Kookplaat blijft vonken

21-04-2016 23:27 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gaskookplaat met electronische vonken ding.. Ben even naam kwijt . Maar ding blijft vonken . Gekmakend geluid ! Hoe kan ik hem uitzetten ? Heb stroom er al af gehaald maar dat hielp niet ..

Tik tik tik tik tik. En dan zie je blauwe vonkje ..
Als je de stroom er al af hebt gehaald en dat hielp niet, had je de verkeerde stekker of zekering.......
Oh dear, how sad, never mind.
Tip: raak de vonk niet aan!

Ik heb toen door iemand de ontsteking er tussenuit laten knippen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Moirai schreef op 21 april 2016 @ 23:35:

Tip: raak de vonk niet aan!Ervaring?
quote:Hayek schreef op 21 april 2016 @ 23:40:

[...]

Ervaring?

Ja

En het doet echt heel veel pijn.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Irritant! Hebben wij ook ooit gehad. Volgens mij moest er een monteur komen om het te verhelpen. Ik kreeg het wel tijdelijk uit door iets tussen de knop te steken die je normaal induwt om het vonkje te krijgen. Beetje lastig uit te leggen.

Heb je een fornuis waarbij alle vier de knoppen ingeduwd kunnen worden voor een vonkje? Even uitzoeken welke van de vier de vonk geeft. Ik stak een houtje van een lucifer onder die knop zodat hij geen contact meer maakte en het vonken over was.

Morgen meteen even bellen.

Succes, echt heeeeel irritant haha
Alle stroom eraf gehaald maar dan ook alle

Ik kan niet bij de stekker van plaat zelf

Hij is ook niet vochtig want vandaag niet gekookt

Kan ik het gewoon zo laten dan vannacht tikkend ? Stroom kan er niet vanaf blijven want koelkast en vriezer zit op zelfde groep
quote:poldervrouw schreef op 21 april 2016 @ 23:42:

Alle stroom eraf gehaald maar dan ook alle

En hij tikt nog? Dat klinkt bijzonder. Persoonlijk zou ik 'm denk ik zo aansluiten dat ik op het net ging terugleveren, want het lijkt wel alsof je plaat zelfstandig stroom genereert.........

Ik zou gevoelsmatig liever niet hebben dat het de hele nacht door zou gaan, maar ik kan niet rationeel onderbouwen waarom het kwaad zou kunnen. Tenzij je een kat hebt.........

Maar je reactie valt op twee manieren op te vatten. Heb je alle stroom eraf gehaald en hij vonkt nog steeds? Dan onmiddelijk aan het net gaan terugleveren.

Anders misschien met een verlengsnoer vannacht even tijdelijk de koelkast e.d. op een andere groep aansluiten?
Dat doet hij toch alleen als je de knop naar beneden drukt; anders draait de knop nieteens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lijkt me ontzettend vervelend.
Nee alles eraf qua stroom en nu er weer op. Maar bleef vonken

Ik heb uiteindelijk de hele plint gesloopt en daar achter zat stekker Die is er nu uit en nu is pokkeding stil. Ding is kurkdroog n knoppen er allemaal afgehaald en morgen maar zien Ding was al miskoop van de eeuw enige van de keuken wat niet bevalt. Erna gaskookplaat. Kut ding
Je moet bij de stekker kunnen komen door de plint te lichten.
quote:poldervrouw schreef op 22 april 2016 @ 00:06:

Nee alles eraf qua stroom en nu er weer op. Maar bleef vonken

Ik heb uiteindelijk de hele plint gesloopt en daar achter zat stekker Die is er nu uit en nu is pokkeding stil. Ding is kurkdroog n knoppen er allemaal afgehaald en morgen maar zien Ding was al miskoop van de eeuw enige van de keuken wat niet bevalt. Erna gaskookplaat. Kut dingDan had je dus niet alle stroom eraf....
quote:retrostar schreef op 22 april 2016 @ 00:04:

Dat doet hij toch alleen als je de knop naar beneden drukt; anders draait de knop nieteens.

Precies

Normaal druk ik knop in vonkje en dan gaat hij aan. Nu vonkt ie zonder dat ik er aan zit. Hij is kurkdroog want niet gekookt
Heb ik ook gehad, plint gemold, stekker eruit, vonken stopte. Half jaar (uit luiheid) lucifers gebruikt en toen de stekker er maar weer eens terug in gedaan. Probleem opgelost. Werkt nu weer zoals het moet.

Je kunt ook na 24 tot 48 uur stekker er weer in doen. Vaak is het dan over. Anders monteur.
[quote]Hayek schreef op 22 april 2016 @ 00:07:

[...]

Dan had je dus niet alle stroom eraf....[/qu

Jawel je leest verkeerd. Ik heb alles eraf gehaald GewAcht en toen stroom weer erop Soort van reset. Hielp niet. Nu plint gesloopt en stekker eruit
't Is wel een prachtige uitvinding maar nu dus even niet.
quote:retrostar schreef op 22 april 2016 @ 00:06:

Je moet bij de stekker kunnen komen door de plint te lichten.Ja heb ik gedaan uiteindelijk maar die plint zat muurvast. Nu stuk .
[quote]retrostar schreef op 22 april 2016 @ 00:09:

't Is wel een prachtige uitvinding maar nu dus even niet. X-D[/quote

Inderdaad. Maar weer ff met gas aansteker voorlopig
Kan het niet zijn dat er vuil onder de knop zit waardoor hij vast zit?
Schoonmaken! Is gewoon vet waardoor het ding blijft plakken.
Zit met klemmetjes. Morgen bij daglicht zie je hoe hij terugmoet.
Zou het, behalve dat het een irritant geluid is, kwaad kunnen? Ik denk dat ik gewoon de gaskraan zou dichtdraaien voor de zekerheid en, als ik het verder niet kon oplossen, zo laten tot de monteur komt.

Misschien kun je nog nuttige aanwijzingen vinden met grote vriend google, iets over kortsluiting of zo, misschien vind je technische details over je toestel.
verba volant, scripta manent.
quote:poldervrouw schreef op 22 april 2016 @ 00:09:

[quote]Hayek schreef op 22 april 2016 @ 00:07:

Jawel je leest verkeerd. Ik heb alles eraf gehaald GewAcht en toen stroom weer erop Soort van reset. Hielp niet. Nu plint gesloopt en stekker eruitAh....ik weet niet of ik dan niet goed heb gelezen of dat jij het wellicht niet helemaal duidelijk omschreef...
quote:Geronimo2 schreef op 22 april 2016 @ 00:10:

Kan het niet zijn dat er vuil onder de knop zit waardoor hij vast zit?Nee. Knoppen eraf gehaald maar eigenlijk gewoon schoon. Dat hou ik wel bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven