Krijg jij om 12 uur 's nachts ook een unheimisch gevoel?

29-01-2010 23:35 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger waren er van die spookverhalen dat je om 12 uur 's nachts niet op een begraafplaats moest komen, omdat op dat tijdstip alle spoken rond gaan dwalen. Ik heb daardoor altijd een beetje de kriebels op dat tijdstip. In ieder geval wel als ik alleen ben. Het slaat helemaal nergens op, maar het zit er zo ingebakken! Wie herkent dit?

quote:jackie23 schreef op 30 januari 2010 @ 12:10:

[...]

Wat apart! Ik heb dat ook wel eens gehad. Vlakbij ons vorige huis liep een riviertje/sloot en altijd als ik daar langsliep met de hond, kreeg ik de kriebels. Waarom? Geen idee, je zegt dan al snel tegen jezelf 'stel je niet aan'. Ik heb het ook wel eens tegen mijn vriend gezegd en zijn reactie was hetzelfde: 'stel je niet aan'. Totdat ik van een buurvrouw hoorde dat daar jaren geleden een jongetje is verdronken

Hah,dan weet je precies welk gevoel ik bedoel...

Ik ben overigens helemaal niet zweverig aangelegd ofzo...eerder de nuchterheid zelve.

Maar ik kan "dat gevoel" niet anders uitleggen....
quote:Ring1981 schreef op 29 januari 2010 @ 23:53:

Haha, door jouw OP krijg ik nu ook de shivers...

Ik ben wel eens op een begraafplaats geweest om middernacht. Met Halloween, heel stoer met wat vrienden. Gebeurde niks.

ik weet niet of jij nog foto's hebt van die tijd, maar als je ziet wat wij aanhadden denk ik eerder dat de geesten bang van ons werden als andersom!

Hoe is het met de unheimsche gevoelens op deze mooie warme lenteavond? Of moet het daarvoor eigenlijk winter en donker zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven