Konijnenvraag

16-05-2019 22:38 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi konijnen kenners,

Een korte situatieschets: ik heb twee konijnen, nhd. Man is 10, vrouw is 5, beiden geholpen. Man doet het nog goed, eet, slaapt, drinkt en is nog nieuwsgierig maar is wat slomer, slechtziend en hoort naar mijn idee wat slecht.
Ze zijn gek op elkaar. Toch moet ik eerlijk zijn, man zal waarschijnlijk eerder gaan dan vrouw en ik wil absoluut niet dat zij alleen zit.

Wat kan ik het beste doen? Ik zit te denken: twee konijnen erbij (van dezelfde leeftijd) zodat als vrouw doodgaat deze twee samen oud kunnen worden en ik niet wéér voor dit dilemma sta. Maar kan dit? En welk geslacht? Of toch iets anders?
Je kan je voedster bij een konijnenopvang laten koppelen aan een ram van (ongeveer) haar leeftijd. Zo heb ik het altijd gedaan bij mijn konijnen tenminste.
Ik ben super lui vandaag. Dat is gewoon lui, maar dan met een cape.
Je kunt toch wachten tot man dood gaat en dan een nieuw mannetje erbij halen.
Calamitycat schreef:
16-05-2019 22:42
Je kan je voedster bij een konijnenopvang laten koppelen aan een ram van (ongeveer) haar leeftijd. Zo heb ik het altijd gedaan bij mijn konijnen tenminste.
Dit.
Nope
Ik zou ook wachten tot man dood gaat.

Maar mocht je er wel 2 bij nemen zorg dan wel voor voldoende ruimte.
Je kunt er ook prima een voedster bij nemen, ging hier altijd uitstekend. Twee konijnen erbij nemen geeft helemaal geen garantie aangezien ze bijna nooit allemaal even oud worden.
Misschien gaat vrouw wel eerder. Hier ook gehad, van de ene op de andere dag. Op zaterdag huppelde ze vrolijk rond en een dag later strak in het hok. En ik was nog bij de DA geweest.
Nijnen zijn best gevoelige diertjes.
Ja en?
Ik zou wachten tot er 1 dood is en dan de overgeblevene laten koppelen bij een asiel of konijnenopvang. Tenzij je oude man als laatste overblijft en dan echt al heeeel oud is en je daarna geen konijnen meer wil.
Someonenew schreef:
16-05-2019 22:47
Ik zou ook wachten tot man dood gaat.

Maar mocht je er wel 2 bij nemen zorg dan wel voor voldoende ruimte.
75 vierkante meter sinds we verhuisd zijn. Daarvoor 40. Altijd buiten gezeten. In de avond wel in hun hok (+/- 4 vierkante meter).

Ja die optie ging ook door mijn hoofd: wachten tot man gaat. Is het niet te stresssvol voor zo'n oude dame? Die twee zijn nog net geen siamese tweeling. En dan een vreemd konijn en wennen? Maar misschien denk ik teveel mens en te weinig konijns.
niet gaan koppelen met een oude ram, pas als hij dood is een vervanger regelen.
Je mag mijn setje overnemen. Man en vrouw. 7 en 5.

Ik typte het als grapje maar ze hebben het zo te lezen beter bij jou dan bij mij (2x5m). :thumbsup:

Ik vraag me alleen af of je daar het probleem mee oplost als er straks 1 over is. Schijnbaar is drie konijnen niet gangbaar als trio. Hoewel die van mij dat prima deden (2m/1v).

Nouja. Mocht je het serieus overwegen stuur dan maar een PB.
Neem anders contact op met een goede konijnenopvang voor informatie. Daar worden vaak zoveel konijnen gekoppeld dat ze je vast verder kunnen helpen als het zover is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven