Krijg jij om 12 uur 's nachts ook een unheimisch gevoel?

29-01-2010 23:35 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger waren er van die spookverhalen dat je om 12 uur 's nachts niet op een begraafplaats moest komen, omdat op dat tijdstip alle spoken rond gaan dwalen. Ik heb daardoor altijd een beetje de kriebels op dat tijdstip. In ieder geval wel als ik alleen ben. Het slaat helemaal nergens op, maar het zit er zo ingebakken! Wie herkent dit?

nee maar krijg het er nu wel een beetje van ...
Haha, sorry! Ik deel graag mijn ongemakken met mensen
.
probeer er voor jezelf maar net zoveel in te geloven als in uri geller
Brrrrrr, nog maar 20 minuten!!!
quote:yoyo2 schreef op 29 januari 2010 @ 23:40:

probeer er voor jezelf maar net zoveel in te geloven als in uri geller Haha, ik doe niet aan kromme lepels!
quote:Annelize schreef op 29 januari 2010 @ 23:41:

Haha, ik doe niet aan kromme lepels! daarom
Daar heb je natuurlijk een punt :-)

Toch raar dat dit soort dingen in mijn systeem blijven zitten, want het slaat helemaal nergens op! Maar toch. Brrrr!
quote:Annelize schreef op 29 januari 2010 @ 23:47:

Daar heb je natuurlijk een punt :-)

Toch raar dat dit soort dingen in mijn systeem blijven zitten, want het slaat helemaal nergens op! Maar toch. Brrrr!in dat monster onder je bed geloof je inmiddels toch ook niet meer...
12 uur is juist mooi, tijd van oud en nieuw, tijd van een nieuwe dag die aanbreekt..
Ik ben als kind daar (blijkbaar) erg gevoelig voor geweest.

Niet zozeer het tijdstip maar de Umheimische gevoelens.

Buiten het dorp waar ik woonde als kind was een gedeelte waar het heel mooi was.slingerweg,water,veel groen,bos en weilanden met hele mooie huisjes.

Ook overdag had ik daar altijd een heel beklemmend gevoel,of mn keel werd dichtgeknepen en ik begreep er geen fluit van.

Later heb ik begrepen dat in dat gebied honderden ter werk gestelde gevangenen (soort van gesticht) daar onder erbarmelijke omstandigheden moesten werken en er zijn daar een hele boel mensen gestorven van uitputting en honger.......daar dus....
Jaaa, maar als het oud en nieuw is zijn er gezellig mensen bij me. En bovendien wordt er dan vuurwerk afgestoken om de spoken weg te jagen
Haha, door jouw OP krijg ik nu ook de shivers...

Ik ben wel eens op een begraafplaats geweest om middernacht. Met Halloween, heel stoer met wat vrienden. Gebeurde niks.
nee gekkie, dat is om het nieuwe jaar in te luiden
quote:biebelie schreef op 29 januari 2010 @ 23:50:

Ik ben als kind daar (blijkbaar) erg gevoelig voor geweest.

Niet zozeer het tijdstip maar de Umheimische gevoelens.

Buiten het dorp waar ik woonde als kind was een gedeelte waar het heel mooi was.slingerweg,water,veel groen,bos en weilanden met hele mooie huisjes.

Ook overdag had ik daar altijd een heel beklemmend gevoel,of mn keel werd dichtgeknepen en ik begreep er geen fluit van.

Later heb ik begrepen dat in dat gebied honderden ter werk gestelde gevangenen (soort van gesticht) daar onder erbarmelijke omstandigheden moesten werken en er zijn daar een hele boel mensen gestorven van uitputting en honger.......daar dus....Aaaah! Denk ik heel grappig een topic te openen om mijn unheimische gevoel een beetje te kunnen luchten... Wordt me daar nog een trauma aangepraat ook
quote:yoyo2 schreef op 29 januari 2010 @ 23:53:

nee gekkie, dat is om het nieuwe jaar in te luiden Chinezen jagen altijd de kwade geesten weg met vuurwerk
En dan is het nog volle maan ook vandaag
Jij bent leuk! Ik zie de hele tijd dit nieuwe topic in de lijst staan. Ik heb nooit rond middernacht Unheimische Gevoelens... maar nu krijg ik toch een beetje de bibbers... en ik ben ook nog eens alleen thuis nu.... Vriend is pas rond 3.30 thuis....
quote:Annelize schreef op 29 januari 2010 @ 23:57:

Chinezen jagen altijd de kwade geesten weg met vuurwerk maar je bent toch geen chinees?
quote:Lunax schreef op 29 januari 2010 @ 23:58:

En dan is het nog volle maan ook vandaag komt dolfje weerwolfje langs
quote:Yraatje schreef op 29 januari 2010 @ 23:58:

Jij bent leuk! Ik zie de hele tijd dit nieuwe topic in de lijst staan. Ik heb nooit rond middernacht Unheimische Gevoelens... maar nu krijg ik toch een beetje de bibbers... en ik ben ook nog eens alleen thuis nu.... Vriend is pas rond 3.30 thuis....kijk eens in je gangkast ...
quote:Annelize schreef op 29 januari 2010 @ 23:56:

[...]

Aaaah! Denk ik heel grappig een topic te openen om mijn unheimische gevoel een beetje te kunnen luchten... Wordt me daar nog een trauma aangepraat ook Gedeelde smart enzo.....ben ik weer een beetje kwijt
Ja heb het af en toe ook. Doordat mijn moeder idd. vroeger ook vertelde dat om 12:00 de geesten beginnen rond te dwalen door de straten. Dus je moest niet om 12:00 of 00:00 van huis gaan, maar wachten tot 12:05 of 00:05. Nooit gedaan maar goed soms denk ik eraan.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven