Konijnenvraag
donderdag 16 mei 2019 om 22:38
Hoi konijnen kenners,
Een korte situatieschets: ik heb twee konijnen, nhd. Man is 10, vrouw is 5, beiden geholpen. Man doet het nog goed, eet, slaapt, drinkt en is nog nieuwsgierig maar is wat slomer, slechtziend en hoort naar mijn idee wat slecht.
Ze zijn gek op elkaar. Toch moet ik eerlijk zijn, man zal waarschijnlijk eerder gaan dan vrouw en ik wil absoluut niet dat zij alleen zit.
Wat kan ik het beste doen? Ik zit te denken: twee konijnen erbij (van dezelfde leeftijd) zodat als vrouw doodgaat deze twee samen oud kunnen worden en ik niet wéér voor dit dilemma sta. Maar kan dit? En welk geslacht? Of toch iets anders?
Een korte situatieschets: ik heb twee konijnen, nhd. Man is 10, vrouw is 5, beiden geholpen. Man doet het nog goed, eet, slaapt, drinkt en is nog nieuwsgierig maar is wat slomer, slechtziend en hoort naar mijn idee wat slecht.
Ze zijn gek op elkaar. Toch moet ik eerlijk zijn, man zal waarschijnlijk eerder gaan dan vrouw en ik wil absoluut niet dat zij alleen zit.
Wat kan ik het beste doen? Ik zit te denken: twee konijnen erbij (van dezelfde leeftijd) zodat als vrouw doodgaat deze twee samen oud kunnen worden en ik niet wéér voor dit dilemma sta. Maar kan dit? En welk geslacht? Of toch iets anders?
donderdag 16 mei 2019 om 22:47
Dit.Calamitycat schreef: ↑16-05-2019 22:42Je kan je voedster bij een konijnenopvang laten koppelen aan een ram van (ongeveer) haar leeftijd. Zo heb ik het altijd gedaan bij mijn konijnen tenminste.
Nope
donderdag 16 mei 2019 om 23:01
75 vierkante meter sinds we verhuisd zijn. Daarvoor 40. Altijd buiten gezeten. In de avond wel in hun hok (+/- 4 vierkante meter).Someonenew schreef: ↑16-05-2019 22:47Ik zou ook wachten tot man dood gaat.
Maar mocht je er wel 2 bij nemen zorg dan wel voor voldoende ruimte.
Ja die optie ging ook door mijn hoofd: wachten tot man gaat. Is het niet te stresssvol voor zo'n oude dame? Die twee zijn nog net geen siamese tweeling. En dan een vreemd konijn en wennen? Maar misschien denk ik teveel mens en te weinig konijns.
donderdag 16 mei 2019 om 23:09
Je mag mijn setje overnemen. Man en vrouw. 7 en 5.
Ik typte het als grapje maar ze hebben het zo te lezen beter bij jou dan bij mij (2x5m).
Ik vraag me alleen af of je daar het probleem mee oplost als er straks 1 over is. Schijnbaar is drie konijnen niet gangbaar als trio. Hoewel die van mij dat prima deden (2m/1v).
Nouja. Mocht je het serieus overwegen stuur dan maar een PB.
Ik typte het als grapje maar ze hebben het zo te lezen beter bij jou dan bij mij (2x5m).
Ik vraag me alleen af of je daar het probleem mee oplost als er straks 1 over is. Schijnbaar is drie konijnen niet gangbaar als trio. Hoewel die van mij dat prima deden (2m/1v).
Nouja. Mocht je het serieus overwegen stuur dan maar een PB.