kleur vacht kitten, verandert die nog?
zondag 13 juni 2010 om 11:01
Een vraagje voor de kattenexperts hier. Ik krijg binnenkort een kitten. Ze is nu twee maanden oud, heeft blauwe oogjes en is voornamelijk wit, met een paar grote grijs-beige vlekken op de rug en een klein grijs-beige v-tje op het voorhoofd. De staart is nu donkerbruin, maar die was eerst ook grijs. Nu heb ik begrepen dat de kleur oogjes nog kan veranderen, maar ik vraag me af of de kleur van de vacht ook nog verandert, vooral omdat ik haar kleur zo apart vind. Ik heb het tenminste nog niet vaak gezien, maar dat kan ook aan mij liggen
Op het net vind ik er niet veel over, dus ik hoop dat hier mensen zijn die er iets meer van weten.
O, nog wat achtergrondinformatie: vader is zwart, moeder is schildpad (wit met rode en zwarte vlekken).
Alvast bedankt!
Op het net vind ik er niet veel over, dus ik hoop dat hier mensen zijn die er iets meer van weten.
O, nog wat achtergrondinformatie: vader is zwart, moeder is schildpad (wit met rode en zwarte vlekken).
Alvast bedankt!

zondag 13 juni 2010 om 11:19
Ik had een kitten met een wit puntje aan zijn staart, als volwassen kat had ze nog vier witte haartjes op de punt van haar staart. En ze kreeg later een vlekje op haar snoetje. De tekening kan dus veranderen. Die kitten had eerst blauwe oogjes, die werden later geel/bruin. Bij mijn huidige kat zie ik de kleur van de oogjes nu langzaam veranderen, zij is nu ongeveer een jaar oud.
Dus ja, dat kan.
Dus ja, dat kan.
zondag 13 juni 2010 om 11:19
Tuurlijk kan het iets veranderen, maar dan wel subtiel. Die van ons had grijze streepjes en die zijn steeds donkerder geworden.
Maar verwacht niet dat een witte kat ineens bruin wordt ofzo. De toon van de kleur kan wat veranderen, maar je hebt straks niet ineens een radicaal andere kat.
Maar verwacht niet dat een witte kat ineens bruin wordt ofzo. De toon van de kleur kan wat veranderen, maar je hebt straks niet ineens een radicaal andere kat.
668, the neighbour of the Beast
zondag 13 juni 2010 om 11:27
zondag 13 juni 2010 om 11:39
zondag 13 juni 2010 om 12:38
zondag 13 juni 2010 om 13:01
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt met mijn katten.
Wat ik wel grappig vond zelfs: mijn ene kat is wit met rood, maar door stress had ze bijna de hele onderkant van haar lichaam kaal gewassen. Poten, stukje van haar staart, rug, zijkanten... nu krijgt ze anti-stresspillen en begint het langzaam weer terug te groeien. En het groeit echt precies in hetzelfde patroon terug als dat ze had.
Wat ik wel grappig vond zelfs: mijn ene kat is wit met rood, maar door stress had ze bijna de hele onderkant van haar lichaam kaal gewassen. Poten, stukje van haar staart, rug, zijkanten... nu krijgt ze anti-stresspillen en begint het langzaam weer terug te groeien. En het groeit echt precies in hetzelfde patroon terug als dat ze had.
Liever elitair dan een pauper!
maandag 14 juni 2010 om 11:40
Ik heb een kat die in het begin spierwit was met alleen bruin op zijn oortjes, staart en voeten.
Nu lijkt het erop of hij in de modder heeft liggen rollen, want hij wordt steeds bruiner, ook op zijn rug. Zijn ogen waren in het begin ook heel mooi blauw, maar dat is ook nog eens afgezwakt.
Als ik hem voor zijn looks zou hebben zou ik dus bedrogen uitkomen, maar gelukkig maakt het me niks uit
.
Nu lijkt het erop of hij in de modder heeft liggen rollen, want hij wordt steeds bruiner, ook op zijn rug. Zijn ogen waren in het begin ook heel mooi blauw, maar dat is ook nog eens afgezwakt.
Als ik hem voor zijn looks zou hebben zou ik dus bedrogen uitkomen, maar gelukkig maakt het me niks uit

maandag 14 juni 2010 om 20:16
maandag 14 juni 2010 om 21:27
quote:potsiedikkie schreef op 13 juni 2010 @ 12:38:
Mijn katje is ook aan het veranderen, als kitten wit met points en nu beetje creme met bruine snoet, pootjes en staart, ze zal ook steeds donkerder worden naarmate ze ouder wordt. maar ja dat heb je bij 'thai' Blauwe ogenhad ze al endie blijven ook.
Hier ook 2 Thaise katten. Welke heb jij Potsiedikke?
Hier 2 sealpoints van bijna 3 jaar.
Mijn katje is ook aan het veranderen, als kitten wit met points en nu beetje creme met bruine snoet, pootjes en staart, ze zal ook steeds donkerder worden naarmate ze ouder wordt. maar ja dat heb je bij 'thai' Blauwe ogenhad ze al endie blijven ook.
Hier ook 2 Thaise katten. Welke heb jij Potsiedikke?
Hier 2 sealpoints van bijna 3 jaar.