Keuken opknappen
zondag 16 november 2014 om 13:54
Ik heb een keuken van een jaar of 13 oud, het is echt een keuken die je destijds veel zag
Hij bevalt nog steeds en de opstelling is prima
In de loop van de jaren is de vaatwasser vervangen en onlangs de afzuigkap
Alleen het folie op de deurtjes laat steeds meer los, garantie is verlopen (ben paar jaar geleden al bij Brugmans terug geweest)
Is wel iets wat bij veel bij keukens uit die tijd speelt, omdat er niet meer zulke sterke lijm als vroeger mag worden gebruikt
Het folie in het midden laat nu bij allemaal los(zitten grote luchtbellen onder), de randen zitten nog vast.
Ik heb nu bij 1 kastje het folie voorzichtig verwijderd, en ook bij de randen, waarvan ik dacht dat het nog goed vast zat, trok ik het zo los
Daaronder zit triplex.
Mijn vraag, nu kan ik er toch zo een primer opzetten en dan aflakken? Hoeft toch geen kunststof primer te zijn, het kunststof is toch weg??
Heeft er iemand ervaring mee?
Hieronder een foto van een soortgelijke keuken
Hij bevalt nog steeds en de opstelling is prima
In de loop van de jaren is de vaatwasser vervangen en onlangs de afzuigkap
Alleen het folie op de deurtjes laat steeds meer los, garantie is verlopen (ben paar jaar geleden al bij Brugmans terug geweest)
Is wel iets wat bij veel bij keukens uit die tijd speelt, omdat er niet meer zulke sterke lijm als vroeger mag worden gebruikt
Het folie in het midden laat nu bij allemaal los(zitten grote luchtbellen onder), de randen zitten nog vast.
Ik heb nu bij 1 kastje het folie voorzichtig verwijderd, en ook bij de randen, waarvan ik dacht dat het nog goed vast zat, trok ik het zo los
Daaronder zit triplex.
Mijn vraag, nu kan ik er toch zo een primer opzetten en dan aflakken? Hoeft toch geen kunststof primer te zijn, het kunststof is toch weg??
Heeft er iemand ervaring mee?
Hieronder een foto van een soortgelijke keuken
zondag 16 november 2014 om 15:54
Wij hebben hetzelfde bij onze keuken, alleen zit er bij ons geen triplex onder maar MDF. Ik ben ook van plan om de folie er helemaal af te halen, en dan het MDF te schuren en te lakken, zodat de keuken weer een tijdje mee kan.
Helaas zit bij sommige deurtjes de folie er nog wel strak op. Weet iemand een manier om dat er af te krijgen?
Helaas zit bij sommige deurtjes de folie er nog wel strak op. Weet iemand een manier om dat er af te krijgen?
Ik moet helemaal niks!
zondag 16 november 2014 om 16:12