Kitten blijft braken
zaterdag 13 oktober 2012 om 01:15
Ik raak ondertussen behoorlijk in de stress en ik niet weet wat nu verstandig is. Ik heb een kitten van bijna 6 maanden. Afgelopen donderdag ben ik met haar bij de dierenarts geweest vanwege een ontsteking in haar bek/mond. Hiervoor heb ik antibiotica meegekregen (noroclav). vanmiddag rond 5 uur heeft ze voor de derde keer een tablet gekregen (zoals voorgeschreven) de eerste 2 tabletten heeft ze vanochtend en gisteravond gehad. Sinds ongeveer 8 uur vanavond is poes aan het braken althans. Rond 8 uur heeft ze voor de eerste keer overgegeven. Rond half 12 liep ze te kokhalsen maar kwam er niets. En zojuist heeft ze weer gespuugd. Kitten is verder helder, actief en behalve dat ze meer miauwt dan normaal lijkt ze verder in orde. Vriend vond wel dat ze zielig keek maar dat kan ook een interpretatie zijn van iets wat er niet is. Ik vraag me af of ik nu de nacht dierenarts moet raadplegen of dat ik het de nacht kan aanzien en morgen eventueel de dierenarts kan raadplegen? Wat is wijsheid? Ik ben echt een stresskip in dit soort situaties terwijl vriend een stuk nuchterder is en zegt dat het wel weer overgaat.
zaterdag 13 oktober 2012 om 01:32
zaterdag 13 oktober 2012 om 01:41
Ze eet en drinkt goed. Ook is ze helder en actief. Afgezien van het braken lijkt ze in goede gezondheid. Ik heb zojuist de bijsluiten van het medicijn opgezocht en daarin staat dat braken voorkomt bij het gebruik van dit medicijn. Ik denk dat ik het nu nog eventjes aankijk. Ze slaapt nu bij ons op de slaapkamer en heb de wekker elk uur gezet zodat we haar in de gaten kunnen houden.
zaterdag 13 oktober 2012 om 02:02
Het braken is begonnen nadat de AB gestart is?
Mijn volwassen kat heeft dit met doxoral. Hij gaat daar van overgeven. Advies was om hem eten te geven, een uur te wachten en dan de AB te geven. Uiteindelijk hielp dit niet en bleek hij er gewoon echt niet tegen te kunnen. Net als mensen hebben katten dit soms ook. Hij heeft toen een andere AB gekregen en daarbij geen enkel probleem gehad.
Ik zou de dierenarts morgen even bellen en telefonisch overleggen wat je het beste kunt doen. Wellicht kun je een andere AB ophalen, dat heeft hij immers wel nodig.
Mijn volwassen kat heeft dit met doxoral. Hij gaat daar van overgeven. Advies was om hem eten te geven, een uur te wachten en dan de AB te geven. Uiteindelijk hielp dit niet en bleek hij er gewoon echt niet tegen te kunnen. Net als mensen hebben katten dit soms ook. Hij heeft toen een andere AB gekregen en daarbij geen enkel probleem gehad.
Ik zou de dierenarts morgen even bellen en telefonisch overleggen wat je het beste kunt doen. Wellicht kun je een andere AB ophalen, dat heeft hij immers wel nodig.
zaterdag 13 oktober 2012 om 02:08
Inderdaad morgen even verder kijken hoe het gaat, ik zou sowieso morgen even bellen of langsgaan, trouwens mijn kat at ook gewoon goed hoor, alleen bleek dus door de pijn in zijn bek(kie) dat hij te grote stukken weg slikte, het was wel zo dat je het terug kon zien in zijn spuug, je kon zien dat het eten niet helemaal fijn gekauwd was.
zaterdag 13 oktober 2012 om 02:14
quote:neve81 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 02:02 Het braken is begonnen nadat de AB gestart is?
Ik zou de dierenarts morgen even bellen en telefonisch overleggen wat je het beste kunt doen. Wellicht kun je een andere AB ophalen, dat heeft hij immers wel nodig. Braken is inderdaad gestart na de inname van de AB. Ik meen mij te herinneren dat haar Zusje ook begon te braken na gebruik van AB dus wellicht is het gewoon een soort van allergische reactie.
Ik zou de dierenarts morgen even bellen en telefonisch overleggen wat je het beste kunt doen. Wellicht kun je een andere AB ophalen, dat heeft hij immers wel nodig. Braken is inderdaad gestart na de inname van de AB. Ik meen mij te herinneren dat haar Zusje ook begon te braken na gebruik van AB dus wellicht is het gewoon een soort van allergische reactie.
zaterdag 13 oktober 2012 om 18:22
Ik heb ondertussen contact gehad met de weekend dierenarts. Dierenarts gaf aan dat ik het voorlopig nog aan mag kijken. Zolang poes wel wat brokjes binnen houdt kan ik wachten tot maandag om dan langs te gaan bij mijn eigen dierenarts. Moest wel stoppen met de AB, al had ik dat al gedaan sinds het braken is begonnen. Ben misschien een klein beetje gerustgesteld maar wat is dit vervelend zeg. Mijn lieve, kleine poes die zich zo beroerd voelt. Gelukkig houdt haar zus haar goed in de gaten zodra de zieke poes weer gaat kokhalzen komt zus direct naar ons toe, alsof ze ons wil waarschuwen.