Klussen: gestucte muur verven

15-09-2013 09:30 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Good morning

Gisteren is er bij ons een muur gestuct die ik deze week wil verven. Nu zegt mijn vader dat ik er met twee keer latex wel ben, maar mijn schoonzus vindt dat je eerst voor moet strijken en dan pas de latex moet gebruiken.

Ik neig zelf naar de optie van mijn vader, omdat de stuc op zijn dikst 3 mm is, dus naar mijn idee kan dat nooit idioot zuigen. Wat denken jullie?
quote:friends14 schreef op 15 september 2013 @ 11:17:

Wij eerst 1 muurtje zonder voorstrijk gedaan, uiteindelijk had de bouwmarkt gelijk want zonder voorstrijk dekte het totaal niet!! Nu ziet het er met voorstrijk en latex geweldig uit!!!

(Goedkoop is duurkoop als je het er mooi uit wil laten zien)Nee, dat het niet in een laag dekt snap ik. Maar met twee lagen moet het er dan prima uitzien toch?
IK haal voorstrijk bij de schilder. Ik heb daar een goed contact mee, vaak hebben ze nog wel een beetje staan. Als dat niet zo is mag ik het restant terug brengen.

Ik zal even wat langer wachten met schilderen, toch zeker wel een week.
Hier net verbouwing achter de rug.

Het stucwerk moesten we eerst in de voorstrijk zetten.

De rolbare van albastine gekocht. Daarna twee keer gesaust. Het is even gedoe, maar je hebt er echt plezier van.

Als je voorstrijk gebruikt zie je ook geen aanzetten.

Hij is na een paar uur al overschilderbaar.

Ff iets meer werk, maar t eindresultaat is wel beter.
Dames, jullie maken het niet makkelijk
Ik heb toevallig vorige week nog met jouw bijltje gehakt...

ik ben verhuisd naar een huis waar alle muren gestuct zijn... ik had geen idee of ze daarna nog vaak geschilderd waren of niet (alles was super wit)

Aangezien ik bestwel dure verf had, van flexa, die wel in een keer dekkend zou moeten zijn.. wilde ik dat niet laten verknallen doordat die muur te veel zou zuigen.

Ik heb alle muren gewoon even voorgestreken (met voorstrijk van alabastine.. echt supergoed spul). het is een kleine moeite, want het is net melk en je kwast het er zo op met een grote blokkwast.

wel heb ik alle muren ook 2x geverfd, ondanks dat het maar 1x nodig was officieel...

Ik heb er absoluut geen spijt van... mijn muren zien er waanzinnig strak uit en het lijkt net alsof ze zo uit een woonblaadje komen.

Mijn tip: strijk het dus gewoon even voor.. die muren zuigen echt wel.

Baat het niet, dan schaadt het ook niet ;)
Als je voorstrijk over hebt, kan je dat dan niet bewaren? Of moet het weggegooid?
Dat hoeft niet, maar wat moet ik ermee? Heb er niets meer aan de komende jaren.
Is het gewoon witte latex of laten mengen op kleur? Bij kleur zeker voorstrijken want anders trek de pigment in de muur en krijg je nooit de juiste kleur en als je dan met kleurklacht terug gaat naar de bouwmarkt krijg je van flexa en zo te horen dat je eerst moet voorstrijken en meestal wordt het dan niet vergoed als je niet eerst voorstrijk heb gebruikt. Kom dit namelijk vaak tegen op het werk want werk in bouwmarkt
Ah, goede info sanniet!

Het gaat over gewone witte latex.
Wij hadden 1 laag voorstrijk en 2 lagen latex nodig. Maar dit ligt er misschien dan aan welk merk je neemt, bouwmarkt merk moet denk ik wel twee lagen, maar bv secys? of de duurdere merken 1 keer denk ik....
Sowieso is het handig om 2 lagen te doen friends 14.. want als je er een keer tegenaan stoot.. dan stoot je niet meteen de hele verflaag eraf...
Bedankt voor al jullie reacties!
Oh, dit weet ik wel. Ik doe altijd eerst een laag goedkope witte latex. Dan hoef je daarna nog maar 1 keer met je dure muurverf. Het gaat altijd goed zo, dekt prima en er bladdert niets vanaf (tenzij er speelgoed, kinderen of katten tegen de muur op gaan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven