Keukenmachine wegdoen…krijg ik daar spijt van?
dinsdag 21 oktober 2025 om 18:36
Prachtig hoor zo een luxe merk keukenmachine op het aanrecht maar in werkelijkheid staat het vaker stof te vangen dan dat ik het gebruik. Ik bak hooguit eens in de maand wat soms zelfs eens in de 2 maanden en maak af en toe een pizza’tje maar verder doe ik er te weinig mee on het constant op het aanrecht te hebben staan.
Opbergen en het er steeds bij pakken wil ik niet want het is een mega zwaar ding en neemt in de kast ook veel ruimte in dus denk dat ik het weg wil doen maar ga ik daar spijt van krijgen?
Voor de mensen die net als ik de keukenmachine eigenlijk te weinig gebruiken vinden jullie het de ruimte die het inneemt waard?
En wat moet ik als vervanging nemen? Is zo een handmixer handig? Kan het echt pizzadeeg kneden?
Opbergen en het er steeds bij pakken wil ik niet want het is een mega zwaar ding en neemt in de kast ook veel ruimte in dus denk dat ik het weg wil doen maar ga ik daar spijt van krijgen?
Voor de mensen die net als ik de keukenmachine eigenlijk te weinig gebruiken vinden jullie het de ruimte die het inneemt waard?
En wat moet ik als vervanging nemen? Is zo een handmixer handig? Kan het echt pizzadeeg kneden?
woensdag 22 oktober 2025 om 08:04
Ja precies dit had ik ook. Jij verwoordt het beter dan ik. Ik heb hem daarom dan ook nooit gemist,toen ik hem wegdeed, zoals gezegd.KooktMetKnoflook schreef: ↑22-10-2025 00:20Mijn voornaamste probleem met zo'n ding is dat hij 100x zoveel kan verwerken als wat ik nodig heb. Vanmiddag een stoofpotje met twee uien, drie aardappels, rundvlees, twee stengels bleekselderij en een winterpeen.
Maar hij kan alleen de wortel en de selderij snijden. Daar ga je toch niet zo'n machine voor optuigen en schoonmaken?
Als ik nou 23 porties wortelsalade moest maken, ok. Maar dat is niet zo. Het voelt alsof ik de auto pak om naar de buurvrouw te gaan.
Ik heb een mes en een snijplank, een mixer en plastic handschoentjes voor het kneden - mis ik iets?
.
woensdag 22 oktober 2025 om 08:38
Ik heb er eentje en toen ik nog samenwoonde gebruikte ik hem meer. Nu is het misschien 4-5 keer per jaar. Ik zou hem niet missen als hij weg zou zijn, want ik gebruik hem dan voor het mixen van cakebeslag of het snijden van bergen groenten. Dat kan ook prima met de hand. En ik doe dat ook regelmatig omdat ik het dan teveel werk vind. 
Maar hij staat niet in de weg op het aanrecht, daarom gaat hij nog niet weg.

Maar hij staat niet in de weg op het aanrecht, daarom gaat hij nog niet weg.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 22 oktober 2025 om 09:39
Ik heb er wel een gekocht. Van de Lidl, Silvercrest, die is niet zo duur en ook niet zo zwaar. Ik gebruik m niet heel vaak maar is wel fijn om in huis te hebben. Hij staat op de bovenste plank van een bovenkastje naast de fonduepan. Mijn aanrecht is niet zo breed dus daar wil ik niet teveel spullen op hebben staan. De handmixer heb ik wel binnen handbereik, die gebruik ik veel vaker.
Niet om lelijk te doen maar ik denk wel eens dat sommige mensen een dure Kenwood in het zicht hebben staan om te pronken. Niet dat ze die nou heel vaak gebruiken.
You can pick your friends.
You can pick your nose.
But you can't pick your friends nose.
(Jake)
You can pick your nose.
But you can't pick your friends nose.
(Jake)
woensdag 22 oktober 2025 om 10:48
Met een goedkope handmixer kun je geen deeg kneden. Deeg zou voor mij de belangrijkste reden zijn om wel een keukenmachine te kopen, maar ik twijfel om dezelfde reden als dat de TO hem weg wil doen. Ik vind deeg kneden met de hand heel vervelend en zwaar. Met een goede handmixer is het te doen. Voor 6x per jaar pizza (dat minder gekneed hoeft dan brooddeeg), is een handmixer wel een optie, maar dan wel een met een hoog vermogen.Irma_3110 schreef: ↑21-10-2025 19:47TO, is het een idee om voor weinig geld eentje te kopen om uit te proberen? Ik zie dat een handmixer met deeghaken bij de Action nog geen tientje is. Mocht je het wat vinden en een betere willen kopen, dan kun je deze in zo'n weggeefkastje leggen of zo, of aan je buurmeisje/nichtje/neefje geven die net uit huis gaat.
woensdag 22 oktober 2025 om 10:54
Ik zou hem niet kopen om te pronken voor andere mensen, maar wel voor mezelf. En ook in de hoop dat ik dan eerder/meer ga bakken.
woensdag 22 oktober 2025 om 12:16

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in