Klepje van de vaatwasser gaat niet open!

17-09-2009 08:41 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar hebben wij een nieuwe keuken laten plaatsen. De keuken hebben we van marktplaats, het was een showroom model met inbouw apparatuur wat stond in een koopwoning dus we hebben helaas geen garantie.

Sinds enkele dagen gaat het klepje van het zeepbakje niet meer open.

Ik heb al gezocht op google en het kunnen een aantal dingen zijn.

De sproeiarmen zijn verstopt, ik heb ze al doorgespoeld en de hele vaatwasmachine gereinigd.Het mechanisme van het klepje is kapot. Ik merk hier niks van, hij gaat gewoon makkelijk open en dicht.De printplaat is kapot waardoor het klepje geen signaal krijgt om open te springen.

Misschien heeft iemand het hier ook te kampen gehad met dit euvel en heeft dit op één of andere manier weten op te lossen?

Alvast bedankt
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
ik heb geen ervaring hiermee maar normaal gesproken heb je gewoon 2 jaar fabrieksgarantie op apparatuur dus ook op showroommodellen.

Ik zou dus even bij de firma van de vaatwasser zelf informeren hierna.

succes !
quote:love2dance schreef op 17 september 2009 @ 08:44:

ik heb geen ervaring hiermee maar normaal gesproken heb je gewoon 2 jaar fabrieksgarantie op apparatuur dus ook op showroommodellen.

Ik zou dus even bij de firma van de vaatwasser zelf informeren hierna.

succes !

De keuken was al 3 jaar oud toen we hem kochten. Wel nieuw, er was nog geen pannetje water op het vuur gezet.

Maar ik neem straks wel even contact op met Pelgrim, hopelijk kunnen ze me helpen.
Ik gebruik dat hele bakje nooit, ik mik het tablet altijd in het bestekbakje

Fout zeker?
Weet je zeker dat je het klepje niet blokkeert bij het inladen? Dus dat er iets voor staat?
Bij mijn vorige vaatwasser ging het bakje ook niet open en gooide ik ook het tablet in het bestekbakje. Gaat prima
quote:ellen2_ schreef op 17 september 2009 @ 08:55:

Weet je zeker dat je het klepje niet blokkeert bij het inladen? Dus dat er iets voor staat?Nee dat weet ik zeker
quote:misschicken schreef op 17 september 2009 @ 08:52:

Ik gebruik dat hele bakje nooit, ik mik het tablet altijd in het bestekbakje

Fout zeker?

Nee dat is niet fout, ik doe het nu ook. Ik heb nl. een bloedhekel aan afwassen.

Ik vind het alleen zo zonde, als apparatuur binnen een jaar al naar de klote is.
Ik gooi het blokje altijd gewoon onder in de afwasmachine en dat werkt perfect. Bij mij bleef die nogal eens in het zeepbakje hangen half opgelost.
Oh, mijn vaatwasser heeft dat ook! Hoe reinig je de sproeiarmen eigenlijk?
Als het goed werkt om het blokje in het bestekbakje te gooien, wat is dan eigenlijk het probleem?
The time is now
quote:AlettaJacobs schreef op 17 september 2009 @ 09:25:

Oh, mijn vaatwasser heeft dat ook! Hoe reinig je de sproeiarmen eigenlijk?

Je kan ze losmaken en onder de kraan doorspoelen.

Regelmatig (om de 6 weken) kan je ook de vaatwasser een keer spoelen met zo'n speciaal reinigingsflesje van calgon of huismerk. Zonder vaat en zeepblokje uiteraard
quote:Banba schreef op 17 september 2009 @ 09:32:

Als het goed werkt om het blokje in het bestekbakje te gooien, wat is dan eigenlijk het probleem?

Dat is op zich geen probleem, of ik dat blokje nu in het bestekbakje gooi of in het zeepbakje maar het zeepbakje zit er niet voor de sier.

Ik vraag me dan ook af of het geen kwaad kan voor de vaatwasser op den lange duur.
Oei, dat spoelen heb ik nog nooit gedaan (en ik woon hier al drie jaar ) . Mooi klusje voor vandaag, kan ik meteen die sproeiarmen gaan zoeken. Bedankt voor de tip!
Dan wordt het wel tijd! De armen kunnen goed verstopt raken door vuil en kalk. Zo'n flesje kost (huismerk) nog geen 2 euro dus dat is de moeite niet.
Hier wordt ook al jaaren het bestekbakje gebruikt zonder problemen: het lost prima op en de vaat wordt schoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven