Kunstplant

07-03-2021 21:21 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! Ik ben op zoek naar een mooie grote (ca 1.5 meter hoog) maar betaalbare kunstplant. Nu normaal winkelen niet kan speur ik online. Maar het is zo niet te zien wat de kwaliteit is.

Wie heeft een tip?

Waarom geen echte hoor ik je denken? Nou...hij komt in de serre waar het 's zomers zo 50 graden+ wordt...een echte plant overleeft er niet 😏
Cactus?
Ik zou in elk geval iets doen met wat kleinere blaadjes. Bij grote bladeren zie je meestal heel duidelijk dat ie nep is.
Maar zelf zou ik eerder een echte doen, zoals deze:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wietplanten nemen, die groeien vast hard in zo’n kas :-D
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk zo over het internet. Je kunt met geen mogelijkheid beoordelen hoe echt hij er uit ziet.
Ik weet wel éen ding; de goedkoopste nepperd die wij hebben was een paar euro bij de Action en de duurste hebben we bij een tuincentrum vandaan. Aan die van de Action ziet niemand af dat ie nep is. En bij die dure zagen ze het meteen...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal niks. Voor ruim 10 euro heb je een yucca elephantipes, de eerste paar weken heeft hij al genoeg water gehad in de winkel dus dan hoeft hij niks en daarna dip je hem in de zomer elke week even een paar seconden in een laag van 4-5 cm water met een druppel pokon erin en dan doe je er minstens een half jaar mee. Als hij gortdroog wordt bovenop geef je daar ook heel af en toe een minischeutje. Deze plant kan daarmee heel goed leven. En daar gaat het je toch om? Misschien is hij heel tevreden met je en wordt hij heel groot. Zolang je hem niet verzuipt succes gegarandeerd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een Strelitzia wil een soortgelijke behandeling maar dan vaker en zal juist blij zijn met de zon maar is helaas erg duur. Ook die is erg makkelijk. Hij wil vanaf de bodem drinken. Van bovenaf hoeft hij niets.

Maar ik zou raambekleding nemen die het licht wat wegfiltert. 50 graden is toch niet om uit te houden?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Haha nee dat is het ook niet. Zo warm wordt het enkel als ik er overdag niet ben. Zodra ik thuiskom gaan de serredeuren open om af te koelen.
Ik zoek nog naar een oplossing om de warmte tegen te gaan maar dat wordt wrs investeren in nieuwe andere dakplaten.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom neem je niet gewoon een bos dooie boomtakken in een mooie grote vaas? Oogt botanisch en stylish. Wat lichtjes erin en geen omkijken naar. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor de tips. Beide planten klinken als haalbaar! Waarbij de strelizia veel water nodig heeft maar verder geschikt is voor die plek.
Hmmm en die Yucca ook!

Misschien toch maar een echte dan :-D
retrostar schreef:
08-03-2021 07:51
Een Strelitzia wil een soortgelijke behandeling maar dan vaker en zal juist blij zijn met de zon maar is helaas erg duur. Ook die is erg makkelijk. Hij wil vanaf de bodem drinken. Van bovenaf hoeft hij niets.

Maar ik zou raambekleding nemen die het licht wat wegfiltert. 50 graden is toch niet om uit te houden?
Mijn strelitzia doet het echt supergoed en krijgt gewoon van bovenaf water hoor :) Maar die wil misschien nog wel bloemen geven als het zo warm wordt.

Overigens zijn vetplanten ook megahappy bij hogere temperaturen. Daar heb je ook genoeg keuze in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven