Kindarme buurt

14-06-2012 11:44 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort willen wij graag verhuizen. Momenteel wonen wij in een kindrijke buurt: Tussen 2 basisscholen in waarbij de kinderen/juffen van 1 basisschool vanaf het schoolplein ons huis in kijken (niet dat ze dat doen, het is om de afstand aan te geven) en we wonen ook in een kinderrijke straat met naast ons een gezin met 5 kinderen.

Leuk voor mensen met kinderen maar wij hebben ons hier toch iets op verkeken. Dit willen we niet nog een keer! We zijn geen types voor een vrijstaand huis ofzo, meer een stadsappartement. Maar hoe herken je een kindarme buurt?
quote:snoesje666 schreef op 14 juni 2012 @ 11:47:

Boven je stand gaan wonen, tussen 55-plussers ofzo ?

.Ik woon in de sociale huursector, wat voormalige 55 plus woningen waren, totaal niet boven de stand wonen, gewoon sociale huursector.
Dames, bedankt voor het meedenken, ik moet gaan werken dus zal niet meer reageren maar lees nog wel mee voor als er meer tips zijn!
ja zeg, TO vraagt om een kindarme buurt. Asoburen kun je overal treffen.

Pal naast een school wonen is ook vervelend. Ik woonde vroeger naast een school en uitslapen was er door de week nooit bij. Daarbij heb je nog vier keer per dag opstoppingen omdat de kinderen met de auto gehaald/gebracht moeten worden en 's avonds is het schoolplein vaak het terrein van hangjeugd.

Als je echt geen kinderen in de buurt wil ben je dus veroordeelt tot de binnenstad of een gat in de provincie, maar die hebben beiden weer andere nadelen. Als je gewoon niet meer pal naast een school wil wonen, kun je dat zelf ter plekke de situatie gaan bekijken.
quote:christina schreef op 14 juni 2012 @ 12:04:

[...]

Dat hoeft niet hoor. Ik woon hartje centrum maar hoor niks. Wij leven aan de achterkant van ons huis en de tuin zit ook aan de achterkant. Kroegen genoeg heel dicht in de buurt maar ook daar helemaal geen overlast van.

Ik heb hiervoor in een volksbuurt gewoond en daar was het geluid vele male erger. Het grote voordeel van de plaats waar wij nu wonen is dat als de winkeliers 's avonds weg zijn wij helemaal geen buren meer hebben.

Als wij een feestje geven heeft er niemand last van, heerlijk!

Ik heb echt nog nooit zo stil gewoond als hier.

Dat weet ik, dat dat kan, zo heb ik in mijn studentenkamer ook in een heel druk stukje stad gewoond. Maar het is wél iets om rekening mee te houden, dat de plekken waar geen/weinig kinderen zitten, soms ook júist de plekken zijn waar meer overlast is door volwassenen.

Zoek je een rustiger stukje binnenstad, dan hoef je niet eens aan de achterkant van het huis te zitten. Waarschijnlijk heb je daar èn de drukte van de stad niet, èn geen spelende kinderen op straat vanwege een ongeschikte leefomgeving. @TO, daar hoef je vaak niet eens een ring verder voor te kijken. In alle steden die ik ken heeft ook het centrum dat soort rustige(r) hoekjes.
Lijkt me juist heerlijk om naast een school te wonen; wanneer daar kinderen zijn ben ik toch aan t werk en 's avonds zal het de meest rustige buur ooit zijn!
Zeg maar Spijker.
Met mij van huis ruilen? Ik wil wel in een kinderrijke buurt, maar zit tussen de 55+ers met tuinieren als gezamenlijke hobby. Je herkent mijn huis in een oogopslag. Die met het onkruid in de voortuin.
quote:spijk-er schreef op 14 juni 2012 @ 12:20:

Lijkt me juist heerlijk om naast een school te wonen; wanneer daar kinderen zijn ben ik toch aan t werk en 's avonds zal het de meest rustige buur ooit zijn!Want kinderen spelen zomers en/of in het weekend, als jij je deur/ramen open hebt, niet op straat of in de tuin? Ouders hebben nooit een feestje want ze hebben kinderen? Jij hebt nooit een vrije dag of bent nooit ziek en dus thuis?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Word je daar niet gek van de grasmaaiers, elektrische heggenscharen, hakselaars en bladblazers, Missfiona?

Als herrie inderdaad het probleem is, kun je dan niet beter zoeken naar a) goede oordopjes en b) een goed geïsoleerde woning die c) wat afgelegen ligt, niet langs de straat ligt of wat eigen grond eromheen heeft. Of een penthouse misschien?

Anders misschien verhuizen naar een buitenland waar meer ruimte is
Ga in therapie!
Door te ruilen net ons? Wij wonen in een appartement tussen 50- plussers en wij hebben een zoontje van drie. Geen goede combi.
quote:himalaya schreef op 14 juni 2012 @ 12:35:

[...]

Want kinderen spelen zomers en/of in het weekend, als jij je deur/ramen open hebt, niet op straat of in de tuin? Ouders hebben nooit een feestje want ze hebben kinderen? Jij hebt nooit een vrije dag of bent nooit ziek en dus thuis?Ik zei: naast een school. Niet perse in een kinderrijke buurt maar naast een school. Dát lijkt mij heerlijk rustig!
Zeg maar Spijker.
quote:spijk-er schreef op 14 juni 2012 @ 12:59:

[...]

Ik zei: naast een school. Niet perse in een kinderrijke buurt maar naast een school. Dát lijkt mij heerlijk rustig!Nee, daar spelen de tieners 's avonds op het schoolplein.
quote:spijk-er schreef op 14 juni 2012 @ 12:59:

[...]

Ik zei: naast een school. Niet perse in een kinderrijke buurt maar naast een school. Dát lijkt mij heerlijk rustig!Ik zie weinig vrijstaande en alleen-staande huizen naast een school, dus grote kans dat de kinderen van jouw voor-/achter-/zij- overburen naar die school gaan
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij hebben bij het zoeken naar een huis bewust opgelet dat het niet dichtbij een schoolplein of een speeltuintje stond i.v.m. kindergeschreeuw of eindeloos balgestuiter na schooltijd.

Nu wonen we dus heerlijk rustig in een rijtjeshuis tussen de 60plussers.

En inderdaad, aan het soort tuintjes kun je goed zien wie er woont. Gewoon door de buurt rondlopen en om je heen kijken.
Mijn appartement staat te koop! In een dorp in zuid holland, vlakbij Delft, op de 4e etage, als wij weg zijn GEEN kinderen in hele gebouw, je woont boven een overdekt winkelcentrum (waar je dus geen last van hebt omdat het een dak heeft) maar wel gemak: rijd zo met karretje met boodschappen je huis in, parkeergarage onder gebouw, groot balkon....

Laat maar weten als je interesse hebt!
quote:redband schreef op 14 juni 2012 @ 13:00:

[...]

Nee, daar spelen de tieners 's avonds op het schoolplein.Mm, dat is hier op vrijwel iedere school verboden. Hekken gaan ook dicht na een bepaalde tijd en daar is echt 's avonds niemand.
Zazu, dat het verboden is maakt het toch alleen maar leuker. Hier klimmen ze gewoon over de hekken heen.
quote:zazu_ schreef op 14 juni 2012 @ 13:22:

[...]

Mm, dat is hier op vrijwel iedere school verboden. Hekken gaan ook dicht na een bepaalde tijd en daar is echt 's avonds niemand.ja dat is hier ook verboden (er hangen ook verbodsbordjes) maar daar trekken ze zich dus niks van aan hè.
quote:Juffie87 schreef op 14 juni 2012 @ 13:12:

Mijn appartement staat te koop! In een dorp in zuid holland, vlakbij Delft, op de 4e etage, als wij weg zijn GEEN kinderen in hele gebouw, je woont boven een overdekt winkelcentrum (waar je dus geen last van hebt omdat het een dak heeft) maar wel gemak: rijd zo met karretje met boodschappen je huis in, parkeergarage onder gebouw, groot balkon....

Laat maar weten als je interesse hebt!Delfgauw? Mooie locatie als het is waar ik denk dat het is.
nee, dorp ernaast ;)

Kopen?
Ik heb net vorig jaar een nieuw huis gekocht op een heel andere locatie.
Wij woonden vroeger in Centrum Rotterdam in een vrijwel kinderloze buurt in een luxe appartement.
Was een koopappartement overigens.
Nog een tip: kijk ook op satellietfoto's naar de buurt en je ziet heel snel of er trampolines en speeltuigen in de tuinen staan en of er speelplaatsen ed. in de buurt aanwezig zijn.
anoniem_145530 wijzigde dit bericht op 18-06-2012 11:58
Reden: satelliet is toch echt met dubbel l
% gewijzigd
De buurtstatistieken komen van het CBS (kun je zelf ook bij via internet). Wel even kijken waar de grenzen v.h. gebied liggen, hoe groot het is, etc. want zo'n gemiddelde zou toch nog verkeerd voor je eigen straat/ buren kunnen uitpakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven