Lamp hangt niet netjes, ergernis.

23-05-2010 15:46 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het gapende gat in het plafond na een hele tijd nu eens een keer zat was, en ik een leuk basic, en goedkoop lampje zag toen ik voor het laatst bij de I. te D. was (een paar weken terug, en op een gewone werkdag, laat dat duidelijk zijn), heb ik dat gekocht, en vandaag inene was het hét moment om dat even op te hangen.

Nu werkt het met de schroeven en dergelijke van de I. (waar dan ook ter wereld denk ik) altijd nét even anders dan met het gangbare dat bij de gewone bouwmarkt vandaan komt, en daar werd dan ook een heel ander kroonsteentje bijgeleverd dan tot nu toe boven het peertje hing te bungelen. Dus niet even hup, hup, schroefje los en draadjes eruit, nieuwe draadjes erin, maar ook het steentje moest eraf, het gekleurde plastic moest van het koperdraad verder afgesneden worden, ook van het nieuwe draad van de lamp want dat was zo ongeveer twee meter lang en het lampje hoeft maar zo'n 25 cm. vanaf het plafond te hangen.

Maar hij hangt, na ruim een half uur pielen, want het kroonsteentje heeft ipv een schroefje een veersysteem, en dat werkt niet soepel en ik stond boven mijn hoofd te werken op een ladder naast het trapgat, en ik heb al genoeg hoogtevrees als ik op de ladder sta, laat staan met nog zo'n gapend gat ernaast.

Maar, wat ik al zei, hij hangt, en godezijdank, hij doet het ook nog.

Toch ben ik niet tevreden. Hij hangt namelijk niet mooi.

Het ronde plastic kapje dat tegen het plafond zit, zit daar niet strak tegenaan, en bovendien is het gat vierkant en groter, dus zie je vier donkere hoeken uitsteken. Het draad van het lampje is stug en hangt gekronkeld naar beneden. Al met al zo scheef als een.. ja als wat eigenlijk? Dat van die draad komt wel goed, dat heeft gewoon tijd nodig.

Maar dat kapje. Hoe krijg ik dat netjes?

Misschien kan ik ergens wel een grotere kopen, maar dan krijg ik hem ook niet strak tegen het plafond.

Heb ik iets over het hoofd gezien, kan ik er zelf iets aan doen, of heb ik gewoon een te goedkoop aggenebbuslampje gekocht?
je moet geen ikea lampen kopen in Duiven/ Delft ( of iedere andere ikea )

En zeker niet rond pinksteren, voor het zelfde geld loop je Willem tegen het halfnaakte lijf
Suus, ik ga er al expres op buitenfeestdagelijkse momenten naartoe, en zelfs dan loop ik met een grote boog om bedden en badkameropstellingen heen.
Ik ken het. In mijn huis hebben alle lichtpunten in het plafind een nogal ruime uitsparing in de gipsplaten en bovendien heb ik een hoop lampen met een kleine ehm... hoedje?? tegen het plafond.

Ik heb het opgelost met afdekplaatjes zoals deze (ook vierkant te verkrijgen)

Als je hier een gat in maakt met een boortje, dan kun je het draad erdoorheen halen. Het rondje maak je met het rode flapje vast in een van de hoeken van je plafonddoos, terugdraaien en een mooi rondje tegen hetplafond. Je kunt het hoedje van de lamp er onder tegenaan laten zitten, of het hoedje helemaal weghalen.

Let wel: het is een beetje gepiel, maar ik vind het wel een stuk prettiger. Geen rare plastic lamphoedjes die naar beneden zakken ed, maar gewoon netjes tegen het plafond aan.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is|beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Wintermuts, dat is wel het proberen waard. Klinkt ook wel heel logisch. Dankjewel.

Nee, dat de gaten in mijn plafond groter zijn dan het kapje van mijn I-lampje daar kan I. niets aan doen.

Toch zijn het standaardplafondplaatjes waar de elektriciteit mee naar beneden komt, het is inderdaad op bijna alle plekken hetzelfde liedje.
Kan ook wat gips gaan smeren. Ruim aanbrengen, een paar dagen laten drogen en dan alles egaal schuren. Eventueel bijwitten.

Een kapje van de gamma is natuurlijk makkelijker en gaat sneller.
Ikea = wabi sabi
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven