Koloniale babykamer (gekregen) schilderen en inspiratie tips
dinsdag 12 februari 2013 13:39
Hoi allemaal, ik heb van een vriendin de hele babykamer gekregen. Super lief natuurlijk. Ik vind de meubels erg mooi, alleen hou ik niet van dat donkere, dus ik wou het gaan schilderen. Wat vinden jullie een leuke kleur (wit heb ik zelf al bedacht, is natuurlijk ook erg mooi, maar ook wel heel erg standaard).
Heeft iemand nog andere leuke ideeen en/of inspiratietips? (ben zelf natuurlijk ook al constant op internet aan het zoeken).
Heeft iemand nog andere leuke ideeen en/of inspiratietips? (ben zelf natuurlijk ook al constant op internet aan het zoeken).
dinsdag 12 februari 2013 13:50
Ik vind dit een hele leuke website:
http://design-seeds.com/
Veel inspiratie voor kleuren! Misschien elk meubeltje een andere kleur?
http://design-seeds.com/
Veel inspiratie voor kleuren! Misschien elk meubeltje een andere kleur?

dinsdag 12 februari 2013 13:58
Hmmmm.... vergis je niet in schilderen, dat is een werk! Eerst grondig ontvetten, schuren, 2 grondlagen, tussentijds telkens schuren, en dan 1 of 2 lagen om het af te lakken.
Vergeet niet een mondkapje op te doen met schuren, en te schilderen in een heel goed geventileerde ruimte (i.v.m. giftige dampen van verf).
Vergeet niet een mondkapje op te doen met schuren, en te schilderen in een heel goed geventileerde ruimte (i.v.m. giftige dampen van verf).

dinsdag 12 februari 2013 14:11
September girl wat een enige kleurencombinatie!
Wij hebben witte meubeltjes, en al het andere in een kleurtje. Zo kunnen we dadelijk gemakkelijk van kleur wisselen als we van baby naar peuter kamertje gaan. Het is dan niet zo'n kostbare verandering. Wit is lekker neutraal en zo zou je het kamertje eventueel nog een keertje kunnen gebruiken voor een ander geslacht.
Onze zoon heeft alles wit-blauw met auto's (is hij dol op).
Dochter heeft alles wit-rood (met witte stippen) een beetje roodkapje achtig thema. Ik heb namelijk een bloedhekel aan meisjes-meisjes spullen
Succes en plezier !
Wij hebben witte meubeltjes, en al het andere in een kleurtje. Zo kunnen we dadelijk gemakkelijk van kleur wisselen als we van baby naar peuter kamertje gaan. Het is dan niet zo'n kostbare verandering. Wit is lekker neutraal en zo zou je het kamertje eventueel nog een keertje kunnen gebruiken voor een ander geslacht.
Onze zoon heeft alles wit-blauw met auto's (is hij dol op).
Dochter heeft alles wit-rood (met witte stippen) een beetje roodkapje achtig thema. Ik heb namelijk een bloedhekel aan meisjes-meisjes spullen

Succes en plezier !
dinsdag 12 februari 2013 14:15
@ warmwaterbadeendje: ik ben juist dol op meisjes-meisjes spullen, maar ik heb het gevoel dat het een jongetje wordt.... (we weten het dus nog niet).
Ik zat net te googlen op koloniale meubels verven en lees inderdaad wel af en toe dat het niet kan. Omdat er olie het hout in is getrokken en het hout dus die kleur heeft. Aan de andere kant staat er ook weer heel vaak dat het wel kan. Kan er niet echt wijs uit worden.
Ik zat net te googlen op koloniale meubels verven en lees inderdaad wel af en toe dat het niet kan. Omdat er olie het hout in is getrokken en het hout dus die kleur heeft. Aan de andere kant staat er ook weer heel vaak dat het wel kan. Kan er niet echt wijs uit worden.

dinsdag 12 februari 2013 14:26
dinsdag 12 februari 2013 14:31
Ik zou helemaal niet aan het schilderen gaan maar de meubeltjes gewoon in de oorspronkelijke kleur laten. Als je de muren en de verdere aankleding van het kamertje licht houd kan het best mooi staan.
Vind je de koloniale kleur echt niet mooi dan zou ik in overleg met je vriendin deze kamer verkopen op marktplaats en voor de opbrengst een babykamer terugkopen die wel je smaak is.
Vind je de koloniale kleur echt niet mooi dan zou ik in overleg met je vriendin deze kamer verkopen op marktplaats en voor de opbrengst een babykamer terugkopen die wel je smaak is.
dinsdag 12 februari 2013 14:37
Nee, verkopen wil ik absoluut niet. Er zit ook veel emotionele waarde aan vast (ze heeft haar baby vlak voor de geboorte verloren). Schilderen heb ik met haar besproken en dat is geen probleem, heeft ze zelf ook over nagedacht. Maar verkopen echt niet. Als ik ze niet kan schilderen, dan zet ik ze zo neer. Zo donker is niet echt mijn smaak, maar heb toch al wel wat leuke babykamers gevonden met koloniale meubels.
dinsdag 12 februari 2013 14:41
Ik vind het juist wel mooi donker. Leuk om er een dierenthema van te maken. Zachte teint op de muren en aankleden met frisse kleuren. Je kan ook eens op www.welke.nl kijken voor inspiratie. Staan hele leuke dingen voor de kinderkamer op.

dinsdag 12 februari 2013 15:19
Ik vind zoiets als hier staat wel mooi (foto 2e rij en dan de rechtse foto) : http://kleinepuk.punt.nl/content/2006/11/babykamer
Maar je ziet ook vaak zoiets, en dat vind ik dan weer niet mooi : http://kind-en-baby.koopj ... donkerbruin-ledikant.html
Als je de meubels zo donker houdt, zou ik verder qua kleur ook in die richting blijven en er niet iets fels zoals groen/blauw/roze bij doen ofzo. Als je een kleur erbij wil doen zou ik het dan in bijvoorbeeld lichtroze of lichtblauw houden, dat past beter bij het donkere denk ik
Maar je ziet ook vaak zoiets, en dat vind ik dan weer niet mooi : http://kind-en-baby.koopj ... donkerbruin-ledikant.html
Als je de meubels zo donker houdt, zou ik verder qua kleur ook in die richting blijven en er niet iets fels zoals groen/blauw/roze bij doen ofzo. Als je een kleur erbij wil doen zou ik het dan in bijvoorbeeld lichtroze of lichtblauw houden, dat past beter bij het donkere denk ik