Knuffels, voor jong en oud?

25-08-2013 16:25 50 berichten
sinds kort woon ik op mezelf, en ben ik momenteel ook veel aan het opruimen en ruimt creëren. Wat ik nu niet mee gebruik of toch wel weet dat ik er toch niet meer na kijk, geef ik weg, mits het nog goed is of ik gooi het weg, als het toch niks voor stelt.

Ik ben nu 25 jaar en zo graag een wat volwassen slaapkamer hebben. De knuffels die ik op mijn slaapkamer had staan, in mijn vorige huis, toen ik nog bij mijn ouders woonde, heb ik meegenomen en toch hier op de slaapkamer gezet. Maar eigenlijk vind ik dat niet zo mooi gezicht en wat kinderachtig. En zijn zo ongeveer 10 knuffels van klein naar groot en ben van plan om ze weg te geven en daar van in de plaats waar de knuffels staan, andere leuke dingen neer te zetten, maar niet dat het super vol wordt, want ik slaap er alleen maar.

Maar nu vraag ik mij dus af, vinden jullie knuffels iets voor kinderen, en hebben jullie de knuffels ook weg gedaan na mate jullie ouder werden, om dat jullie volwassen werden en er toch niet na om keken?

IK was gewoon even benieuwd naar jullie ervaring/mening.

ik ben van plan om het aan mijn nichtje te geven! ik vind best kinderachtig om mijn slaapkamer vol te doen met knuffels-:)
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 25 augustus 2013 @ 19:53:

"ik vind best kinderachtig om mijn slaapkamer vol te doen met knuffels-:)"

'best'? verschrikkelijk bedoel je.Mee eens.
Nog erger zijn volwassen vrouwen, die allemaal knuffels op de hoedenplank van de auto hebben.. Brrr....... Oja, die hebben meestal geen kinderen..
Ik heb mijn knuffels van vroeger nooit mee het huis uitgenomen. Ze liggen nog wel bij mijn ouders, maar ook niet echt specifiek ergens leuk bewaard of neergezet. Gewoon in een kist op zolder. Zou het van een paar knuffels jammer vinden als ze weggegooid zouden worden, puur om het idee en omdat ik met een enkeling (een hele leuke wasbeer) op de foto sta.
Ik heb er 1 bewaard. Die bij m'n geboorte in m'n wieg werd gelegd. Waar ik altijd mee sliep. Die overal mee naar toe werd gesleept.

Derest is foetsie. Geen idee eigenlijk waar naar toe.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik heb een stapel knuffels op de kast in de computerkamer staan. Knuffels van vroeger, knuffels die ik heb gekregen van een vriend van mijn ouders die inmiddels is overleden, speciale zoals 1 uit de Efteling en 1 die ik van mijn man heb gehad tijdens onze 1e kerst. Verder slaap ik ook met 1 knuffel, daar friemel ik aan.

Verder heb ik een sjaal van de backstreet boys op mijn hoedenplank gespeld zitten maar ik heb wel een dochter haha!
Alle knuffels van vroeger zijn kwijt. Had er vooral 1 wel willen bewaren. Nu heb ik nieuwe knuffels, en ik knuffel ze ook nog als ik verdrietig ben. En als ik ze niet knuffel liggen de poezen er lekker tegen aan.
Een deel van mijn knuffels ligt opgeruimd bij mijn ouders, een deel staat bij mij thuis. Sowieso een paar om mee te slapen, en de rest staat verspreid door de kamer. No way dat ze weggaan!!
Liever elitair dan een pauper!
quote:verliefdopiemand schreef op 25 augustus 2013 @ 19:57:

[...]

Je maakt een grap hopelijk??

En dat hoop je omdat...?

Jeetje, mensen mogen hier toch wel verschillend in zijn?
quote:taccowoman schreef op 25 augustus 2013 @ 16:41:

Mijn ex heeft die knuffels ooit gewonnen op een kermis, dus heeft geen waarde voor me;) en ze waren toch gratis, dus spijt zal ik er niet van hebben als ik ze weg doe

In dat geval zeg ik, dumpen. Vast wel kinderen die je er blij mee kunt maken.

Echte kinderknuffels waar je als kind niet zonder kon, zou ik niet zo snel wegdoen. Ik heb mijn ene kinderknuffel ook nog en dat is nu de een na favoriete knuffel van mijn dochter. Naast haar beer. Als ik zie hoe innig ze al acht jaar met die beer is, kan ik niet geloven dat ze die ooit weg zal doen.
Ik denk dat ik maar niks zeg... Mijn ava is mijn liefste knuffel, zó belangrijk is hij en hij wordt op handen gedragen. Zowel door mij als door man.

Knuffel je je knuffels niet meer? Liggen ze werkeloos bij je ol de slaapkamer? Gun ze dan aan een ander!

... En nou heb ik toch (teveel) gezegd.
Ik vraag me altijd af waarom mensen denken een ander blij te maken met een verlepte knuffel. Blegh dat lijkt me nou helemaal niet iets wat ik aan een kind zou geven, hooguit aan mijn hond want die is gek op knuffelbeesten.
Ja en?
Ik vind het een beetje vies, tweedehands knuffels. Zou zelf nooit wat op een rommelmarkt ofzo kopen, dus zou het ook niet snel weggeven.
Ik heb nog drie knuffels van vroeger. Twee veilig opgeborgen (vallen uit elkaar) en met de derde speelt oudste dochter.

In mijn slaapkamer slingeren wel knuffels maar die sleept dochterlief mee als ze bij ons in bed kruipt
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik heb drie knuffels een Beer een dekentje waar bijna niks meer van over is en een konijntje zo'n hoofdje met een soort doekje als lichaam, die heb ik al mijn hele leven gingen vroeger overal mee naar toe en sliepen altijd bij mij in bed en jawel die liggen nog steeds bij mij in bed in ben ondertussen al 19 maar no way dat ik ze ooit weg doe !
quote:Dotjemol schreef op 26 augustus 2013 @ 04:33:

Ik denk dat ik maar niks zeg... Mijn ava is mijn liefste knuffel, zó belangrijk is hij en hij wordt op handen gedragen. Zowel door mij als door man.

Knuffel je je knuffels niet meer? Liggen ze werkeloos bij je ol de slaapkamer? Gun ze dan aan een ander!

... En nou heb ik toch (teveel) gezegd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mijn lievelingsknuffel van vroeger ligt nog bij mijn ouders thuis, de rest is allemaal al lang verdwenen. Maar toen ik uit huis ging op mn 18e heb ik echt geen knuffels meegenomen en had ik ze ook al lang niet meer op mn slaapkamer!

Ik vind knuffels dus echt iets voor kinderen. Niet voor tieners, en zeker niet voor volwassenen. Zou het ook zeer merkwaardig vinden als ik bijvoorbeeld een eerste keer bij een man bleef slapen, en ik moest het bed delen met zijn teddy. Ehm, nee dank u.
Zeg maar Spijker.
Ik moet mijn kind zien te vinden in zijn bed tussen 30 knuffels.

Maar als het onweert op de camping en hij kruipt bij ons in de tent, dan is er maar één die voldoende veiligheid biedt.

Zonder Blaffie is het niets.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:snoopylynn schreef op 26 augustus 2013 @ 09:29:

Ik vraag me altijd af waarom mensen denken een ander blij te maken met een verlepte knuffel. Blegh dat lijkt me nou helemaal niet iets wat ik aan een kind zou geven, hooguit aan mijn hond want die is gek op knuffelbeesten.Ik spaarde vroeger knuffels, maar die stonden dan gewoon voor de mooi in een vitrinekast op mijn kamer. Ik knuffelde ze niet, dus waren ook geen verlepte knuffels ofzo. Die heb ik allemaal aan het leger des heils gegeven voor de kindertehuizen waar mijn schoonvader werkte. Die zijn daar echt heel blij mee, want voor zoiets is geen budget en die kinderen hebben vaak niemand meer. Dan is een knuffel heel erg welkom.
quote:Spijk-er schreef op 26 augustus 2013 @ 20:38:

Mijn lievelingsknuffel van vroeger ligt nog bij mijn ouders thuis, de rest is allemaal al lang verdwenen. Maar toen ik uit huis ging op mn 18e heb ik echt geen knuffels meegenomen en had ik ze ook al lang niet meer op mn slaapkamer!

Ik vind knuffels dus echt iets voor kinderen. Niet voor tieners, en zeker niet voor volwassenen. Zou het ook zeer merkwaardig vinden als ik bijvoorbeeld een eerste keer bij een man bleef slapen, en ik moest het bed delen met zijn teddy. Ehm, nee dank u.ik moet meteen aan die film Ted denken met hun thunder song

http://m.youtube.com/watch?v=IEFt6BQuFJk
Ik heb Bert, al 26 jr. Ernie ooit in een sentimentele bui aan een vriendin gegeven die ik nu nooit meer zie. Best jammer vind ik dat.

Bert zijn wenkbrauwen zijn eraf gekauwd en hij heeft een gat in zijn broek, maar ik bewaar hem. (Wel in mn nachtkastje).

Verder nog 1 knuffel van een forever friends van een vriendin toen ik ging verhuizen. Staat op de studeerkamer.

Voor de rest haat ik knuffels.... Stomme dingen zijn het. Beertjes met hartjes. Brrrrrrr
Van mijn kinderknuffels heb ik nog twee hele oude in de slaapkamer liggen, en nog een paar die door mijn oma gebreid zijn in een doos. Die doe ik niet weg; omdat ze idd mijn liefste knuffels waren, en omdat er veel moeite en liefde in gestopt is voor mij vroegah.

Oh, en tja, we (vriend en ik) hebben een stapel andere knuffels een Tigger, twee grote Ikea-beren, en zo nog een stapel knuffels. Gewoon omdat het lekker slaapt met een knuffel en zo.
Ik heb 4 van mijn lievelingsknuffels als kind op een schapje in de slaapkamer. Omdat ik ze gewoon niet weg kan doen. De rest staat bij mijn ouders op zolder geloof ik.

Maar poppen meenemen op vakantie? Waarom in godsnaam? Drink je er dan thee mee op de camping?
Ik heb twee teddyberen bewaard, die liggen op de logeerkamer. Beide zijn bij mij in de wieg gelegd toen ik klein was, en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te doen. Andere knuffels zijn allemaal weg. Had ik niet zoveel mee en stonden toch alleen maar stof te vergaren toen ik het huis uitging.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik slaap nog steeds af en toe met mijn knuffelbeer... Ik moet iets vasthebben als ik in slaap val, en als het mijn vriend zijn arm niet is, heb ik gelukkig nog mijn knuffelbeertje
Ook ik heb nog één beer waar ik gehecht aan ben (tevens een Ted) . Hij zit normaal gesproken op het hoofdbord van mijn bed, maar op een één of andere mysterieuze manier, als ik 's morgens wakker wordt, ligt hij in mijn armen dicht tegen mij aan.......

Als je gehecht bent aan je knuffel zou ik hem niet wegdoen, lekker belangrijk wat anderen ervan vinden maar als het je toch niks interesseert of er geen gevoel bij hebt, dan weg ermee.
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven