kleurkeuze hulp gevraagd.

19-10-2019 19:38 32 berichten
Ik zou graag tips van jullie willen over het volgende:

Onze zitmeubels zijn versleten.Vandaag hebben we 2 fauteuiltjes gekocht van geschuurd leder in cognac.
We hebben kasten in cremekleur ( beetje de kleur van witte chocolade) en teakhout. Laminaatvloer ook zo'n beetje teakkleur.

Veel vergrijsd rieten manden, zwarte industriele lampen, kruiklampen met beige/naturel-lampenkappen.
Vloerkleed naturel hennep met cremekleur grafisch patroon.
Eetkamerstoelen zijn donkerbruin/kastanjebruin, maar die gaan we niet vervangen.
Gordijnen cremekleur effen.
Veel groene planten.

Nu is mijn vraag: welke kleur bank zou hier nu mooi bij staan? Zelf denk ik aan groen (geen flessengroen, maar eerder de kant van olijfgroen op, of eventueel antraciet..

Onze bank is nu bruin, maar dat wil ik niet meer.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Ik kom er niet goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
19-10-2019 20:28
Afbeelding

+1
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Olijfgroen of petrol.
Petrol, als in bijvoorbeeld:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Petrol doet iedereen al.
Team oranje!
Olijfgroen prachtig.
Goedemorgen allemaal :)

Ik heb alles gelezen en denk dat ik maar bij mijn oorspronkelijke keuze van olijfgroen ga blijven. Dus dat wordt een zoektocht naar de goede bank.
Ik hou van een bank in " mollige vormen", dus niet hoekig of glad leer.
En praktisch want ik ben een knoeier ;) .
Het liefst dus een microvezelstof o.i.d.

Iemand schreef: "wordt het niet wat saai met al die natureltinten?", maar ik hou heel erg van rust in mijn interieur. Ik kan met kussens altijd nog accenten aan brengen.
Aan jeansblauw heb ik ook gedacht maar twijfel over de combinatie met cognac. Petrol is inderdaad erg in de mode, maar vind ik zelf geen mooie kleur. Te " staal-achtig" voor mij.

We hebben besloten even te wachten tot de stoelen geleverd zijn, te kijken hoe het staat en dan een kleurkeuze voor de bank te maken.

Ik ben door jullie wel gesterkt in mijn idee voor olijfgroen en ga ook nadenken over blauw dus tot zover bedankt allemaal!
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 07:08
1.67% gewijzigd
irongirl schreef:
19-10-2019 20:30
Ik denk dat je je hieraan voorafgaand moet afvragen: Wat voor stof wil je graag? De luxere uitstraling van velours of juist een matte stof? Of vind je ribfluweel mooi? Of liever stoer en denim achtig(kan ook in olijfgroen)? Wil je warmte toevoegen (heb je volgens mij al heel veel) of juist een wat koelere tegenkleur? Wil je liever een donkere kleur, of lichter? Wil je je bank echt een eyecatcher maken of moet het op gaan in het interieur?

Dit zijn goede vragen inderdaad. Ik heb het liefst dat de bank opgaat in het interieur, dat het een vloeiend en bij elkaar passend geheel is. Zachte, maar wel stoere stof. Geen glad, glimmend leer of velours (te chique). Ik hou van landelijk, enigszins grof. Stoer ribfluweel of een microvezel die je in een vleug kan aaien.
En rust. Cognac is voor mij al een felle kleur eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven