Kitten moet weg :( Erg verdrietig

29-10-2013 21:31 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik moet even mijn verhaal hier kwijt, zit al een aantal weken te malen.

vriendlief blijkt allergisch te zijn voor onze 18 weken oude kitten. Het begon na week 1 branden en te jeuken bij zijn ogen en hij heeft het heel benauwd thuis, ook erg koppijn... en nog wat andere dingen. Hier heeft hij nooit eerder last van gehad bij de katten van bijvoorbeeld zijn moeder. De dokter zegt dat het ook heel erg per kat kan verschillen.

ik moet nu dus de allerliefste, leukste, en mooiste kitten weg doen. En daar zit ik echt even mee. Ik heb het kleine beestje al bijna 8 weken nu, en we hebben het nog even aangekeken of het weg zou gaan, maar dat ging het niet en mijn vriend wil ook niet aan de medicijnen.. het is allemaal erg triest.

Een lievere kitten dan dit kun je je niet wensen. Heeft vanaf dag 1 eigenlijk nooit wat verkeerds gedaan! Super sociaal, speels en een heel leuk karakter.

Nou heb ik via een MP iemand gevonden die de kitten over wil nemen en die is ook langs geweest het is iemand met een tuintje, en genoeg ruimte.. hier zat ze op 2e verdieping en had ze alleen een balkonnetje waar ze heel graag op ging om lekker op avontuur te gaan. Dus ik denk dat dit haar wel gaat bevallen.

MIjn vraag aan de kattenkenners is gaat het arme beestje erg veel last hebben van deze verhuizing? En weer een ander huis te moeten betreden. Ik vind het zooooo erg!!!!! Doe dit echt met veel pijn en moeite... kan er ook heel verdrietig om worden. Maar ben heel benieuwd naar mensen die ervaring hebben met een kitten die voor de 3e x geplaatst wordt, went het beestje snel?

:(

Ik moest het even kwijt.
Ben zo gek op dit beestje, maak me dus echt een beetje zorgen!!
Ander vriendje ?
Voor de derde keer herplaatst? Dat is wel heel zielig ja. Geen tips verder.. Ja, ander vriendje inderdaad. Arm beesie
quote:zomerfreak schreef op 29 oktober 2013 @ 21:36:

Voor de derde keer herplaatst? Dat is wel heel zielig ja. Geen tips verder.. Ja, ander vriendje inderdaad. Arm beesieEh ja nou wij hebben de kitten uit een nestje gehaald dus bij ons 2e huisje, en nu 3e... zo dan
De hand die je voedt is de hand die je bemint. Je kat komt er wel overheen hoor.
Ik ben niet zo'n fan van dieren wegdoen via marktplaats. Met het katje komt het wel goed, als ze goed terecht komt! Dus het hangt gewoon echt af van de toewijding van haar nieuwe baas.
je kan niet voor kat A wel allergisch zijn en voor kat B niet. Tenzij dit een kat is zonder haar.

Ik zou nooit nooit nooit nooit nooit mijn kat uitleveren aan iemand via Marktplaats.
Of een kat last heeft van de verhuizing verschilt per kat, ze zullen sowieso allemaal wel even moeten wennen.
Daar komt die kat wel overheen hoor!

Maar maak goede afspraken over inenten en steriliseren. Wie betaalt wat? Dat je achteraf geen gezeur krijgt.

Wel erg vervelend dt vriend zo allergisch is. Sterkte!
ik begrijp gewoon niet dat die allergie ineens de kop opsteekt. In plaats van de kat weg te doen kan je ook je huis beter schoonmaken en je vriend zou anti histamine kunnen slikken.
en bij welke dokter ben je geweest? Laat je vriend eens naar een allergoloog gaan want er zijn echt andere oplossingen dan "kat wegdoen"
Ik zou ze vooral niet gratis weggeven. Je wil iemand die er iets voor over heeft niet? Heb wel al eens gehoord van reptielen- en uilenhouders die gratis maaltijden afhalen deur aan deur. Daarom raadt ik altijd aan er 10 of 20¤ voor te vragen. Dat is niet veel maar te veel voor hen.

Zonde van het kitten. Ik denk niet dat herlocatie op zich zeer stressvol hoeft te zijn voor het kitten. Kittens gaan vanzelf andere oorden opzoeken in het wild als ze die leeftijd hebben.
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 oktober 2013 @ 21:41:

ik begrijp gewoon niet dat die allergie ineens de kop opsteekt. In plaats van de kat weg te doen kan je ook je huis beter schoonmaken en je vriend zou anti histamine kunnen slikken.Echt niet dat ik pillen zou gaan slikken omdat mijn vriend per se een kitten wil houden die we pas net hebben.
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 oktober 2013 @ 21:41:

ik begrijp gewoon niet dat die allergie ineens de kop opsteekt. In plaats van de kat weg te doen kan je ook je huis beter schoonmaken en je vriend zou anti histamine kunnen slikken.Geloof me, ik heb alles geprobeerd al een aantal weken elke dag stofzuigen, alles afnemen, en vriend is ook alleen in de avond thuis, en krijgt zelfs zware migraine hiervan, en het kan inderdaad dat het verschilt per kat, hij heeft hier namelijk geen last van gehad.
quote:thomasm schreef op 29 oktober 2013 @ 21:43:

Ik zou ze vooral niet gratis weggeven. Je wil iemand die er iets voor over heeft niet? Heb wel al eens gehoord van reptielen- en uilenhouders die gratis maaltijden afhalen deur aan deur. Daarom raadt ik altijd aan er 10 of 20¤ voor te vragen. Dat is niet veel maar te veel voor hen.

Zonde van het kitten. Ik denk niet dat herlocatie op zich zeer stressvol hoeft te zijn voor het kitten. Kittens gaan vanzelf andere oorden opzoeken in het wild als ze die leeftijd hebben.Ik heb een aardige selectie gemaakt op MP en er zijn al 3 mensen langsgeweest hier heb ik een keuze uit gemaakt. Ik heb sowieso 50 euro gevraagd, (huiskat) maar er werd zelfs geboden voor 85 euro! Het zijn hele vriendelijke mensen, en heb ze allemaal wel over de vloer gehad en gevraagd wat voor huizen ze hebben ect.
Waarom wil hij geen medicijnen slikken dan?
peppie, ga eens in op de betrouwbaarheid van marktplaats en plaats van in de verdediging schieten over die allergie. Echt, een kat via marktplaats wegdoen, in godsnaam, ga naar het plaatselijk asiel en geef aan dat je een vervangend tehuis zoekt. Hoeft je kitten niet naar het asiel, maar kunnen zij je helpen met een betrouwbaar nieuw adres.
quote:juniper213 schreef op 29 oktober 2013 @ 21:47:

peppie, ga eens in op de betrouwbaarheid van marktplaats en plaats van in de verdediging schieten over die allergie. Echt, een kat via marktplaats wegdoen, in godsnaam, ga naar het plaatselijk asiel en geef aan dat je een vervangend tehuis zoekt. Hoeft je kitten niet naar het asiel, maar kunnen zij je helpen met een betrouwbaar nieuw adres.Het asiel is nog erger, ik heb de kitten ook van MP en ik ben ook geen slecht mens.
Je dier gaat voor alles, ook voor je vriend.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
oh, mosterd, je hebt ondertussen al gereageerd.
Goed stofzuigen en vriendje gaat niet dood aan een anti allergie pilletje.
quote:wendy7474 schreef op 29 oktober 2013 @ 21:46:

Waarom wil hij geen medicijnen slikken dan?Hij zou zware medicijnen moeten slikken en dit elke dag.. dus daar zit hij niet echt op te wachten...
Ik zou er wel medicijnen voor slikken...maar ja... schijnt ook niet allemaal weg te gaan met dat pilletje. We wonen ook niet heel ruim, dus het is ook benauwend voor hem.
Stofzuigen werkt averechts want dan blaas je al die huidschilfers juist door heel de ruimte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven