Keuzestress wasdroogcombinatie

07-02-2023 21:27 64 berichten
Ik twijfelde tussen Thuis & Psyche.. :nut: Wie kan & wil mij helpen met het uitkiezen van een was- droogcombinatie? Het liefst hoor ik ook ervaringen van degenen die er al een hebben. Ben je tevreden: welke heb je dan precies?

Ik geef het op. Ik ben het zat om non stop was op te hangen. En opdrogen duurt ook nog een eeuwigheid. Maar ik heb geen ruimte voor een droger. Echt niet (voor de duidelijkheid zodat mensen me niet toch een losse wasmachine & een losse wasdroger aanraden).

Ik wil heel graag een wasdroogcombinatie die:

- Kwalitatief goed is
- Lang meegaat
- Energiezuinig is (zo zuinig mogelijk)
- Een zo kort mogelijk was-droogprogramma heeft
- Liefst geen Miele van €1500 of meer, maar wat moet dat moet
- We zijn met 2 personen (1 volwassene en 1 peutertje van 1,5)

Natuurlijk heb ik al rondgekeken, reviews gelezen en getracht te vergelijken. Maar ik krijg er hoofdpijn van. Alvast heel erg bedankt voor het meedenken! :worship:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een wasdroogcombi, de Samsung Ecobubble. Zodra ik er ruimte voor had heb ik er een droger bij gekocht, sindsdien wordt de droogfunctie van de wasmachine niet meer gebruikt.

Wij woonden heel klein en hadden ook geen ruimte voor een wasrek, maar de droogfunctie werkte slecht en de wasmachine was eindeloos bezet. Ellende vond ik het. Dus zodra we groter gingen wonen een droger bijgekocht.

Sorry :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
07-02-2023 21:34
Ik heb een wasdroogcombi, de Samsung Ecobubble. Zodra ik er ruimte voor had heb ik er een droger bij gekocht, sindsdien wordt de droogfunctie van de wasmachine niet meer gebruikt.

Wij woonden heel klein en hadden ook geen ruimte voor een wasrek, maar de droogfunctie werkte slecht en de wasmachine was eindeloos bezet. Ellende vond ik het. Dus zodra we groter gingen wonen een droger bijgekocht.

Sorry :P
Oké, dat wordt dus géén Samsung Ecobubble. :proud: Die stond wel op mijn lijstje. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf ook in het bezit van een Samsung was-droog combinatie. Voor het wassen prima, maar de droogfunctie is echt niet te vergelijken met een “echte” droger.

Droog functie duurt erg lang en dan was de was nog steeds klam (en dus nog steeds ophangen) Daarnaast ook geen pluizenfilter zoals in een normale droger, waardoor ik altijd veel pluis op kleren had.

Een lange tijd toch alles opgehangen, voordat ik een droger kocht en die op de wasmachine heb gezet :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wilde reageren, heb er tot 2x toe in verschillende situaties 1 gehad (weet de merken niet meer). Heb ook zodra het kon een droger erbij gekocht. Was werd niet goed droog en duurde erg lang. Plus dat je dan niet meer kan wassen.

Kun je echt geen droger op je wasmachine kwijt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou vooral een zo groot mogelijke inhoud aanraden. Je zit zo aan je droogcapaciteit met handdoeken, beddengoed etc. Als je er toch teveel in doet kreukt het erg. Hou ook de trommel goed stofvrij na het wassen.
Ik doe nooit het was en droog programma in 1 omdat je meer kan wassen. Ik haal er dan wat dingen uit die snel drogen.
Ik vond m’n losse wasmachine beter wassen en m’n losse droger beter drogen maar heb er geen plek meer voor.
Zelf heb ik gekeken wat er was voor m’n kleine budget en heb sinds een jaartje een Samsung met een aanbieding bij de blauwe van rond de 500, de prijzen zijn aardig gestegen zag ik laatst. Hij doet het verder prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen droger gekocht, maar lucht ontvochtiger. Die staat naast het wasrek. Dat werkt ook heel goed.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Periodiek plaatst hier iemand een topic op zoek naar een was/droogcombinatie. Iedere keer reageren er eigenlijk alleen maar mensen die er geen goede ervaringen mee hebben… is het niet de kwaliteit, dan is het wel het probleem dat de wasmachine te lang bezet is (voor een gezin).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben volgens mij de enige op de wereld die echt heel blij is met een wasdroogcombinatie. De mijne droogt echt heel goed, hoef het nooit uit te hangen daarna.
Wasdroogprogramma duurt wel lang, ik denk iets van 5 uur. Maar zou je die tijd ook niet kwijt zijn als je eerst zou wassen en daarna los drogen? Ja dan kun je er natuurlijk een nieuwe was indoen als de eerste in de droger zit, maar ik mag toch hopen dat je met twee personen niet achter elkaar door hoeft te wassen ;)

Ik heb een LG met een extra grote trommel. Dat hebben wij met twee personen op zich niet nodig, maar het betekent dat hij een normale was ook kan drogen. Veel wasdroogcombinaties hebben echt heel beperkt capaciteit voor het drogen. Dus dat zou ik vooral op letten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben 20 jaar geleden geloof ik een Indesit gekocht. Mijn moeder gebruikt deze nu nog steeds.

Je moet in die was droog combinaties maar de helft doen van wat er in zou moeten kunnen. Voor wassen kan er meer in dan voor drogen. Dus wat wij deden was de helft voor in de droger en de helft voor op het wasrek erin en dat dan na het wassen even scheiden.

Het is dus vooral afhankelijk van hoe je hem gebruikt, als je er weinig in stopt, dan werkt het prima. Maar wel voor een enkel huishouden, want met 2 of meer is het wat hierboven gezegd wordt wel waar. Het duurt heel lang zo'n cyclus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze combi wordt niet meer verkocht, maar dit is er ook 1 van LG met extra grote trommel. Als ik nu een nieuwe zou moeten kopen, zou ik deze kopen:
https://www.coolblue.nl/product/895390/ ... -8-kg.html

8kg is gewoon een normale was in een standaard wasmachine.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil niks anders meer dan een combi. Wij woonden samen in een heel klein appartement waar geen plaats was voor een droger dus voor een combi gegaan. Ondertussen al lang samen in een grote mensen huis, de combi ging mee. 2 jaar geleden is de droger functie er mee opgehouden en werd alles opgehangen. Vorig jaar is de wasmachine kapot gegaan (na 13 jaar) en ik ben weer voor een combi gegaan ondanks de ruimte die we nu wel hebben.

Ik heb een lg, 9-6 kilo. Beddengoed en handdoeken komen er goed droog uit. Ondergoed, sokken, doekjes etc. Ik zet vaak sochtends de wasmachine aan, en als ik thuis kom van werken is hij helemaal klaar en droog.
Droog niet veel, kleding word nog steeds opgehangen.

Deze lg heeft ook snel programma's. Wel maar 1400 toeren maar je kan een extra programma downloaden (ja met app etc, meldingen, ideaal) om nog eens extra te centrifugeren.

Zou wel voor een grote trommel gaan want idd je droogcapaciteit is idd minder dan in een gewone droger. Maar een 9 kilo is echt wel groot. Hier een hele wasmand vol past er met gemak in.

Soms was ik wat meer en bewaar ik het nat om het later na de andere was apart te droger. Hij weegt de was af, volle wasmachine duurt anderhalf tot 3-4 uur. Was droogprogramma idd wel tot 5 uur. Ligt eraan hoeveel erin zit. Ben er echt nog steeds superblij mee.

https://www.coolblue.nl/product/876094? ... duct-share
chocolicious wijzigde dit bericht op 07-02-2023 22:22
Reden: Wijziging
15.22% gewijzigd
Ik was er zeer tevreden over vijfentwintig jaar geleden. Het is niet te vergelijken met allebei apart maar voor wat ik kocht was het een prima keuze.

Ik hing inderdaad vaak even de helft op. En als het mooi weer was hing ik alles op. Gebruikte de droger dus echt alleen bij slechte weersomstandigheden.

Dochter, destijds een baby heeft er vorig jaar ook een gekocht. In haar appartement hangt de cv boven de plaats voor de wasmachine, net als destijds bij ons. Voor een eenpersoons huishouden echt heel goed te doen.

Weet helaas niet het merk/type van de hare.
Zanahoria schreef:
07-02-2023 22:06
(…)
Wasdroogprogramma duurt wel lang, ik denk iets van 5 uur. Maar zou je die tijd ook niet kwijt zijn als je eerst zou wassen en daarna los drogen? Ja dan kun je er natuurlijk een nieuwe was indoen als de eerste in de droger zit, maar ik mag toch hopen dat je met twee personen niet achter elkaar door hoeft te wassen ;)
(…)
Ik woon alleen en was heel vaak meerdere wassen achter elkaar! Lekker een hele bups was draaien alles ophangen en dan weer klaar voor de week. Dat zou dan natuurlijk anders kunnen, maar op zich zijn er dus wel kleine huishoudens die wassen achter elkaar draaien.
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
07-02-2023 22:43
Ik woon alleen en was heel vaak meerdere wassen achter elkaar! Lekker een hele bups was draaien alles ophangen en dan weer klaar voor de week. Dat zou dan natuurlijk anders kunnen, maar op zich zijn er dus wel kleine huishoudens die wassen achter elkaar draaien.
Hier ook hoor. Toen wij nog met 2 waren, deed ik 1 keer per week de was. Dan gingen er zo 5 wassen op een dag doorheen. Ik sorteer op kleur en haal dan hetgeen wat niet in de droger mag er uit. Dan doe ik de natte was alvast in de droger en zet hem nog niet aan. Dan gaat er een tweede was in en dat doe ik er dan deels bij in de droger. Daarna gaat de droger aan en als die klaar is begint de riedel opnieuw met de overige wasjes die nog gedaan moeten worden. Ik heb dan altijd wel een witte, zwarte, rood/roze/oranje/gele en een blauw/paars/groene was. En om de week dan nog beddengoed.
Met zo’n combi zou je dan dus ergens die natte was neer moeten leggen als de volgende was draait. Daarna dan alles weer terug.

5 Uur vind ik echt bizar lang trouwens voor een wasdroogprogramma O_O een gewone 30/40 graden was duurt hier 1 uur 14 minuten. De droger doet er een uur of hooguit 1,5 uur over. Met een kookwas van 2 uur zou ik dan op max 3,5 uur zitten.
Mijn zwager heeft ook zo’n combi, maar is er ook niet heel tevreden over. Het is het allebei gewoon net niet. Die gaan hierna toch ook weer terug naar 2 losse apparaten.
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
07-02-2023 22:43
Ik woon alleen en was heel vaak meerdere wassen achter elkaar! Lekker een hele bups was draaien alles ophangen en dan weer klaar voor de week. Dat zou dan natuurlijk anders kunnen, maar op zich zijn er dus wel kleine huishoudens die wassen achter elkaar draaien.
Ja ik ook... Twee.. Wat dus gewoon lukt op 1 dag.
Heb jij meer dan twee wassen op 1 dag in 1 week? Dat vind ik echt wel veel voor 1 persoon.
Ook gaat niet alles bij ons in de droger. Dus ik doe 1 droogwas en 1 hangwas, en aangezien we dus een trommel hebben van 12kg is 1 hangwas heeeeel veel en past er ook niet meer op het wasrek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wou ook een wasdroogcombi. Maar ik lees overal dit soort recensies. Wast minder goed, door niet goed. Kost veel energie.
Ik ga nu toch maar voor een wasmachine en een was rek.

Eenpersoons huishouding sparen was op totdat je een volle trommel van een bepaalde kleur (wit, donker, 60-90 graden was) hebt. Daarna draai ik inderdaad meerdere wasjes. Anders raakt de kast leeg.
Zanahoria schreef:
07-02-2023 23:11
Ja ik ook... Twee.. Wat dus gewoon lukt op 1 dag.
Heb jij meer dan twee wassen op 1 dag in 1 week? Dat vind ik echt wel veel voor 1 persoon.
Ook gaat niet alles bij ons in de droger. Dus ik doe 1 droogwas en 1 hangwas, en aangezien we dus een trommel hebben van 12kg is 1 hangwas heeeeel veel en past er ook niet meer op het wasrek.
Ja, bijvoorbeeld mijn beddengoed en daarna al mijn handdoeken van de week. Dan al mijn bont, misschien wat kleine delicate wasjes. Sportkleding van de week. Wit doe ik echt alleen met wit. Ik was wat af. Maar ik verzamel ook veel. Dus dan draai ik dag lekker veel was en dan kan ik weer even voort. 12 kg heb ik inderdaad nooit, ik heb nooit genoeg van hetzelfde voor 12kg. Ik draai liever kleinere, kortere wasjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen ervaring met een was droog combinatie maar ik zag laatst wel een advertentie van een elektrisch droogrek. Misschien is dat nog handig voor erbij voor hetgene was te veel is of niet in de droger mag.
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
07-02-2023 23:10
Hier ook hoor. Toen wij nog met 2 waren, deed ik 1 keer per week de was. Dan gingen er zo 5 wassen op een dag doorheen. Ik sorteer op kleur en haal dan hetgeen wat niet in de droger mag er uit. Dan doe ik de natte was alvast in de droger en zet hem nog niet aan. Dan gaat er een tweede was in en dat doe ik er dan deels bij in de droger. Daarna gaat de droger aan en als die klaar is begint de riedel opnieuw met de overige wasjes die nog gedaan moeten worden. Ik heb dan altijd wel een witte, zwarte, rood/roze/oranje/gele en een blauw/paars/groene was. En om de week dan nog beddengoed.
Met zo’n combi zou je dan dus ergens die natte was neer moeten leggen als de volgende was draait. Daarna dan alles weer terug.

5 Uur vind ik echt bizar lang trouwens voor een wasdroogprogramma O_O een gewone 30/40 graden was duurt hier 1 uur 14 minuten. De droger doet er een uur of hooguit 1,5 uur over. Met een kookwas van 2 uur zou ik dan op max 3,5 uur zitten.
Mijn zwager heeft ook zo’n combi, maar is er ook niet heel tevreden over. Het is het allebei gewoon net niet. Die gaan hierna toch ook weer terug naar 2 losse apparaten.

Dan heb je een relatief oude of onzuinige machine. Bij energiezuinige machines duurt een 30 graden was al snel 3,5 uur. Dus dan zit je met drogen erbij zo aan die 5 uur.


Met mijn vorige machine deed ik ook soms lekker de hele dag wassen draaien en wegwerken, met de huidige moet ik veel meer plannen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een wasdroogcombinatie van Zanussi. Heerlijk hoor. In vijf uur alles gewassen en droog. Ik weet niet meer hoeveel hij kostte, iets van 500 - 600 euro geloof ik.

Beddengoed komt er wel wat vochtig uit maar ik ben te lui om een andere instelling uit te zoeken, dat hang ik dan nog even te drogen over een stoel :P
If you need a hug, give it to someone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
De indesit die we in het verleden hadden staan was een topper qua combi en voor een zeer degelijke prijs.
Helaas kapte ondanks alle onderhoud de machine er na 7 jaar mee.

Nu een combi van Beko...wat een onding vanaf dag 1 al qua drogen zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het merk waar ik het vaakste tevreden over was qua wasmachine, was AEG. Ik heb ook Wirlpool en Miele gehad. Nu de Samsung Ecobubble.

Wat van het allergrootste belang is dat hij heel veel centrifugetoeren moet kunnen maken zodat hij al een hoop vocht uit het wasgoed geslingerd heeft voordat het droogproces begint, en vreemd genoeg doet mijn Ecobubble dat niet. Elke AEG die ik daarvoor had (zelfs heel vroeger) centrifugeerde veel beter waardoor je was aan de lijn binnen een dag kastdroog was. Dat ene aspect uitgezonderd is mijn huidige Samsung een zeer stabiele en tot nu tot betrouwbare wasmachine. Ik bedoel: de 30 gradenwas zal nooit stinkend uit de wasmachine komen en dat is ook wat waard. :)

Overigens moet het mogelijk zijn om de droger bovenop de wasmachine te zetten. Ik ben nog nooit zo sterk en avontuurlijk geweest dat ik dat ooit geprobeerd heb. Lijkt me een ramp als hij naar beneden komt (dus ik vermoed dat hier hulpstukken voor moeten bestaan).
tv-icoon wijzigde dit bericht op 08-02-2023 07:28
12.37% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
08-02-2023 00:22
Dan heb je een relatief oude of onzuinige machine. Bij energiezuinige machines duurt een 30 graden was al snel 3,5 uur. Dus dan zit je met drogen erbij zo aan die 5 uur.


Met mijn vorige machine deed ik ook soms lekker de hele dag wassen draaien en wegwerken, met de huidige moet ik veel meer plannen.
Heel oud ja, 2020 :mrgreen: ik heb een knop met “kort” er op. Die gebruik ik standaard. En qua energieverbruik valt dat nog heel erg mee. Maar heb zonnepanelen, dus ik merk weinig van het verbruik verder. Ga geen 3,5 uur op een was zitten wachten. Zonder kort indrukken duurt hij 2:39 overigens. Een kookwas duurt dan 2:29. Geen enkel programma duurt bij mij 3,5 uur gelukkig :)
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
08-02-2023 06:48


Overigens moet het mogelijk zijn om de droger bovenop de wasmachine te zetten. Ik ben nog nooit zo sterk en avontuurlijk geweest dat ik dat ooit geprobeerd heb. Lijkt me een ramp als hij naar beneden komt (dus ik vermoed dat hier hulpstukken voor moeten bestaan).
Je bevestigd een speciale plaat op de wasmachine. Daar schuiven de pootjes van de droger dan in. Die kan dan geen kant meer op.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven