Kikkertje gevonden

11-05-2016 13:06 37 berichten
Hallo dames!

Ik heb net een kikkertje afgepakt van de kat.

Heb hem in een bakje gedaan met wat blaadjes zodat hij even kan uitrusten na zijn avontuur maar ik weet niet wat ik ermee moet doen nu.

Op internet staat dat je hem terug moet zetten waar je hem gevonden hebt maarja aangezien ik hem in de bek van de kat vond lijkt me dat een beetje gemeen haha.

Jullie misschien een idee?
Alle reacties Link kopieren
Een sloot in de buurt misschien een optie

Geen ervaring deskundige helaas
Dichtsbijzijnde sloot voldoet prima:)
Ergens in de buurt van water loslaten, beek, vijver,...
Oh fijn snelle reacties!

Oké dan breng ik hem naar de sloot. Moet dat nu meteen al of zal ik hem eerst nog even laten bijkomen?
Gewoon loslaten in de bosjes. Die kikker vindt vanzelf de weg naar de sloot wel weer
Ik zou hem nu al naar de sloot brengen. Lief van je!
Je kan hem meteen naar de sloot brengen. Dat is zijn natuurlijk omgeving en dan zal ie daar wel weer bijkomen als dat nodig is
Bij een sloot komt ie beter bij dan in je bakje lijkt me.
Kijk wel ff of er geen reiger langs de kant zit
De natuur eens zijn gang laten gaan? Hij zat al in de bek van je kat.
quote:MarindaH schreef op 11 mei 2016 @ 13:11:

Bij een sloot komt ie beter bij dan in je bakje lijkt me.Ja waarschijnlijk wel maar ik dacht misschien is hij nog zo in shock dat hij zich gelijk weer laat pakken ofzo.
quote:*-_lilith_-* schreef op 11 mei 2016 @ 13:14:

[...]

Ja waarschijnlijk wel maar ik dacht misschien is hij nog zo in shock dat hij zich gelijk weer laat pakken ofzo.Ga je nu de kat binnen houden? Anders blijf je van alles uit zijn bek plukken, van vogels, muizen tot kikkers.
quote:WD-40 schreef op 11 mei 2016 @ 13:12:

De natuur eens zijn gang laten gaan? Hij zat al in de bek van je kat.Ja nou dat beestje was zo aan het schreeuwen daar ga ik echt niet naar zitten luisteren hoor. En als beestjes gewoon nog helemaal heel zijn pak ik ze altijd af en laat ze weer vrij. Ze pakken ze toch alleen maar omdat ze het fun vinden om ze te martelen. Kan ik niet over mijn hart verkrijgen hoor.
quote:*-_lilith_-* schreef op 11 mei 2016 @ 13:17:

[...]

Ja nou dat beestje was zo aan het schreeuwen daar ga ik echt niet naar zitten luisteren hoor. En als beestjes gewoon nog helemaal heel zijn pak ik ze altijd af en laat ze weer vrij. Ze pakken ze toch alleen maar omdat ze het fun vinden om ze te martelen. Kan ik niet over mijn hart verkrijgen hoor.Dan moet je je kat binnenhouden, dan gaat ze de andere dieren niet meer martelen.
quote:WD-40 schreef op 11 mei 2016 @ 13:16:

[...]

Ga je nu de kat binnen houden? Anders blijf je van alles uit zijn bek plukken, van vogels, muizen tot kikkers.Ik pluk vrolijk verder
quote:*-_lilith_-* schreef op 11 mei 2016 @ 13:18:

[...]

Ik pluk vrolijk verder En al die slachtoffers die jij niet ziet, die zijn niet meer zielig?
quote:nephthys schreef op 11 mei 2016 @ 13:18:

[...]

Dan moet je je kat binnenhouden, dan gaat ze de andere dieren niet meer martelen.Nou ja mijn katten kunnen alleen in mijn eigen tuin dus zo vaak gebeurt het nou ook weer niet.
Zo ver mogelijk wegbrengen en uitzetten. Kikker zal namelijk altijd terugzoeken naar waar hij vandaan komt. In dit geval komt hij bij jullie vandaan. Het zijn standvastige dieren.
Wat lief van je

De sloot in....... heerlijk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik ga het kikkertje naar de sloot brengen nu.

Dankjewel allemaal!
quote:*-_lilith_-* schreef op 11 mei 2016 @ 13:20:

[...]

Nou ja mijn katten kunnen alleen in mijn eigen tuin dus zo vaak gebeurt het nou ook weer niet.

Oh, dat is goed nieuws! Dan was het een spijtig slachtoffer.

Maar dat wil dan zeggen dat er waarschijnlijk niet al te ver ergens wel water is waar je het beestje kan gaan zetten. Ik zou het laten uitrusten ergens in een beschut plekje aan het water. Het beestje weet natuurlijk niet dat het veilig zit in jouw bekertje, dus minder stress zal het daar niet hebben.
quote:WD-40 schreef op 11 mei 2016 @ 13:12:

De natuur eens zijn gang laten gaan? Hij zat al in de bek van je kat.Dat is niks geen natuur zo'n huiskat
Zo, kikkertje is weg hoor

Ik heb hem naar een parkje gebracht, ongeveer 1 km hier uit de buurt. Geen reigers gezien alleen eenden.

Hij sprong gelijk het water in en zwom weg, echt schattig ben er helemaal blij van haha.

Bedankt voor de tips allemaal!
Geef het kikkertje eerst even een kus, misschien is het wel je prins op het witte paard.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven