Konijn binnen?
donderdag 31 december 2009 om 17:54
Zijn er hier mensen die hun konijn binnen hebben? Ik overweeg om dit te doen, maar weet niet zo goed wat wijsheid is.
Binnen krijgtie waarschijnlijk meer aandacht, is het gezellig en pak je het beestje sneller.
maar hoe zit het bijvoorbeeld met de stank? Hoevaak moet je m ongeveer verschonen zodat het niet gaat stinken?
Wat voor kooi hebben jullie? Kan hij gewoon in zo'n plastic kooi??
Alvast bedankt!
Binnen krijgtie waarschijnlijk meer aandacht, is het gezellig en pak je het beestje sneller.
maar hoe zit het bijvoorbeeld met de stank? Hoevaak moet je m ongeveer verschonen zodat het niet gaat stinken?
Wat voor kooi hebben jullie? Kan hij gewoon in zo'n plastic kooi??
Alvast bedankt!
zaterdag 16 januari 2010 om 23:19
Als je het mij vraagt, moet je er gewoon voor zorgen dat een deel van het hok afgedekt is en dus tocht- en vochtvrij. Ik weet niet of je een mannetje of vrouwtje hebt, maar ga eens naar zo'n konijnenopvang en kijk of het klikt tussen die van jou en een konijntje van daar...
Het hok moet natuurlijk wel groot genoeg zijn voor 2 konijntjes.
Waarom maak je er niet een ren aan vast waar ze dag en nacht naar buiten kunnen?
Het hok moet natuurlijk wel groot genoeg zijn voor 2 konijntjes.
Waarom maak je er niet een ren aan vast waar ze dag en nacht naar buiten kunnen?
zaterdag 16 januari 2010 om 23:26
Aan het buitenhok bedoel je? Ik weet niet of dat wel kan. Het is een heel simpel hok met 1 deur erin. Misschien dat we er zelf een nachthokje in kunnen maken, zodat hij toch wat beschutter zit.
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
zaterdag 16 januari 2010 om 23:31
Ons bovenhok is gedeelte nachthok en gedeelte open (alleen aan de voorkant)...het onderhok is aan de achterkant van hout en de rest is gaas...wij hebben uit 1 zijkant een opening geknipt en aan die kant zit de ren vast...die is trouwens aan de bovenkant ook met gaas, aangezien ik hoogspringers heb 
Maar als jouw konijn nergens beschut kan zitten, hoe doe je dat dan met regen enzo?

Maar als jouw konijn nergens beschut kan zitten, hoe doe je dat dan met regen enzo?
zaterdag 16 januari 2010 om 23:37
Hij zit dan eigenlijk vaak achter het deurtje, lekker onder het stro. Ik heb niet het idee dat de regen veel naar binnen waait. Voor de rest is het gewoon een mooi, houten hok met gaas voor de helft aan de voorkant.
Zoiets:
Misschien dat zoiets beter is en dan het onderste gedeelte wat breder maken zodat hij meer kan rennen? Mijn vriend is timmerman en kan makkelijk zelf een hok maken.
Wij hebben overigens geen gras in de achtertuin.
Zoiets:
Misschien dat zoiets beter is en dan het onderste gedeelte wat breder maken zodat hij meer kan rennen? Mijn vriend is timmerman en kan makkelijk zelf een hok maken.
Wij hebben overigens geen gras in de achtertuin.
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
zaterdag 16 januari 2010 om 23:42
Oh...in dat bovenste hok (wat je nu hebt) heeft hij volgens mij voldoende beschutting. Het is alleen te klein voor 2 konijnen. Die onderste heb ik inderdaad ook. Ik heb dan rechtsonderin het gaas opengeknipt en daar een ren van goed dik gaas aan vast gemaakt...dat zou perfect zijn!
Even je vriend lief aankijken Dan is hij blij dat het konijn niet naar binnen hoeft en dan is je konijn blij met veel meer ruimte!
Even je vriend lief aankijken Dan is hij blij dat het konijn niet naar binnen hoeft en dan is je konijn blij met veel meer ruimte!
zondag 17 januari 2010 om 00:09
Ja, misschien moeten we dan maar een compromis sluiten. Het konijn blijft buiten, maar dan moet hij wel een goed hok hebben waar hij voldoende beschut kan zitten en kan bewegen. Ben benieuwd wat hij morgen zegt! Ik heb trouwens ook altijd veel stro erin zodat hij toch wat warmer blijft.