Keuken opknappen

16-11-2014 13:54 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keuken van een jaar of 13 oud, het is echt een keuken die je destijds veel zag

Hij bevalt nog steeds en de opstelling is prima

In de loop van de jaren is de vaatwasser vervangen en onlangs de afzuigkap

Alleen het folie op de deurtjes laat steeds meer los, garantie is verlopen (ben paar jaar geleden al bij Brugmans terug geweest)

Is wel iets wat bij veel bij keukens uit die tijd speelt, omdat er niet meer zulke sterke lijm als vroeger mag worden gebruikt

Het folie in het midden laat nu bij allemaal los(zitten grote luchtbellen onder), de randen zitten nog vast.

Ik heb nu bij 1 kastje het folie voorzichtig verwijderd, en ook bij de randen, waarvan ik dacht dat het nog goed vast zat, trok ik het zo los

Daaronder zit triplex.

Mijn vraag, nu kan ik er toch zo een primer opzetten en dan aflakken? Hoeft toch geen kunststof primer te zijn, het kunststof is toch weg??

Heeft er iemand ervaring mee?

Hieronder een foto van een soortgelijke keuken

als je het folie er af haalt en daaronder zit triplex, kan je het als triplex behandelen

wel eerst goed afschuren ivm lijmresten, grondlak en aflak
wel eerst ff aan de binnenkant van een deurtje controleren of de verf wel "pakt" omdat er lijm onder zit
En nieuwe deurtjes laten maken is dat een optie voor je? Anders 1 deurtje eruit halen en je even laten informeren bij een schilder.
Triplex, mits goed schoongemaakt en alle lijmresten verwijderd kan gewoon goed geverfd worden.
Wij hebben hetzelfde bij onze keuken, alleen zit er bij ons geen triplex onder maar MDF. Ik ben ook van plan om de folie er helemaal af te halen, en dan het MDF te schuren en te lakken, zodat de keuken weer een tijdje mee kan.

Helaas zit bij sommige deurtjes de folie er nog wel strak op. Weet iemand een manier om dat er af te krijgen?
Ik moet helemaal niks!
Nou, ik heb nog eens gekeken, ik twijfel nu tussen mdf/spaanplaat

Ik heb voorzichtig een snee gemaakt daar waar het folie los was, en heb gelezen als het nog vast zit even met de fohn erop

Maar ik dacht dus ook dat het er soms nog strak opzat, maar toch ging het er makkelijk af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven