Koelkast schoonmaken

16-03-2011 14:03 22 berichten
Ik was even benieuwd waar jullie je koelkast mee schoonmaken. Allesreiniger lijkt me het meest voor de hand liggend, maar is het handig om het ook nog met iets anti-bacterieels te doen?

Hij stinkt nu een beetje. Als ik m ga schoonmaken doe ik het graag in 1x goed, dat ik niet volgende week weer stank constateer en nog een keer aan de slag moet.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig net gedaan.

Ik zet 'm uit, alles aan plankjes en bakjes wat er uit kan haal ik er uit en was ik in de gootsteen met afwasmiddel schoon en met een natte doek met afwasmiddel de binnenkant van de koelkast.

Dus geen allesreiniger nodig gehad.
Eerst een sopje met een scheutje bleek.

Daarna met met water afnemen.

Heerlijk fris..............lente kriebels ????
Ik doe het idd met allesreiniger. Daarna spray ik hem in met extra hygiëne van Witte Reus. En dan sop ik nog na met schone doek, met alleen water om alle sop te verwijderen.

En ja, ik ben een cleanfreak...sorry. Alles gaat bij mij onder de anti-bacteriële spray

Ruikt de koelkast nog, dan een nachtje een bakje met water, met soda erin opgelost, haalt alle vieze luchtjes weg. En dat kan je rustig tussen je spulletjes zetten in de koelkast.
Nope
Iets anti bacterieels anders dan allesreiniger of afwasmiddel? Ik doe het met 1 van die twee, ligt aan de smerigeheid welke ik gebruik, afwasmiddel ontvet beter.

Ga je er operatiemateriaal in bewaren ofzo?
Neu ik opereer niet zo vaak.

Dacht alleen: als ie stinkt moet ik het misschien wat grondiger aanpakken.

Voorjaarskriebels, een beetje. Maar ik erger me ook aan de geur
quote:Vl43inder schreef op 16 maart 2011 @ 14:07:

Iets anti bacterieels anders dan allesreiniger of afwasmiddel? Ik doe het met 1 van die twee, ligt aan de smerigeheid welke ik gebruik, afwasmiddel ontvet beter.

Ga je er operatiemateriaal in bewaren ofzo?Ja.
Nope
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 16 maart 2011 @ 14:07:

Ik doe het idd met allesreiniger. Daarna spray ik hem in met extra hygiëne van Witte Reus. En dan sop ik nog na met schone doek, met alleen water om alle sop te verwijderen.

En ja, ik ben een cleanfreak...sorry. Alles gaat bij mij onder de anti-bacteriële spray

Zoiets bedoelde ik. Ik maak niet zo vaak schoon maar als ik het dan doe, doe ik het graag grondig.
De geur komt vaak uit het gootje, die zit aan de achterwand van de koelkast. Ik poets de koelkast altijd met allesreiniger, in alle hoekjes en gaatjes, ook de rubbers en alle rekjes. Dan ruikt 'ie weer lekker fris. Dat gootje dus flink poetsen!
Ik gebruik altijd de koelkast spray van hg, is volgens mij ook voor/tegen bacterien. (en ik doe er eigenlijk alles wat goed schoon moet zijn mee insprayen) werkt goed en daarna ruikt de koelkast ook wel lekker fris!
Okee bedankt voor alle tips tot zo ver.

Ik denk dat ik zo'n spuit van Witte Reus of HG ga halen. Kom ik ook beter mee in de hoekjes.
quote:Moonlight82 schreef op 16 maart 2011 @ 14:10:

[...]

Zoiets bedoelde ik. Ik maak niet zo vaak schoon maar als ik het dan doe, doe ik het graag grondig.

Om de week....ja, ik weet het...

Maar ter verdediging, heel lang geleden, toen ik nog een bietjeminder was, zat ik op het HAVO en hadden we snuffelstage. Ik heb toengesnuffeld in een lab. Daar heb ik toen als proefje een kweekje moeten nemen van de kraakheldere koelkast van mijn moeder. En er stond me toch een pruik in dat petrischaaltje na een week!!!! Ben ik nooit meer vergeten, vandaar dat ik met koelkast en aanrecht nogal 'anal' ben.

Want ja, dat aanrecht gaf ook lekkere kolonie, die je absoluut niet in je huis wil hebben.
Nope
Wat raar dat niemand azijn gebruikt? Is imho dé schoonmaker voor de koelkast, en gegarandeerd alle geurtjes weg.
ik gebruik afwasmiddel of azijn. Dat is in ieder geval erg veilig wanneer het in contact komt met voedsel en je het op een een of andere manier binnenkrijgt.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 16 maart 2011 @ 14:17:

[...]

Om de week....ja, ik weet het...

Maar ter verdediging, heel lang geleden, toen ik nog een bietjeminder was, zat ik op het HAVO en hadden we snuffelstage. Ik heb toengesnuffeld in een lab. Daar heb ik toen als proefje een kweekje moeten nemen van de kraakheldere koelkast van mijn moeder. En er stond me toch een pruik in dat petrischaaltje na een week!!!! Ben ik nooit meer vergeten, vandaar dat ik met koelkast en aanrecht nogal 'anal' ben.

Want ja, dat aanrecht gaf ook lekkere kolonie, die je absoluut niet in je huis wil hebben.

Er zitten toch nou eenmaal overal bacterieen. En volgens mij zijn lang niet alle bacterieen schadelijk. En van een beetje schadelijke bacterieen ga je ook niet dood.

toch?
Tjee ik geloof dat ik een voorbeeld mag nemen aan jullie Nou vind ik eens in de twee weken schoonmaken een beetje te veel van het goede Maar ik neem me bij deze wel voor het vaker te gaan doen. Toevallig móest ik van de week wel toen een flesje ketjap had gelekt, maar pfff wat een gedoe!
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 16 maart 2011 @ 14:21:

[...]

Er zitten toch nou eenmaal overal bacterieen. En volgens mij zijn lang niet alle bacterieen schadelijk. En van een beetje schadelijke bacterieen ga je ook niet dood.

toch?Ja, ik weet het. Maar toch doe ik het....
Nope
Ik maak de koelkast altijd schoon met soda. Soda reinigt goed en absorbeert luchtjes. Voordeel is dat het zelf geen lucht achterlaat, je koelkast ruikt daarna dus niet naar allesreiniger of zo.
quote:littlemissvixen schreef op 16 maart 2011 @ 14:17:

Wat raar dat niemand azijn gebruikt? Is imho dé schoonmaker voor de koelkast, en gegarandeerd alle geurtjes weg.en azijn stinkt niet wou je zeggen?
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 16 maart 2011 @ 14:31:

[...]

Ja, ik weet het. Maar toch doe ik het....

Ik probeer vol te houden dat het goed voor mijn weerstand is.

Maak het mezelf al moeilijk genoeg op andere gebieden zonder me ook nog eens druk te maken over "hoe schoon mijn koelkast is"
Alle losse onderdelen (plankjes, bakjes etc) stop ik in de afwasmachine.

De rest doe ik met zo'n handige keukenspray en een microvezeldoekje. En daarna een vochtig doekje om alles nog even af te nemen.
Gewoon met soda, absorbeert geurtjes.

Geurtjes komen vaak van bedorven zuivel en niet goed afgedekte kaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven