kleine beestje OVERAL

15-08-2013 13:32 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! het viel me laatst op dat er in mn prullenbakje op het balkon heeeel veel kleine bruine/rode beestjes zaten. echt zeker wel 100. Ze zater er vooral in. Opzich geen probleem, laat ze maar lekker leven en doodgaan. (btw in die prullenbak zit vooral hooi en dierenpoep) Maar nu vind ik ze ook binnen.. en dat is minder.. ik lees nu ook allerlei enge verhalen over bloedluis en vogelmijt dus ik wil even zeker weten wat het nu is en of iemand me dat kan vertellen.. oke goed, heb er 1 gevangen met een plakbandje. Ze zijn zo groot als een zandkorrel, druppelvormig, 2 voelsprieten en 6 pootjes volgens mij.. ze zijn tussen bruin, oranje en soms rood in. ik heb 2 konijnen en een kitten en die racen nog wel eens van buiten naar binnen. Dus ik denk dat ze zo binnen komen. Ik woon hier pas een jaar, en heb deze zomer ook al een vliegenplaag gehad inclusief coconnetjes en eieren en weetikhet.. de fruitvliegen wisten me ook goed te vinden en nu dit weer! Ik ben echt heel netjes en schoon en het huis ook.. getver
ha haaa!
Kun je een plaatje plakken (met flink wat zoom)?
Doe eens een foto?
ik zag net ook dus larven enzo.. je kan zien dat ze zich verzamelen op zon plek waar die larfjes zitten.. getver zeg.. zou dat door de konijnen komen? jeweetwel, konijnenpoep en vliegen?
ha haaa!
De foto is niet echt heel duidelijk, maar ik zou zeggen bloedluis (zijn eigenlijk mijten).

Je hebt er sprays voor, Google maar eens.

Als je het heel zeker wil weten, zou je er ook een paar mee kunnen nemen naar je dierenarts. Die kan met zekerheid zeggen wat het zijn.

Zitten ze niet op je konijnen? Ik zou dat ook even checken..
Ik heb kippen en ik vind het inderdaad ook op de bloedluis lijken die mijn kippen wel eens hebben gehad.

Geen idee of konijnen dit ook kunnen hebben.

Dierenarts kan je meer vertellen denk ik ook.
Is dat jouw naam, in de url?
Bloedluis kan je voorkomen door gedroogde kamillebloemen in het zaagsel te strooien. Heb zelf parkieten en als ik de nestkast of voliere schoonmaak gooi ik er een zakje in.
ik ga een speciale anti vliegen spray halen voor de konijnen, maar wat doe ik aan die beestjes.. gewoon heel die prullenbak leeggooien en hopen dat ze niet meer terugkomen? en als het bloedluis is/vogelmijt.. ik heb geen een vogel hier! Hoe kan dat :P
ha haaa!
zijn wel iets groter dan een zandkorrel dacht ik zo
Ik zou je links weghalen. Ik kan daar je echte naam lezen.

En al je andere (overigens retegave) foto's zien.
@copacabana, ja dat is mijn naam. Ken je me?
ha haaa!
quote:lilalanderson schreef op 15 augustus 2013 @ 14:06:

@copacabana, ja dat is mijn naam. Ken je me?Oh, blijkbaar wil je niet anoniem zijn
haha ja ik heb er niet veel problemen mee ;) maar toch maar weggedaan :P
ha haaa!
quote:lilalanderson schreef op 15 augustus 2013 @ 14:05:

ik ga een speciale anti vliegen spray halen voor de konijnen, maar wat doe ik aan die beestjes.. gewoon heel die prullenbak leeggooien en hopen dat ze niet meer terugkomen? en als het bloedluis is/vogelmijt.. ik heb geen een vogel hier! Hoe kan dat :P

Nou, dit dus:

quote:Cinna schreef op 15 augustus 2013 @ 13:51:

De foto is niet echt heel duidelijk, maar ik zou zeggen bloedluis (zijn eigenlijk mijten).

Je hebt er sprays voor, Google maar eens.

Als je het heel zeker wil weten, zou je er ook een paar mee kunnen nemen naar je dierenarts. Die kan met zekerheid zeggen wat het zijn.

Zitten ze niet op je konijnen? Ik zou dat ook even checken..
vreemd, bloedluis is toch vooral een vogel'ziekte'.Bloedluis houdt van veren niet van haren. Denk echt dat je een ander beestje hebt. Kun je de foto (geanonimiseerd) nog even plaatsen?
quote:lilalanderson schreef op 15 augustus 2013 @ 14:06:

@copacabana, ja dat is mijn naam. Ken je me?nee ik ken je niet. Wilde je alleen waarschuwen
Als het bloedluis is helpt alleen die prullenbak leeggooien niet. Je zal alles waar ze zitten grondig schoon moeten maken met gewone anti-luis shampoo die ook tegen haarluis bij mensen word gebruikt. Te krijgen bij de apotheek volgens mij.. Bloedluis is ontzettend hardnekkig en heel erg moeilijk te bestrijden..

Overigens zitten ze niet alleen op vogels, ook op reptielen.. Ik heb ze dus gehad bij mijn slangen en ben er een half jaar zoet mee geweest om ervan af te komen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven