Kosten klussen in huis.

15-10-2013 12:09 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap het...je kan het zo duur maken als je wilt.

Maar toch zou ik willen vragen of hier ervaringsdeskundigen zijn wat betreft grote klussen uitbesteden in huis.

Wij staan op het punt om een huis te kopen waar aardig aan gedaan moet worden.

Gelukkig hebben wij de afgelopen jaren goed gespaard dus kunnen het zelf bekostigen.

Mijn man en ik zijn geen klushelden dus moeten de grote klussen uitbesteden. Wat ons geluk is, is dat er flinke belastingverlaging is op het huren van klussers.

Wat er moet worden gedaan: vloer ( laminaat) leggen op eerste verdieping en huiskamer( 5,40 x4,40)

Nieuwe keuken( ongeveer 4 meter) en daarbij een nieuwe stoppenkast ( van 4 naar 8 stoppen)

Nieuw toilet ( klein)

En grootste klus nieuw badkamer die is ongeveer 5m2: bad plaatsen, wc 1 meter verplaatsen en vervangen, nieuw douchecabine en nieuw wastafel.

Houtkachel plaatsen

Slopen doen we zelf.

En dan natuurlijk verven/ behangen.

Ik vind het echt lastig om in te schatten hoeveel we kwijt zijn.

We gaan waarschijnlijk voor ikea keuken en zullen ook geen luxe materialen gebruiken voor badkamer en toilet.

Ik hoop dat we met 35.000 heel ver komen...

Wat denken jullie?
Ik denk dat je wel meer moet hebben.

In mijn huis zit al 20.000 euro zonder verbouwingen.
Ik denk dat je daar ver mee moet komen, en ik heb kluservaring. Ik denk zelfs dat je wel wat meer aan je keuken uit kunt geven.

Laminaatvloer door vakmensen: 3000,-

meterkast vergroten en groepen doortrekken: 2000,-

keuken: 8000,-

toilet + badkamer 13000,-

houtkachel 4000,-

En dan heb je nog 5000 euro over voor gordijnen, schilderen en behangen. Moet goed komen. Veel succes met de verbouwing Elize!

Of is het een heel oud huis waar al klussend nog van alles te voorschijn kan komen? Houdt daar dan ook rekening mee.
Ik denk dat het heel erg weinig is....

Naast de begroting kom je altijd onverwachte uitgaven tegen als je iets openbreekt, een muur sloopt en dergelijke.

Zelfs al doe je een hoop zelf en koop je geen dure materialen.
Ff voor het overzicht:

Mijn berekeningen:

Toilet:2000

Badkamer:10.000

Keuken: incl plaatsen en stoppenkast 10.000

Vloer boven en beneden:3000

Houtkachel: 5000
Sommige klussen zou ik sowieso doen door ervaren klussers. Bijvoorbeeld de stoppenkast (groepen aanleggen) zou ik zeker laten doen. Als dit mis gaat en de verzekering komt erachter na een inspectie krijg je niets uitgekeerd.
Oef, das te weinig.

Hier in 2013 nieuwe badkamer, wc, keuken. Samen ca 35 dzd. Hier kwam nog behang en raamdecoratie bij. Behangen dan schilderen zelf gedaan.

Ik denk dat je wel 50 dzd moet rekenen.

We hebben degelijk spul gekocht, keukenapparaten van atag en allemaal lades, apothekerskast.

De badkamer heeft meubelen van prima-bad, met ook spiegelkast.

Het is allemaal niet het duurste van het duurste maar zeker ook geen bouwmarktkwaliteit. Ik zou zeggen die het goed, heb je 20 jr plz van.

Succes
Een badkamer net zo duur als de keuken?

Ik denk altijd maar, beter teveel dan te weinig. Ik heb uiteindelijk liever geld over dan dat ik krap zit.
Muren slopen doen we niet dat scheelt.

Huis is uit 1975, volgens mijn vader ( die heeft wel verstand van dit soort dingen) kan je ip geen gekke dingen tegenkomen....

Thanx Katherina! Onze berekeningen gaan een beetje gelijk op haha!

We hebben wel wat meer ruimte voor tegenvallers, je weet maar nooit..

Ben zo blij met die belastingverlaging, dat scheelt zo veel!!

Leuk dat jullie meedenken.
Nog ter aanvulling.

Keuken kostte 10 dzd aan materiaal. Aannemer nam 4500 voor verbouwing keuken en wc. Leidingen verleggen, nieuwe tegels. Hier zat ook boiler bij.

Badkamer was 5 dzd aan materiaal, daarbij nog 1000 voor tegels.

De aannemer nam 10 dzd voor t werk en de dakkapel, die kosste ca 3,5 dzd.

Badkamer nog vol tarief, keuken 6%.

We hebben nog andere klusser gevraagd die was duurder en pakte het minder rigoureus aan.

Nieuwe raamdecoratie beneden was 950 euro.

Wij zijn naar een kleine lokale keukenboer geweest. Ga je naar zon schreeuwwinkel komen ze eerst met 20 dzd aan en krijg je daarna 50% korting! de slimmerds.
quote:Katherina schreef op 15 oktober 2013 @ 12:15:

Ik denk dat je daar ver mee moet komen, en ik heb kluservaring. Ik denk zelfs dat je wel wat meer aan je keuken uit kunt geven.

Laminaatvloer door vakmensen: 3000,-

meterkast vergroten en groepen doortrekken: 2000,-

keuken: 8000,-

toilet + badkamer 13000,-

houtkachel 4000,-

En dan heb je nog 5000 euro over voor gordijnen, schilderen en behangen. Moet goed komen. Veel succes met de verbouwing Elize!

Of is het een heel oud huis waar al klussend nog van alles te voorschijn kan komen? Houdt daar dan ook rekening mee.quote:saartje- schreef op 15 oktober 2013 @ 12:16:

Ik denk dat het heel erg weinig is....

Wanneer de genoemde bedragen alleen de arbeid zijn en geen materialen wil ik het met alle plezier doen voor dat geld.
Niet geschoten is altijd mis
Toilet 2000, keuken 7500, meterkast en leidingen 1000, badkamer 7500. Laminaat kan al vanaf 10m2, vergeet niet de kosten vd ondervloer en plinten.
quote:enya29 schreef op 15 oktober 2013 @ 12:30:

Nog ter aanvulling.

Keuken kostte 10 dzd aan materiaal. Aannemer nam 4500 voor verbouwing keuken en wc. Leidingen verleggen, nieuwe tegels. Hier zat ook boiler bij.

Badkamer was 5 dzd aan materiaal, daarbij nog 1000 voor tegels.

De aannemer nam 10 dzd voor t werk en de dakkapel, die kosste ca 3,5 dzd.

Badkamer nog vol tarief, keuken 6%.

We hebben nog andere klusser gevraagd die was duurder en pakte het minder rigoureus aan.

Nieuwe raamdecoratie beneden was 950 euro.

Wij zijn naar een kleine lokale keukenboer geweest. Ga je naar zon schreeuwwinkel komen ze eerst met 20 dzd aan en krijg je daarna 50% korting! de slimmerds.

Ik ben dol op ikea keuken en dan heb je voor ¤5000 echt iets moois, dat betekend ¤5000 voor plaatsen keuken en leidingen aanleggen, hoop datdat gaat lukken.

Als ik jouw berekening van badkamer lees dan lijkt het wel dat wij het gaan redden met ¤10.000. Materiaal wordt denk ik gamma, kwarwei ofzo. Lijkt me helemaal prima. Badkamer is niet groot en slopen doen we zelf. Ik denk dan ¤5000 arbeidskosten en ¤5000 materiaal....hopefully.
quote:heppiedepeppie12 schreef op 15 oktober 2013 @ 12:38:

Toilet 2000, keuken 7500, meterkast en leidingen 1000, badkamer 7500. Laminaat kan al vanaf 10m2, vergeet niet de kosten vd ondervloer en plinten.

Dit zijn leuke berekeningen

Ik dacht aan vloer beneden ¤2000 kwijt te zijn incl plinten en ondervloer. Voor boven kiezen we goedkoper laminaat.
Ok, hoop dat het lukt.

Als je eens een kraan bij een badkamerboer in de handen hebt en gaat daarna naar de karwei, voel je het verschil. Ook al is het beide van grohe.

Maar succes, je hebt veel kosten voor de boeg, dus ik snap je ook wel.

Wij hebben alles met spaargeld betaalt, dat voelt toch fijner dan een lening.
quote:phd75 schreef op 15 oktober 2013 @ 12:19:

Sommige klussen zou ik sowieso doen door ervaren klussers. Bijvoorbeeld de stoppenkast (groepen aanleggen) zou ik zeker laten doen. Als dit mis gaat en de verzekering komt erachter na een inspectie krijg je niets uitgekeerd.Een groepenkast aanleggen kan door iemand die er verstand van heeft maar het MOET ALTIJD goedgekeurd worden door een officieel erkend bedrijf anders betaald de verzekering je niet uit.Dus ik zou zelf de nieuwe stoppenkast of uitbreiding hiervan door een officieel erkend bedrijf doen anders heb je straks de kans dat de beunhaas van alles nog over kan doen en het uiteindelijke kostenplaatje nog duurder word dan als je het gelijk goed had laten doen.
quote:enya29 schreef op 15 oktober 2013 @ 12:44:

Ok, hoop dat het lukt.

Als je eens een kraan bij een badkamerboer in de handen hebt en gaat daarna naar de karwei, voel je het verschil. Ook al is het beide van grohe.

Maar succes, je hebt veel kosten voor de boeg, dus ik snap je ook wel.

Wij hebben alles met spaargeld betaalt, dat voelt toch fijner dan een lening.

Dan moeten we maar niet naar badkamerboer gaan haha, weten we niet wat me missen.

Ben ook echt heel blij dat we goed gespaard hebben en dit zelf kunnen betalen, ben ik echt trots op.

Btw...was jij niet zwanger? Volgens mij hebben wij nog even tegelijk op topic wachtkamer geschreven. Ik ben nu 15 weken.

Uhm oh ja ben nog zwanger ook en het idee is dat het klussen in 3 maanden klaar is,...oeps haha
Jemig, als ik deze bedragen lees ben ik heel blij dat wij (lees: mijn vriend) wel klussers zijn. Wij hebben vorig jaar de badkamer helemaal verbouwd voor minder dan ¤1000.

Laminaat leggen is echt absoluut niet moeilijk en goed zelf te doen. Scheelt je weer een bak met geld.
Voor onze nieuwe badkamer destijds hebben we een restpartij aanbieding grote witte muurtegels gekocht van Villeroy&Boch bij een dure tegelspeciaalzaak.Maar we waren daar zo goedkoper uit dan de witte muurtegeltjes van de bouwmarkt die iedereen bijna aan de badkamermuur heeft.

Ga speciaalzaken af en kijk naar restpartijen/aanbiedingen.Idem voor keukens bij showroommodellen die plek moeten maken voor nieuwe,de duurste spullen krijg je zo vele malen goedkoper.
Je eigen schatting is ruim hoor, dus voor dat geld moet het echt wel kunnen.
Thanx voor de tip ElleMichelle!

@ moondancer laminaat leggen doen we inderdaad zelf.

Inderdaad heel jammer dat we geen klussers zijn. Lijkt me heerlijk....maar helaas. Heb een man die heeeel handig is met computers, maar klussen iets minder.

Ach je kan niet alles hebben...
Wat je zou kunnen doen is de spullen zelf aanschaffen en dan een zzp'er inhuren om alles te doen.

Wij hebben bijvoorbeeld de badkamerspullen via een internetwinkel gekocht en laten bezorgen (kan oo met de tegels). De keuken hebben wij uit Duitsland, maar een Ikea keuken is net zo goed. Ik dacht dat ik gelezen heb dat het plaatsen nu goedkoper is bij de Ikea.

Ik denk dat je wel een eind komt met het bedrag.
Zet je klussen eens op marktplaats bijv. Dan krijg je biedingen voor je klussen en kan je zo de beste mensen kiezen.

Wij waren voor de nieuwe keuken (hoekopstelling) 5000 euro kwijt (montage is meestal iets van 75euro per meter, valt best mee) onze keuken komt van de keukenvoncurrent, wij konden bij ikea het niet goed vinden. Onze badkamer waren we 6000 euro aan kwijt. Die is helemaal opnieuw gedaan, dus ook alles op een andere plek. Tegels bij raab karcher gekocht en zijn van villeroy en boch,

En ik weet niet of je een hornbach in de buurt hebt? Maar zij kunnen alle a-merken leveren, keukens, badkamers etc etc. Het is zelfs zo dat wanneer je bijv een oven bij ze koopt en die oven is ergens anders goedkoper dan gaan zij nog weer 10% onder de prijs zitten. Die mazzel hadden wij met onze toiletpot en wasbak van Sphinx.

Ik denk dat je voor 35 duizend echt wel heel ver komt. Wel veel uitzoekwerk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Klopt ik was zwanger, ben het nog. Maar mijn kindje is overleden bij 9+2 wk, dgn.

Vanmiddag naar de gyn.

Heb niets te doen dus lees wat op het forum.
quote:Bitje93 schreef op 15 oktober 2013 @ 12:34:

[...]

[...]

Wanneer de genoemde bedragen alleen de arbeid zijn en geen materialen wil ik het met alle plezier doen voor dat geld.

wij hebben het voor die bedragen inclusief materiaal laten doen.. ok, niet alles hebben we laten doen, de badkamer deed een bevriende klusser tegen een zacht prijsje, maar dat was helaas geen succes, dat zou ik de volgende keer dus aan een vakman overlaten

maar als je zelf veel materiaal aanschaft, op internet goed prijzen vergelijkt, diverse offertes opvraagt etc.. moet je met 35 duizend echt een heel eind komen hoor..

wij hebben een keuken laten plaatsen, electra plus nieuwe groepenkast, draagmuur weg laten halen, badkamer, laminaat, alleen geen houtkachel plaatsen, maar volgens mij moet dat prima lukken voor dat geld..

sla voor keuken en badkamer de Brugman maar over, want dan lukt het zeker niet, maar verder, met ikea en bouwmarkt materiaal kom je een heel eind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven