Knoflook, karnemelk etc. voor je hond

21-03-2010 12:12 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie geeft er ook dit soort dingen aan z'n hond en heeft verder nog goede tips?

Knoflook en karnemelk schijnen goed tegen vlooien te werken en een rauw eitje is goed voor de vacht. Wat geven jullie je honden verder nog?
Onze Duitse Herder krijgt droogvoer en regelmatig een kauwbot.

En verder alles wat van het fornuis of het bord valt .

Toen hij ooit een keer in een onbewaakt ogenblik een stuk chocolade at, heb ik hem meteen meegenomen naar de dierenarts.

Omdat het een vrij grote hond is en het stukje chocolade in verhouding vrij klein was er geen gevaar. Maar de schrik zat er goed in.

Of hij een rauw ei zou lusten weet ik niet. Brood vindt hij alleen maar lekker als er beleg op zit. Het liefst kaas.
quote:Gebakkie schreef op 21 maart 2010 @ 19:12:

[...]

Da's leuk! Jammer dat wij (nog) geen tuin hebben maar op balkon kan natuurlijk ook.Moet het ei niet naar beneden vallen .
Onze Bob krijgt van ons 1 keer per week een stukje boter schijnt goed voor de vacht te zijn,en als er breekboontje's over zijn krijgt ze die ook daar is ze gek op,verder alleen hondevoer.
quote:2love schreef op 21 maart 2010 @ 21:58:

Onze Duitse Herder krijgt droogvoer en regelmatig een kauwbot.

En verder alles wat van het fornuis of het bord valt .

Toen hij ooit een keer in een onbewaakt ogenblik een stuk chocolade at, heb ik hem meteen meegenomen naar de dierenarts.

Omdat het een vrij grote hond is en het stukje chocolade in verhouding vrij klein was er geen gevaar. Maar de schrik zat er goed in.

Of hij een rauw ei zou lusten weet ik niet. Brood vindt hij alleen maar lekker als er beleg op zit. Het liefst kaas.Die van ons vind stokbrood of geroosterd brood erg lekker
Marie,

Wij hebben ook een labrador en ze vreet alles als ze de kans krijgt zelfs een rauw ui(die ik uit haar bek heb moeten halen) al is het alleen maar omdat ze niet wilt dat de katten iets krijgen
Met ons vuilnisbakkie hebben we erg getobd ivm slechte eetlust, doffe vacht en huidproblemen. Uiteindelijk kwamen we erachter dat deze hond gewoon geen brokken verdraagt én ze niet erg lekker vindt. Nu is het een 'vershondje'. Dankzij een combinatie van nrv en kvv (kant-en-klare rauwe vleesmaaltijden) zijn alle problemen verleden tijd. NRV is het leukst en het lekkerst, maar uit luiigheid regelmatig KVV, en af en toe wat (ongezouten) tafelrestjes. Als snack soms gedroogd vlees of een olijf: met stip het meest favo extraatje.

Ben echt een fan geworden van verse rauwe maaltijden; je moet wel even weten wat je doet maar het is echt heel eenvoudig om de algemene vuistregels onder de knie te krijgen van de juiste verhoudingen tussen spiervlees, orgaanvlees en bot voor je hond (of kat of fret). Er zijn allerlei forums voor waar je volop advies kunt vinden: Google op barfplaats of voer natuurlijk en je vindt ze.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
@Dana, kvv is makkelijk. Wat geef je? Ik geef Carnibest en Carnivoer. Moest er de eerste paar keer wel aan wennen hoor, maar nu geen problemen meer mee.

Ben nu een beetje bezig met zelf samen stellen, maar dat heb ik tot nu toe alleen in het weekend gedaan. Wel ligt er een lap vuile pens in de vriezer die ze deze week krijgt en binnenkort een hele kip.

@Ronniemitchel, fijn he zo'n lekkere vreetzak?! Daar staan Labbies om bekend he.

Breekbonen??? Had ik nog nooit van gehoord. Moest het even googlen .
Ik heb mijn hond daarstraks een eitje gegeven, op het balkon. Ze vond het geweldig! Ze wist er eventje geen raad mee maar al snel kwam ze erachter dat er iets lekkers in zat. Alleen ze heeft ook een stukje van de eierschaal opgegeten, de andere helft heb ik nog net weten af te pakken. Dit kan toch geen kwaad?

Dit topic heeft me echt op leuke ideeën gebracht. Morgen ga ik een Kong kopen. Sinds vorige week werk ik in de ochtend 3 uurtjes per dag dus het is wel erg leuk om hier haar ontbijt in te stoppen, dan is ze die 3 uurtjes wel zoet. Voorheen dacht ik dat de Kong alleen een speeltje was dat alle kanten op ging maar nu weet ik dus dat je er meer mee kan doen.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Eischaal is ook goed hoor Gebakkie, zit kalk in voor de botten.
Gebakkie, je moet dan wel ff kijken welke je moet kopen. Je heb rooie en zwarte. Wij hebben een zwarte voor Tara omdat zij nogal beste kaken heeft. Rooie zijn wat zachter, zwarte zijn heel stevig.

Maar 3 uur over een kong doen? Misschien de eerste keer, maar mijn hond heeft de boterham met pindakaas er binnen no time uit. Daarna moeten alle restjes pindakaas er nog uit en dan moet de geur van de pindakaas er nog afgelebberd worden... Nog geen uurtje werk...

Kong recepten kijk hier eens, voor de broodnodige variatie. Ik maak ook ijsjes voor de hond. Magere yoghurt, paar lepels pindakaas, banaan en wat kleine hondebrokjes in de blender, in een vormpje met stokje doen, in de vriezer et voila! Hondenijsjes! Alhoewel een gewoon raketje er ook in gaat hoor. Je kan ook googlen op hondenijsjes. Ik heb een site gevonden uit Amerika (niet opgeslagen helaas) en daar kan je recepten voor ijsjes vinden. Succes gegarandeerd!
Dank je voor de link Ratteke. Ik ga deze opslaan. Ik zag ook dat je hem kan invriezen dus dan is ze er echt wel een tijdje zoet mee. Ik ben er al uit welke ik moet hebben. Mijn hond is geen slopert en bijtert dus ik denk dat de rode (large) wel goed is voor haar.
Oh en...fijn om te weten dat de schaal van het eitje ook goed is dus ik kan dit haar met een gerust hart helemaal laten opeten? Is het niet slecht voor haar maag en darmen dan? Het lijkt me zo schuren
@Gebakkie, als je een ingevroren kong geeft, wel even afspoelen voordat je hem aan je hond geeft.

Ei kan je idd met schil en al geven.

Ik heb een rode en zwarte kong XL. Zwarte heb ik pas gekocht. Je moet je even goed laten adviseren bij de dierenwinkel, want is wel belangrijk dat je de juiste hebt. Mijn hond is er trouwens ook niet zo heel lang mee bezig. Met een ingevroren wel, maar die geef ik alleen in de zomer.
Ik ben net even langs de dierenwinkel geweest, hier vlakbij en daar hadden ze de Kong maar ik schrok me rot van de prijs! ¤23,50!! Terwijl dezelfde bij Zooplus ¤7,99 kost. Weten jullie toevalig of die van Zooplus wel de orginele Kongs zijn? De rode large is goed voor een cocker spaniel, dat heb ik gechecked.
Ik heb mijn kong de kong van mijn hond bij het tuincentrum vandaan. Kostte iets van een tientje toen (anderhalf jaar geleden)

Maar 23 bijna 24 euro is mij te duur hoor! Ik ga ff kijken bij zooplus.

Ja, dat zijn de echte.
Oh thanks Ratteke, balen alleen dat ze bij Zooplus momenteel niet op voorraad zijn dus ik ga zo effe verder shoppen. (Sorry voor de offtopic hoor MS), ik had misschien beter een Kong-topic kunnen openen...
quote:Gebakkie schreef op 22 maart 2010 @ 15:09:

Ik ben net even langs de dierenwinkel geweest, hier vlakbij en daar hadden ze de Kong maar ik schrok me rot van de prijs! ¤23,50!! Terwijl dezelfde bij Zooplus ¤7,99 kost. Weten jullie toevalig of die van Zooplus wel de orginele Kongs zijn? De rode large is goed voor een cocker spaniel, dat heb ik gechecked.Dat prijsverschil, ik weet niet hoe dat kan. Ze zijn wel een heel stuk goedkoper bij Zooplus, en het lijkt er op dat het wel echte zijn.
Je moet even googlen. Bij hondenwebshop.nl heb je ze ook, en idd bij het tuincentrum vaak ook.
Dank je MS, ik heb even gekeken, daar betaal je weer flink wat verzendkosten. Ik ga hem bestellen bij Zooplus! Ik spaar daar ook voor punten. Onlangs heb ik daar een dierentondeuse gekocht dus het gaat al lekker.
quote:mariesophie schreef op 21 maart 2010 @ 21:09:

[...]

Lijstje heb ik niet zelf gemaakt hoor. Gewoon van het web geplukt .

Ik heb net komkommer gegeven. Ik heb haar nog nooit zo langzaam zien eten (het is een Labrador, en normaal heeft ze alles binnen een seconde op).

Pinda's weet ik ook niet. Ik geef ook gewoon pindakaas aan mijn hond. Bij kongrecepten staat dat er ook vaak bij, en zelfs op de hondenschool zeiden ze het.

Kip moet je toch eigenlijk ook koken of invriezen?

Ik dacht al dat het lijstje van internet kwam, mijn reactie was ook niet echt persoonlijk bedoeld, maar als algemeen discussievoer

Ik krijg al het voer ingevroren van de leverancier, dus koken is naar mijn mening niet nodig.

Brood lust mijn hond (ook een Labrador) ook. Helaas is hier de hondenuitlaatstrook naast een sloot met eenden, dus ik haal regelmatig boterhammen uit zijn bek. Ik heb hem geleerd dat hij niet van de straat moet eten, maar als elke 10 meter een boterham op hem ligt te wachten, wordt het wel een beetje lastig

De Kong is inderdaad duur. Ik heb altijd de zwarte XL en daar betaal ik inderdaad tussen de 20 en 25 euro voor. Ik zie nu wel dat hij bij Zooplus een stuk goedkoper is. Ze hebben er ook allerlei lekkere snackjes. Hmm, dat ga ik eens proberen. Overigens heeft mijn hond de Kong ook zo leeg, maar bij ons is het ook een teken dat hij een tijdje alleen is. En als er al eentje klaar ligt, gaat hij net zo lang voor je neus zitten totdat je eindelijk eens weggaat en hij zijn Kong krijgt.

Als je kvv wil geven, kan ik ook Haaksbarf aanbevelen (nee, geen aandelen ). Ik vind het het beste alternatief voor als je liever geen NRV of Barf geeft. Ik ben ooit begonnen met kvv (Prins) en ik kreeg het advies om dat voor de eerste keer te koken. Mijn hemel wat een lucht. Als ik er nog aan denk, krijg ik weer braakneigingen. Maar hondjelief vond het heerlijk en heeft het met smaak opgegeten.

Eierschaal schuren?? De hondenmaag kan wel wat hebben hoor Veel honden krijgen regelmatig een zalmkop met tanden en al. Zo'n eierschaaltje stelt dan niet zoveel voor.
@Mariska, Haaksbarf wil ik idd ook een keer proberen. Moet ik even een stukje rijden alleen. Ik gebruik nu Carnibest en Carnivoer. Carnivoer is heel smeuig vind ik.

Heb jij ook een grote vriezer? Want meestal als je het besteld moet je best veel bestellen toch?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Krijgen ze van dat barf en kvv (ik moet me nog inlezen hoor) geen ontzettende stinkscheten? Ik ga zo dat ei proberen in de tuin. Eens kijken wat ze er mee doet. Ik moet toch nog schrobben
Schapenvet bonbonnetjes. Vinden ze lekker, is goed voor ze en krijgen ze een prachtig glanzende vacht van!
Carpe diem
Oeps! Dit was een foutje!
Carpe diem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven