Knoflook, karnemelk etc. voor je hond

21-03-2010 12:12 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie geeft er ook dit soort dingen aan z'n hond en heeft verder nog goede tips?

Knoflook en karnemelk schijnen goed tegen vlooien te werken en een rauw eitje is goed voor de vacht. Wat geven jullie je honden verder nog?
Nog nooit van gehoord, ik geef mijn hond allleen echt hondenvoer van de dierenwinkel en natuurlijk hondenkoekjes en kluifbotten, maar verder geen andere producten.
Onze hond was altijd dol op kaas, en kreeg (vooral tijdens de laatste maanden van haar leven) ook vaak rijst: tegen misselijkheid.

Vlak voor de jaarwisseling kreeg ze een schaaltje advocaat om rustig te worden. De pilletjes van de dierenarts hielpen niet
Mijn hond krijgt af en toe een rauw ei. Maar niet te vaak want ze krijgt daar mega stink scheten van. Karnemelk drinken wij niet dus de hond ook niet. Waar zou dat goed voor zijn?
Zalmolie is ook goed voor de vacht.

Heb hier altijd gekookte rijst+kip in de vriezer liggen voor als die van ons weer eens z'n maaginhoud er uit kiepert.

In geval van stress geef ik altijd Bach Rescue Druppels, werkte zelfs met oudjaar prima hier.
Iets anders
Mijn honden eten ALLES.

Niet dat ze het krijgen hoor!.

Ze krijgen gewoon hondenvoer, 1x per week een eitje, (gekookt),.

Het zijn beslist geen bedelaars, maar ze vinden alles lekker.

Mandarijn, chocola, patat, pasta, appel, noem maar op.

Veelvraten dus.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Trouwens schiet mij te binnen, een kennis van mij, haar hond kon dus absoluut niet los op straat.

Alle eetbare dingen, waren voor haar.

Echt heel erg. Soms ook wel eens iets wat bij een afvalemmer ligt, bedorven.

Mijn snuitjes lopen altijd los, en bekommeren zich buitenshuis niet om voedsel.
quote:binkie14 schreef op 21 maart 2010 @ 13:10:

Mijn honden eten ALLES.

Niet dat ze het krijgen hoor!.

Ze krijgen gewoon hondenvoer, 1x per week een eitje, (gekookt),.

Het zijn beslist geen bedelaars, maar ze vinden alles lekker.

Mandarijn, chocola, patat, pasta, appel, noem maar op.

Veelvraten dus.Chocola zou ik niet meer geven, dat is heel gevaarlijk voor honden
Zemelen (zonnatura) zijn goed voor de anaalklieren. Hierdoor worden de drollen harder en knijpen ze zelf de anaalklieren leeg.

Zalmolie met schapenvet (te koop bij de grotere dierenwinkel) is goed voor de vacht en huid.

Biergisttabletjes (kruidvat) 2 per dag is goed voor stevigere voetzooltjes.

GEEN CHOCOLADE GEVEN! Dit is vergif voor de hond!!! Net als druiven en krenten/rozijnen!!!

Ui en looksoorten zijn ook niet goed.

Tomaat mogen ze eten als je maar zorg dat het groene gedeelte weggesneden is. Ook daarin zitten giftige stoffen voor de hond.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Mijn hond lúst ook alles maar ze krijgt het beslist niet!

Wel af en toe een gekookt ei (rauw vindt ze ook heerlijk maar dat durf ik niet ivm salmonella) en fruit (alleen banaan is ze niet dol op, verder gaat alles erin van een mandarijntje tot druiven tot appel!).

Het is een Duitse herder en die staan bekend om een zwakke maag maar dat heeft die van mij echt niet! Gelukkig maar....
Oh en appeltje, magere yoghurt en veel (verse) sperziebonen zijn goed als je hondje een paar kilootjes kwijt moet. Veel sperziebonen geven, dat geeft ze toch een vol gevoel en ze krijgen nauwelijks calorieën binnen.
Nee, zeker geen chocola geven, cacao is heel gevaarlijk voor honden. Mijn hond had onlangs in een onbewaakt ogenblik een schaaltje chocolade-eitjes naar binnen gewerkt (met folie en al). Omdat het percentage pure cacao hoog was moesten we direct naar de dierenarts om hem te laten braken. Verder gevaarlijk: druiven en rozijnen.

Zie ook:

http://www.depers.nl/binn ... dood-na-eten-bonbons.html
Overigens ben ik geen type die blikvoer geeft. Ik heb het wel altijd in huis voor het geval dat ik geen vlees in huis heb. Mijn hond eet dus altijd rauw vlees met groenten. 's Morgens krijgt ze wel brokjes met lam en rijst. Tussendoor krijgt ze veel groente en fruit. Ze is dol op komkommer. Om lekker te kauwen koop ik regelmatig lekkere botten en knieën voor haar. Vindt ze echt heerlijk!
Chocolade en ander gevaarlijk eten voor honden:

Op de site van National Geografic is een interactieve kaart te vinden met 'gewoon' eten wat voor honden giftig kan zijn met de titel Canine Taboos. Het gaat om: alcohol, druiven, uien, koffie, chocola, gist, knoflook en macademia noten. Als je op die site een voedingsmiddel aanklikt, zie je wat de gevaren zijn.

http://ngm.nationalgeogra ... s/dog-poisons-interactive
quote:puck69 schreef op 21 maart 2010 @ 14:09:

Mijn hond lúst ook alles maar ze krijgt het beslist niet!

Wel af en toe een gekookt ei (rauw vindt ze ook heerlijk maar dat durf ik niet ivm salmonella) ..Ik heb ooit eens gelezen dat honden niet vatbaar zijn voor salmonella. Klopt dit?
Mijn hond krijgt NRV (natuurlijke rauwe voeding), dus botten, rauw vlees en orgaanvlees (pens, hart en lever). Hij heeft nooit vlooien of teken en ik krijg regelmatig complimenten dat hij er zo goed uit ziet. Dus geen knoflook of eitjes nodig

Voor tussendoor krijgt hij meestal gedroogde pensstaafjes o.i.d. en af en toe een beetje yoghurt, wat fruit (appel, banaan) of een stukje kaas.

Als hij moet afvallen krijgt hij gewoon wat minder tussendoortjes en gaan we wat vaker en langer wandelen (ook goed voor de baasjes ).
Voor honden met zwakker maagjes: Als ze op rijst gezet worden, gebruik dan geen snelkookrijst. Daar zit namelijk een chemisch stofje in om het snel klaar te kunnen maken. Niet echt fijn.

Macaroni gaat ook goed trouwens
Ook nog kattentips? Mijn ene kat wil het liefst na ons eten alle pannen even na gaan, maar dat laten wij niet toe. Toch weet hij volgens mij nog wel eens iets extra's naar binnen te werken want hij is wat voller dan onze andere kat die alleen brokjes eet en van onze restjes niks moet hebben .
quote:Mariska76 schreef op 21 maart 2010 @ 14:25:

Mijn hond krijgt NRV (natuurlijke rauwe voeding), dus botten, rauw vlees en orgaanvlees (pens, hart en lever). Hij heeft nooit vlooien of teken en ik krijg regelmatig complimenten dat hij er zo goed uit ziet. Dus geen knoflook of eitjes nodig

Voor tussendoor krijgt hij meestal gedroogde pensstaafjes o.i.d. en af en toe een beetje yoghurt, wat fruit (appel, banaan) of een stukje kaas.

Als hij moet afvallen krijgt hij gewoon wat minder tussendoortjes en gaan we wat vaker en langer wandelen (ook goed voor de baasjes ).

Inderdaad, mijn hond heeft ook nooit last van vlooien en/of teken en haar vacht glanst heel mooi. Ze is lekker fit. Ik ben ervan overtuigd dat rauw vlees gewoon heel erg goed is.

Toen onze hond bij ons kwam was ze een paar kilo te zwaar (herplaatser). Ik wandel iedere dag anderhalf uur met haar en we pakken regelmatig een rondje park met de fiets. Dat doet ze geweldig goed, lekker naast me draven.
Wat voor tips wil je dan Lonkaa? Want het klinkt meer als een opvoedprobleem
Mijn honden krijgen echt geen chocola.

Maar soms als ik bv. een magnum eet, en er valt een klein stukje op de vloer, dan is het zo weg.

Zodoende, weet ik het.

Maar ze krijgen het echt niet.
Dit vond ik op internet.:

Kan een hond een salmonella-infectie krijgen door het eten van rauwe kip?

Nee, bij een gezonde hond hoef je hier absoluut niet bang voor te zijn. Een hond is een carnivoor en hij kan van nature al veel beter rauw vlees en zelfs rauwe botten natuurlijk, verteren dan een mens. Ons is geen enkel geval van een salmonella-besmetting bij honden bekend. Onze honden eten regelmatig kip.

Nog iets belangrijks... Varkensvlees is ook niet goed voor de hond in verband met de ziekte van Aujeszki.
quote:binkie14 schreef op 21 maart 2010 @ 14:33:

Mijn honden krijgen echt geen chocola.

Maar soms als ik bv. een magnum eet, en er valt een klein stukje op de vloer, dan is het zo weg.

Zodoende, weet ik het.

Maar ze krijgen het echt niet.

De hond van mijn ouders heeft wel eens een schaal met paaseitjes te pakken gehad. Hij is wel 15 jaar geworden. Toch, als ik chocolade eet en er valt een stukje op de grond dan zorg ik dat ik het z.s.m. van de grond heb geraapt voordat die smulpaap er met d'r grote snuit bij is.

Mocht er ooit een ander hondje in huis komen dan ga ik die leren dat hij/zij nooit iets van de grond mag eten. Dat scheelt een hoop ellende, ook met buiten spelen want alles wat eetbaar is dat vreet die smulpaap van me op.
Ik BARF, (Bones and Raw Food) en geef mijn honden dus veel rauw. Rauw eitje, knoflook en kwark naast een gevarieerd vleesmenu. Hier wordt eend, runderhart en pens gegeten. Eén keer in de week voor de afwisseling een makreel.

Ik zou ook wel kuiken en konijn willen voeren, maar dat lukt me niet als groot dierenvriend. Het is dan toch wat dierlijker (aaibaarder) dan een bakje met bloederige stukken erin.
Jeetje, ben even met de hond weg geweest, en nu zo veel reacties, leuk!

@Rat, karnemelk is zuiverend. Schijnt ook weer goed te zijn tegen vlooien en teken.

@Binkie, oeffff chocolade. Is giftig hoor!

@Gebakkie, hoe geef je die zemelen door het voer. Hier sowieso al harde drollen omdat ik vlees geef.

Knoflook had ik ook gehoord dat dat niet zo goed was, maar dat 1 of 2 teentjes per week niet zo veel kwaad kan.

@Puck en Gebakkie, ik geloof dat honden niet zo bevattelijk zijn voor salmonella, vanwege andere maagsappen/zuren (of iets dergelijks). Zij kunnen dat goed hebben. Mijn hond is er gek op in ieder geval.

@Mariska, NRV-en doe ik in het weekend. Binnenkort krijgt ze een hele kip. Lijkt me echt leuk om te zien.

Mijn hond glanst trouwens ook enorm sinds ze op rauw staat.

@Nastik, hoe geeft je die Makreel, gewoon een hele vis met kop, staart en organen?

Hond van mijn ouders kreeg altijd het laatste puntje van een Cornetto ijsje, waar dus ook chocolade in zit. Wisten we toen helemaal niet dat dat zo slecht was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven