Knutselvraagje...

18-09-2012 16:22 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

ik weet niet of ik dit op de juiste pijler plaats, ik hoop het wel!

Ik heb een knutselvraagje.. Ik ben normaal niet zo van het zelf maken maar deze keer wil ik het graag proberen!

Ik wil namelijk 3D vlinders van papier maken voor op de kinderkamer. Zie linkje voor voorbeeld:

http://www.etsy.com/listi ... l&ga_facet=3d+butterflies

Kan ik hier gewoon scrapbookpapier voor gebruiken? of is dit te dun... en hebben jullie tips voor het plakken op de muur?

misschien nog tips van winkels of webshops waar leuk papier uit te halen is?

bedankt dames!
ik zou naar dun karton gaan kijken.

Bij de action (en de kruitvat ook wel) verkopen ze van die dunne blokken met verschillende kleuren en patronen 'knutselpapier'dat is dikker dan gewoon papier maar dun genoeg om een vouw in te maken zonder dat t knikt.

2 euro voor een blokje met 30 vel ofzo.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ziet er leuk uit, misschien is het wel gedaan van behangpapier, dat is stevig. of idd van kartonpapier (200gr)
scrapbookpapier moet dik genoeg zijn, tenzij je ze echt groot wil maken. Als ze meer dan 10cm worden, dan zou ik naar de hobbywinkel gaan zoals pipoos om wat dikker spul te halen.

ik zou het op de muur bevestigen met Tesa strips, te koop bij elke bouwmarkt en geschikt om posters ed op te plakken zonder de muren te beschadigen.
ik had dit vroeger ook op mijn slaapkamer, erg leuk! Die van mij waren ongeveer A4 formaat, en gemaakt van dun karton. Denk aan schoenendoos-karton Misschien kun je daarmee trouwens een proefexemplaar knutselen.

Papier moet dik genoeg zijn om de vleugels langdurig 'overeind' te laten staan. Te dun gaat waarschijnlijk slaphangen en omkrullen. Ik zou inderdaad naar een hobbywinkel of papier speciaalzaak gaan, en dan eerst 1 vel kopen om uit te proberen.
Je kunt gewoon knutselkarton bij de Action halen, daar hebben ze verschillende kleuren en motiefjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven