lampen

10-04-2010 23:10 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Wij krijgen donderdag de sleutel van ons nieuwe huis, en zijn nog aan het kijken voor een mooie lamp in de woonkamer.

Ik vroeg me af wat jullie voor lampen hebben (liefst een foto)

Mischien dat ik leuke ideen opdoe !

Liefs Merel

Van de Ikea. Is alleen een beetje groter dan gedacht.

Voor de rest zitten er inbouwspotjes in het plafond. Niet zelf voor gekozen, zaten er al in.
Wat zoek je Merel, hanglampen, stalampen, inbouwlampen, bureaulampen? Welke stijl, modern, riviera maison, anders namelijk? Budget maakt ook nogal uit.
Tussen dit

en dit

en dit

zit nogal een verschil bijvoorbeeld.
Kijks een op de vele webshops van lampen.

Ik heb er daar ook 1 besteld. Goede kwaliteit en niet duur.
Leuke ideeën voor lampen doe je op in een lampenwinkel..........
Wat een snelle reacties!

Super!

Stijl van ons is rivera maison, riverdale, rustig landelijk in ieder geval. ( kroonluchters vindt ook super alleen vriendlief niet )

Budget ligt beetje aaan de lamp.

ff vraagje hoe plaats je foto's ?
quote:Ruby1970 schreef op 10 april 2010 @ 23:30:

Leuke ideeën voor lampen doe je op in een lampenwinkel..........Weet ik , maar op een of andere manier kwamen we er niet uit vandaar dat ik maar een berichtje plaatste.
rietveld heeft mooie lampen en een goede site....http://www.rietveldlicht.nl/ over het algemeen wat strakker, maar wel kwaliteitsspul.

Of nonplusultra.nl, designlampen met leuke twists
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik ben heel erg tevreden met onze lampen. Ik ga geen foto's plaatsen, maar wij hebben ideeen opgedaan bij de zeer luxe lampenwinkels, en vervolgens die lampen via internet besteld of we zijn op een andere manier aan een goedkopere versie gekomen.

Wij hebben bijvoorbeeld onze Tolomeo Mega en Tolmeo Terra via www.light11.de besteld. De eetkamerlampen hingen in de showroom en daarop hebben we de helft afgedingt. Maar al met al hebben wij best veel uitgegeven aan verlichting, het kan je huis maken en breken namelijk.
Ik zou eerst de oude lampen neerzetten/ophangen en pas veel later als je precies weet wat de beste opstelling van je meubels is, en je verandert dat niet meer, de nieuwe lampen kopen. Geduld bespaart je veel geld in dit geval.

Er zijn heel goede online shops die aan de rechterkant en in de eerste 10 resultaten verschijnen als je bij google "verlichting" of "vloerlamp" intypt. Met alle vijf de winkels waar ik iets besteld heb, heb ik zeer goede ervaringen.
Ik weet niet of je hyves hebt? (misschien kan het ook wel als je geen lid bent, weet ik eigenlijk niet)

Maar hier bijvoorbeeld vind je erg veel foto's van mensen die ook zo'n soort stijl in huis hebben. Misschien kun je eens kijken wat zij voor lampen hebben?

http://huisjekijken.hyves.nl/fotos/

edit:

Ik zie bijvoorbeeld veel stof en soms ook riet:

Kijk eens op www.verlichtingonline.nl

hebben ze heel veel keus en is niet duur. Je kunt het ook afhalen als je wilt want ze hebben ook een winkel.
Ik heb deze in de woonkamer

Deze boven de eettafel ( een grote witte ovale tafel)

En deze in de zithoek (iets andere uitvoering)

Oh, zie nu pas dat je rustige landelijk stijl wilt. Dan zijn mijn voorbeelden niets voor jou
Ik zou in een riviera maison huis hele neutrale lampen neerzetten zoals de tweede foto van Prulletje, van die lampen 'in de stijl' vind ik vaak zo ongelooflijk kitch.
quote:whopper schreef op 11 april 2010 @ 09:45:

Kijk eens op www.verlichtingonline.nl

hebben ze heel veel keus en is niet duur. Je kunt het ook afhalen als je wilt want ze hebben ook een winkel.Niet duur?? hanglampen meer dan 100 euro vind niet bepaald goedkoop..
Wat een bijzondere lampen juniper. Mooi bij een moderne inrichting lijkt me!

Maar er hangt vast een behoorlijk prijskaartje aan?
quote:vivaviva78 schreef op 11 april 2010 @ 12:50:

[...]

Niet duur?? hanglampen meer dan 100 euro vind niet bepaald goedkoop..

Ik zei ook 'niet duur'.

Ik heb niets over goedkoop gezegd. Mijn smaak is ook niet echt 'goedkoop'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven