Knoflook, karnemelk etc. voor je hond

21-03-2010 12:12 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie geeft er ook dit soort dingen aan z'n hond en heeft verder nog goede tips?

Knoflook en karnemelk schijnen goed tegen vlooien te werken en een rauw eitje is goed voor de vacht. Wat geven jullie je honden verder nog?
@Dana, ik gaf eerst ook brok, maar mijn dierenarts is voorstander van rauw en zelf (mede)eigenaar van Carnivoer. Ik vond het eerst onzin, maar ben me gaan inlezen en ben nu helemaal om. Ben van mening dat het stukken gezonder is. Mijn hond was heel druk, en is nu veel rustiger en ze glanst heel mooi. En ik vind het leuk om haar te zien kluiven op een bot.

Ik heb nu 2 lades in mijn vriezer vol met vlees voor de hond. Ik koop nu zo'n 1x per week wat dingen, dus het gaat net.

Vissenkoppen wil ik ook binnenkort gaan halen. Kan je dat ook geven als ze nog nooit echt vis heeft gegeten?

@Rat, geen last van gas hier :-). Ontlasting is ook perfect met rauw, heel weinig en hard.

@Pijnboompitje, die bonbonnetjes had ik ook al gezien bij de dierenwinkel.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
@Dana, ik denk dat ik maar met een stuk zalm uit de diepvries begin qua vis. Eerst maar eens kijken hoe ze dat vindt. En daarna inderdaad sardientjes of panharing. Las trouwens dat je de meeste vis moet invriezen.

Vanmiddag krijgt ze vuile pens. Ik had een heel stuk gekocht en heb het gisteren met een ijzerzaag in tweeen gezaagd. Wat een takkenwerk, en die geur, pffffff. Ik heb tig keer mijn handen gewassen, maar het bleef maar hangen.
Mijn oma heeft jarenlang knoflook poeder aan het eten van de hond toegevoegd. 1x per dag een schepje erbij.

Tegen de vlooien. Dit heeft ze bij al haar honden gedaan en de beesten hadden nooit vlooien of teken. Mijn oma woonde in een bosrijke omgeving en veel kans of teken trouwens, maar ze vonden het bloed van de hond gewoon niet lekker.

Ik denk dat dat door de knoflook komt. Zij ook, anders had ze het er nooit aan toegevoegd.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
@Dana, het was inderdaad bevroren. Was een homp van 800 gram dus die moest door de midden. Lukt niet met een schaar. Ik had hem wel al een tijdje uit de vriezer en dacht dat het wel zou gaan, maar ben echt lang bezig geweest. Maar goed, het is gelukt. Huishoudhandschoenen aantrekken is idd een goede tip .

Hond vond het trouwens erg lekker.

@Barbabella, komt idd door de knoflook dat ze het bloed niet lekker vinden.
Het is alleen een beetje goor als ze de pens uitkotsen
quote:Chatterly schreef op 21 maart 2010 @ 18:03:

Mijn hond is een slechte eter. Houdt eigenlijk van alles behalve van hondenvoer. Ik heb alle merken geprobeerd: eukanuba, royal canin, kuipjes cesar, hart en pens. Noem het maar op. Het gaat een paar dagen goed en hij stopt er weer mee. De laatste maanden heb ik nu gewoon pedigree brokken en daar doe ik een paar stukjes gekookte kipfilet door en dat gaat nu goed. Heb ook weleens gehoord dat een hond ziek kan worden van elke keer een ander merk voer. Dus ik laat het hier maar bij. Ohja, de bak van de kat eet hij wel vaak leeg, is ook niet gezond voor een hond heb ik gelezen. Tussendoor krijgt mijn hond gewoon pensstaafjes en hondenkoekjes etc. Verder is het een gezonde hond, energiek en speels, zal dus niet veel voer nodig hebben.Wat je nog beter kan doen is overstappen van pedigree naar een compleet vlees voer zoals Smuldier, Prins of Rodi. Dit is kwalitatief beter dan blik van pedigree. Je kan tussen die merken gewoon switchen in tegenstelling tot brok.
quote:Cinqie schreef op 24 maart 2010 @ 22:11:

[...]

Wat je nog beter kan doen is overstappen van pedigree naar een compleet vlees voer zoals Smuldier, Prins of Rodi. Dit is kwalitatief beter dan blik van pedigree. Je kan tussen die merken gewoon switchen in tegenstelling tot brok.Of als je brok wilt geven een geperste brok geven. Dit kun je ook goed mengen met vlees of afwisselen met vlees.
2x
anoniem_2768 wijzigde dit bericht op 25-03-2010 09:05
Reden: dubbel
% gewijzigd
Ik heb niet zo'n grote vriezer, gewoon een koel-vries-combinatie met 2,5 lade. 1,5 lade is voor de hond, die andere is voor ons. Ik prop er zo'n 12 kilo vlees in, dat is genoeg voor 3 weken.

Mijn hond laat bijna nooit winden, in ieder geval niet meer of minder dan toen hij nog brokken kreeg. Het valt me nu wel erg op dat zijn vacht er supermooi uitziet en hij nooit teken heeft (had hij al bijna niet, maar vorig jaar heeft hij bijvoorbeeld helemaal geen teken gehad, ik ben benieuwd naar dit jaar). Vlooien heeft hij nooit gehad, hij krijgt ook geen voorbehandeling tegen vlooien of teken.

Het enige wat hij naast zijn vlees nodig heeft, is sesamzaadjes om zijn darmen te helpen. We merkten dat hij moeite had met poepen en sinds hij elke dag een handje sesamzaadjes krijgt, poept hij altijd keurige drolletjes (en stukken minder dan een "brokken-hond").
quote:Gebakkie schreef op 22 maart 2010 @ 13:55:

Oh en...fijn om te weten dat de schaal van het eitje ook goed is dus ik kan dit haar met een gerust hart helemaal laten opeten? Is het niet slecht voor haar maag en darmen dan? Het lijkt me zo schuren Haha, geen enkel probleem hoor! Die van mij krijgen alleen maar rauwe eieren met schaal.
@Mariska, mijn hond had vorige week haar eerste teek. Dacht dat het door de strenge winter wel wat later op gang zou komen, niet dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven