koelmat voor hond

19-05-2014 16:03 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om een koelmat te kopen voor de hond. De Aqua coolkeeper. Nu vraag ik mij alleen af, als ik die in de auto gebruik, waarvoor ik hem wil kopen, blijft de mat dan wel koud of is deze snel net zo warm als de temperatuur van de auto?

Kan ik de mat in de reisbox waar de hond in zit leggen of wordt dat te koud?

We willen de hond meenemen op vakantie, hebben het al vaker gedaan alleen ik zoek een oplossing om het voor de hond wat koeler te krijgen. Zodra de airco werkt gaat het wel, maar de eerste 25 minuten zijn toch wel erg heet voor de hond. Iemand ervaring?
Ik heb er wel eens naar gekeken. Bij Pets Place hebben ze die dingen. Ik heb wel een halsband gekocht.

Maar als het heel warm is gaat onze hond gewoon binnen liggen. Daar is het best wel koel. En als het écht heel warm is dan pak ik de tuinslang, zet

m op standje hard en dan gewoon de tegels spuiten. Dan gaat ze in de straal happen en wordt ze zeiknat.

Op de camping maken we gewoon een grote handdoek kletsnat en leggen die op haar, en koud water over haar poten heen gieten. Snel en goedkoop.
quote:charlottew88 schreef op 19 mei 2014 @ 22:01:

Zou zoiets ook voor mensen bestaan? Ik heb het altijd warm in bed vooral als het zomer is.Laatst twee gekocht bij de reisafdeling bij de Xenos. Bij outdoorwinkels hebben ze ze ook. Ze werken goed, blijven koud afhankelijk van hoe warm het is, in die zin, ding zuigt zich vol water en blijft koud. Hoe warmer hoe eerder het water verdampt. Maar is ook makkelijk weer nat/koud te maken
quote:feder schreef op 20 mei 2014 @ 08:39:

[...]

Laatst twee gekocht bij de reisafdeling bij de Xenos. Bij outdoorwinkels hebben ze ze ook. Ze werken goed, blijven koud afhankelijk van hoe warm het is, in die zin, ding zuigt zich vol water en blijft koud. Hoe warmer hoe eerder het water verdampt. Maar is ook makkelijk weer nat/koud te maken Maar dan lig je op een nat koud matrasje? Is toch niet lekker, koud oké, maar nat? Dan word je toch wakker met een stram stijf lijf?
Maar word je matras dan niet ook nat? Als er zo'n natte mat op ligt.
Ik heb zelf een koelbandana en een polsband van Aqua coolkeeper. Het werkt omdat het vocht wat erin zit verdampt. Daardoor geeft het koelte af. Het is niet klets nat. Vooral tijdens mijn zwangerschap en een hittegolf heb ik er veel genot van gehad. Totaal niet warm, ondanks dat het erg heet was. De keuze tussen halsband of mat of vest verschilt natuurlijk. Een halsband kan ook lekker tijdens het wandelen. De mat verkoelt de (vaak minder behaarde) buik. Honden kunnen niet zweten en kunnen last krijgen van hittestress. Dit is erg gevaarlijk vergelijk het met een zonnesteek. hier wat info waarom een verkoelend product voor de hond. http://www.pejediertotaal ... erkoelende-producten.html
quote:nausicaa schreef op 19 mei 2014 @ 22:54:

Overigens vind ik het wel apart dat je wel je hond er op zou leggen, maar het geen goed idee lijkt om er zelf op te gaan liggen. Lijkt me voor die hond ook niks dan.Op zich gaan honden ook gerust op de koude plavuizen liggen om af te koelen, ik zie mezelf dat nog niet doen . Ook konijnen krijgen in hun hok een fles bevroren water om af te koelen. Er is dus wel een verschil hierin.
quote:Ratteke schreef op 20 mei 2014 @ 08:42:

[...]

Maar dan lig je op een nat koud matrasje? Is toch niet lekker, koud oké, maar nat? Dan word je toch wakker met een stram stijf lijf?quote:Desperate_Housewive schreef op 20 mei 2014 @ 08:51:

Maar word je matras dan niet ook nat? Als er zo'n natte mat op ligt.

Het is niet supergroot, ter grote van een keukenhanddoek denk ik. Vorig jaar maakte ik er gebruik van in Afrika, ideaal voor overdag in de bus. Je maakt het nat, knijpt het uit en legt het in je nek ofzo. Je kleren worden er niet nat van, dus is neem aan je bed ook niet als je er op zou gaan liggen. Zo gek veel water zit er ook niet in.

Hij gaf alleen wel wat af in het begin, dus dat is minder als het in bed ligt, heb je ineens blauwe vlekken op je beddengoed.

Het enige wat ik een nadeel vond was, als ik dan lekker met die doek in mijn nek of over mijn hoofd in slaap was gevallen in de bus. Na twee uur, als de doek was opgedroogd (in de volle zon), die doek keihard was... En dan lijkt het ineens schuurpapier.

Gelukkig was dat dan weer snel verholpen met een beetje water. Warm of koud water maakt dan niet zoveel uit, de doek wordt koud.
quote:lemoos2 schreef op 20 mei 2014 @ 08:08:

[...]

Bij een webshop, ik zie momenteel niet de hawaiilook (twee jaar geleden gekocht) maar ze hebben wel deze:

LinkAh deze had ik ook al gezien, maar dit is meer een tuigje, ga toch denk voor het jasje/hesje.
quote:winkelfanaat schreef op 20 mei 2014 @ 10:20:

[...]

Ah deze had ik ook al gezien, maar dit is meer een tuigje, ga toch denk voor het jasje/hesje.Ja jammer dat ze niet meer het hele assortiment voeren.
quote:feder schreef op 20 mei 2014 @ 10:19:

[...]

[...]

Het is niet supergroot, ter grote van een keukenhanddoek denk ik. Vorig jaar maakte ik er gebruik van in Afrika, ideaal voor overdag in de bus. Je maakt het nat, knijpt het uit en legt het in je nek ofzo. Je kleren worden er niet nat van, dus is neem aan je bed ook niet als je er op zou gaan liggen. Zo gek veel water zit er ook niet in.

Hij gaf alleen wel wat af in het begin, dus dat is minder als het in bed ligt, heb je ineens blauwe vlekken op je beddengoed.

Het enige wat ik een nadeel vond was, als ik dan lekker met die doek in mijn nek of over mijn hoofd in slaap was gevallen in de bus. Na twee uur, als de doek was opgedroogd (in de volle zon), die doek keihard was... En dan lijkt het ineens schuurpapier.

Gelukkig was dat dan weer snel verholpen met een beetje water. Warm of koud water maakt dan niet zoveel uit, de doek wordt koud.Bedankt ik ga eens kijken.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:charlottew88 schreef op 20 mei 2014 @ 22:10:

[...]

Bedankt ik ga eens kijken.graag gedaan!
Als je zo leest dat er een heleboel honden niets aan vinden, zou je verwachten dat er meer op Marktplaats staan.

Ik vind alleen deze :

http://link.marktplaats.nl/m811528077

Misschien ook eens vragen op een hondenforum?

www.hondenpage.com
TO: je mag de mijne wel hebben. Hij ligt wel al een aantal jaren netjes opgevouwen in de kast, maar ik ga er even vanuit dat dar spul dat er in zit gewoon goed blijft?

Hij is verder nooit gebruikt. Het leek me heerlijk voor mijn hondje destijds, maar dat eigenwijze beestje ging er echt niet op liggen (ook niet als hij het heet had).

Als je 'm wilt hebben, zet je dan even een mailadres neer, zodat ik je adres kan vragen? Dan kan ik het opsturen.
Ik heb vorig jaar nav een topic hier zo'n matje gekocht voor onze poezen. Ze hebben er zo ongelooflijk veel gebruik van gemaakt tijdens de vakantie in Zuid Frankrijk. (bij Peje besteld maar zag nu dat Bol.com ze ook verkoopt)

De matjes zijn niet nat, maar blijven wel koel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven