kwaliteit stijkplank?

23-09-2012 16:24 29 berichten
FF een lekkere suffe vraag. Ik heb totaal geen verstand van strijkplanken, maar begin nu zo onderhand (inmiddels al jaaaren van m'n studentenkamer af, heb een auto, baan, huis, zeg maar een soort van volwassen dus ) echt genoeg te krijgen van het onhandige strijken op bed. En daarnaast krijg ik ook steeds meer kledingstukken die gestreken moeten worden. Kortom, ik wil een strijkplank kopen. Maar ik zie zulke enorm grote prijsverschillen! Waar zit 'm dat nou in? Is een Ikea strijkplank ook goed? Of is er een van de Blokker die 4x zo duur is nou echt veel beter? Ervaringsdeskundigen gevraagd
Ik heb hem van de Hema, ben er redelijk tevreden over. Voor mij is de hoogte belangrijk. Met de goedkoopste planken sta ik vaak gebukt.
Alle reacties Link kopieren
Als je kleding netjes ophangt na het wassen hoef je nauwelijks meer te strijken. Dus ik zou voor een lowbudget ding gaan. Ik heb er hier ook een - want een strijkbout/plank 'hoort'. Nou ik gebruik 'm wel 3 x per jaar.
Ik heb een hele fijne strijkplank van de Blokker (want we hadden bonnen gekregen ). Het belangrijkste bij mij was dat 'ie hoog is, want ik ben lang, en de breedte van een strijkplank. Niets zo irritant als een overhemd 3 keer moeten verleggen om de rug helemaal te kunnen strijken!
Ik heb er een van de kringloop en die is prima!
Heb er eentje van Brabantia, al 30 jaar, dus het zal wel. In de familie is de Ikea strijkplank erg populair.
Brabantia. There Is No Replacement. Strak modelletje, robuust, perfekte dikte van de toplaag.
Brabantia, een extra brede dan, en net als catootje ik heb hem al jaren!
quote:amand1969 schreef op 23 september 2012 @ 16:40:

Brabantia. There Is No Replacement. Strak modelletje, robuust, perfekte dikte van de toplaag. Het ging toch wel over een strijkplank he
Je zou me eens moeten horen over m'n Dyson. Ik kan erg enthousiast worden over m'n huishoud-spullen
quote:rodina schreef op 23 september 2012 @ 16:26:

Als je kleding netjes ophangt na het wassen hoef je nauwelijks meer te strijken. Dus ik zou voor een lowbudget ding gaan. Ik heb er hier ook een - want een strijkbout/plank 'hoort'. Nou ik gebruik 'm wel 3 x per jaar.

Toch zal je enkele dingen weleens moeten strijken, dan is het toch prettig als je een fijne strijkplank hebt. Ik heb de mijne al 20 jaar ofzo.

Om de zoveel tijd een nieuwe hoes, dat wel.
Hebben jullie ook nog tips voor een fijne strijkbout?

Die van mij is 23 jaar oud, tijd voor een nieuwe...maar heb geen idee waar ik op moet letten.
Neem in ieder geval een strijkijzer met een hoog wattage, dan kan je stuggere kleding gemakkelijker strijken en zorg er voor dat de zool ge-emailleerd is, dat is prettiger strijken, niets plakt en hij is over het algemeen gladder. Bij een stalen zool kan de boel blijven plakken, je goed kan aanbranden en ik heb weleens een splintertje aan de zool gehad dat mijn kleren open trok. Tja, niet aan beginnen dus.
Ik heb al jaren een philips, neem een goede strijkijzer, en let ook op of je extra vaak overhemden moet strijken door werk.

Gemak dient de mens ( stoomstrijkijzer is er ideaal voor)
Ik heb een Tefal supergliss.
quote:redband schreef op 23 september 2012 @ 17:32:

Ik heb al jaren een philips, neem een goede strijkijzer, en let ook op of je extra vaak overhemden moet strijken door werk.

Gemak dient de mens ( stoomstrijkijzer is er ideaal voor)Fuck Flipse.
Ik heb er ook een van de kringloop, en die heb ik alweer 26 jaar, alleen een aantal jaar geleden die hoes vernieuwd.

En ik ben ook nog maar aan mijn 2e strijkijzer bezig.

Op zich niet gek, want ik strijk misschien wel 5x per jaar.......

Eerste strijkijzer was zonder stoom, was er wel tevreden over maar liet hem vallen en daar kon hij niet tegen.:)
Strijkplank van de Hema, stoomstrijkijzer van kruidvat van ¤10,- Zijn allebei prima.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Strijkplank zelf is idd vnl hoogte van belang en gemak van inklappen en de ruimte die het ding ingeklapt inneemt. Ik heb er een met een stopcontact, scheelt qua snoerlengte, maar een contactdoos kan natuurlijk ook. Dikte van de hoes is van belang, dikker strijkt beter, maar die kan je los kopen. Brede plank is idd makkelijker, vind ik zelf vooral voor grotere oppervlakken, zoals gordijnen e.d.
Ik heb een vakantiestrijkplankje gekregen met vakantiestrijkijzer. Omdat het vakantiestrijkijzer toch niet handig is (het duurt zo lang voor je met zo'n klein dingetje een overhemd hebt gestreken) ging ik dus maar helemaal niet meer strijken, dat schoot ook niet op. Nu dus een stoomstrijkijzer van 18 euro en het vakantiestrijkplankje (leg ik op de eettafel, heeft geen poten). Even kijken of deze combinatie wel gaat.
quote:evelise schreef op 23 september 2012 @ 18:04:

Ik heb een vakantiestrijkplankje gekregen met vakantiestrijkijzer. Omdat het vakantiestrijkijzer toch niet handig is (het duurt zo lang voor je met zo'n klein dingetje een overhemd hebt gestreken) ging ik dus maar helemaal niet meer strijken, dat schoot ook niet op. Nu dus een stoomstrijkijzer van 18 euro en het vakantiestrijkplankje (leg ik op de eettafel, heeft geen poten). Even kijken of deze combinatie wel gaat.

Wat een ellende, investeer dan een paar tientjes meer in een goede.

Je rug gaat maar één keer mee.
Brabantia ,een witte, zo n oudje. Mijn vorige oudje was ook Brabantia, een oranje maar die viel na 20 jaar gehad te hebben uit elkaar (schroef kapot). Gelijk weggedaan, hij was al 20 jr oud toen ik hem kreeg denk ik. Een maandje later, mijn schoonouders hadden een nieuwe gekocht en wilden hun oude naar de kringloop brengen. Toen heb ik hem meegenomen. Ik had nog geen nieuwe gekocht.
Wij hebben al 15 jaar een brabantia.
Ik had een 2e hands van Brabantia, maar toen ik ging samenwonen had mijn vriend net een nieuwe van de Blokker. Die is net iets breder, wat een hoop geschuif scheelt.
FF off topic. Ik wil hier geen heel nieuw topic voor openen, dus ik hoop dat TO me vergeeft. Ik heb een vraagje.

Weet iemand of het mogelijk is om ledlampen op een dimmer te zetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven