Koel/vries combi stuk, wat nu?

01-09-2013 10:28 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar programmeert Samsung zijn producten zo dat al zijn apparaten na een jaar kapot gaan. Eerst de wasmachine en de droger, en nu de koelkast (alle 3 in de afgelopen week). Wasmachine en droger kan ik wel zonder, maar de koelkast baal ik flink van. Achteraf gezien begon het vrijdag al, toen ik een bakje eiersalade uit de koelkast pakte wat half bevroren was. Beetje vreemd, maar dacht er verder niet zo over na. Gisterochtend begon de koelkast ineens heel hard te zoemen, ongeveer een uur lang. Gisteravond pakken de kinderen een ijsje uit de koelkast: goh, het ijs is wel een beetje zacht. Rond diezelfde tijd begint de koelkast tikkende geluiden te maken, ongeveer elke 10 min, alsof er glas breekt, zo klinkt het. Vanmorgen pak ik brood uit de vriezer, wat dus al half ontdooit is. Oftewel: het koelkast deel is te koud (dat bevriest half), en het vriezer deel is te warm (dat ontdooit half). De klantenservice kan ik morgen pas bellen, maar wat nu? Er ligt voor best veel geld aan voedsel in de koelkast en vriezer, want had pas flink ingeslagen voor mijn verjaardag. Vind het nogal zonde om dat allemaal weg te kunnen gooien. Gebruiksaanwijzing vermeld niks hier over. Iemand tips? Hoe ik de koelkast kan fixen en/of het eten kan redden ?
Ik lees mee, ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Samsung! Ik heb al een mail gestuurd naar de winkel en ga morgen Samsung zelf eens bellen.
Balen dit. Geen tips voor maken. Type merk en nummer in bij zoekmachine met evt woord kapot erbij en kijk of daar nog tips staan. Zoveel mogelijk diepvries bij vrienden/buren onderbrengen en zo snel mogelijk. Koelkast niet te vaak openen, dat deel is toch al kouder en redt het wel tot morgen. Kijken of je van iemand of via marktplaats koelkast of vakantiekoelkist kan lenen voor tussentijd tot monteur is geweest en hij gemaakt/vervangen is. Succes en sterkte.
Je kunt er niets zelf aan repareren. Even vragen of je wat diepvriesspullen bij vrienden/buren/ouders kunt brengen. En een heleboel dingen kun je ook buiten de koelkast bewaren.

Misschien heeft iemand nog wel een klein kastje staan wat je even mag lenen tot het opgelost is?

Overigens geen herkenning, mijn Samsung koel/vriescombi is net zes jaar geworden.
Bel ook even je verzekering. Onze koelkast is laatst kapotgegaan en wij hebben een vergoeding gekregen voor het eten dat er in lag.
Probeer anders even om de koelkast uit te zetten en daarna weer aan.

Ik heb vorig jaar het probleem gehad dat de vriezer het nog wel deed maar de koelkast niet. Bleek dat er teveel ijsvorming in de vriezer zat (dat soort dingen gebeuren dan altijd als het buiten 30+ is). Paar weken terug precies hetzelfde verhaal. (weer met het warme weer). Hebben alles laten ontdooien en daarna weer aangezet en nu werkt alles weer.

Misschien wel een ander probleem dan bij jullie, maar proberen kan geen kwaad lijkt mij.
Alles uit de koelkast bij anderen onderbrengen en na een jaar valt dit nog onder de garantie.
Aan en uit gezet hebben we geprobeerd, zonder resultaat helaas. Ijsvorming in de vriezer kan het niet zijn, want het is zo'n vriezer met no frost funtie, die je nooit hoeft te ontdooien. Mijn vriend had bedacht de koelkast nu op de koudste stand te zetten (hij stond op de middelste stand, wat standaard is). Je kan vriezer en koelkast niet afzonderlijk instellen, dus zowel de koelkast als de vriezer worden nu kouder. De vriezer vriest nu gelukkig weer enigszins, maar de koelkast helaas ook . De dingen die buiten de koelkast houdbaar zijn (sap en frisdrank) hebben we er uit gehaald, en dingen als kaas en vleeswaren in een koelbox die we van de buren hebben geleend. Hopelijk redden we het zo tot morgen... Morgen komt ook al de monteur voor de droger en wasmachine, zal gelijk even vragen of hij niet toevallig ook verstand heeft van koelkasten .
En maak foto's van de producten die erin liggen.

Mocht het toch niet meer eetbaar zijn dan kan je waarschijnlijk geld terug krijgen van de verzekering.
quote:Thirtysomething schreef op 01 september 2013 @ 14:47:

En maak foto's van de producten die erin liggen.

Mocht het toch niet meer eetbaar zijn dan kan je waarschijnlijk geld terug krijgen van de verzekering.Bedankt voor de tip, want hij heeft het nu helemaal begeven . Doet helemaal niks meer, en alles is ontdooid.
Hoe lang kan je ontdooid vlees eigenlijk bewaren? Alles is gelijk na aankoop de vriezer in gegaan. Kan niemand vinden bij wie het in de vriezer. Alle buren zijn nog op vakantie, evenals de familie die hier in de buurt woont. Wie wel thuis is heeft geen ruimte in de vriezer. De rest van familie en vrienden wonen op een uur rijden afstand, dus dat schiet ook niet echt op.

Zat er aan te denken om anders een grote bbq te geven voor vrienden + familie komende dinsdag of woensdag. Kan ik dat nog zo lang bewaren? Ik heb altijd geleerd dat ontdooid vlees dezelfde dag op moet, of anders uiterlijk de dag erna...

Had al bedacht om de pakken gehakt, zakken groenten en de bak tomatensaus die in de vriezer stonden te verwerken tot groentensoep en lasagne en dat dan naar mijn opa en oma te brengen, die zijn daar altijd blij mee . Het brood krijgen we wss wel op, en alle ijsjes (was heel veel, net nieuwe gekocht) heb ik helaas weg moeten gooien. Zit ik alleen nog met al het vlees dus (bijna allemaal bbq vlees).
Wat voor verzekering?

Dat zou nou nooit bij mij op komen.
quote:Flashy schreef op 01 september 2013 @ 18:02:

Wat voor verzekering?

Dat zou nou nooit bij mij op komen.Zou er zelf ook nooit aan gedacht hebben, maar misschien het proberen waard. Denk dat er voor misschien wel 100 euro aan vlees, ijs en hondenvoer in de vriezer ligt. Best zonde als ik dat allemaal weg moet gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven