik er ook wel de deur voor vind ik. Ik heb zoiets als voordeur en dan in donkergroen :

Afbeelding
Ja diegene die hem het hele jaar door heeft hangen heeft er ook echt een goede deur voor en zo'n krans verkleint ook de inkijk. En inderdaad met de herfst een herfst krans met pasen zitten er paaseitjes in verwerkt enzo. Volgens mij maakt ze ze ook grotendeels zelf.
Marnamai schreef:
07-12-2019 18:51
Kerst is voor mij toch echt nog altijd een katholiek / gelovig feest.

Voor mij niet. Ik vier de terugkeer van het licht.
Een krans vind ik gewoon mooi en heeft volgens mij geen bal met geloof te maken.
Overigens heb ik geen krans aan de deur helaas. Ik heb daar de deur niet voor. Ik heb wel naast de deur een plantenbak met een hoog rek waaraan een groene toef dennentakken hangt met ballen en rond dat rek lichtjes. Ook gezellig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven