Lampje Philips wake up light kapot

zondag 15 november 2009 om 14:42
Een reactie wat Philips en dure lampen die alsmaar stuk gaan betreft:
In een buitenlamp aan de gevel had ik zo'n Philips Automatic Energy Saver 15W Night On / Day Off Safety & Security lamp zitten.
(Stomme ding heeft geen typeaanduiding, vandaar die idioot lange naam!)
Deze dus:
Lijkt zo handig: een spaarlamp met ingebouwde lichtsensor.....helaas gaan ze gemiddeld zo'n twee maanden mee......dan gaat 'ie ineens ook overdag branden.....om er vervolgens helemaal mee te kappen. Stuk, kapot ende naar de kl*te. Kost iets van 11 euro per stuk. Ik weer een nieuwe gekocht....precies hetzelfde gezeik.....na drie van die "spaarlampen" had ik 't wel gehad met die Philips meuk, en ging op zoek naar een soortgelijk iets van zeg Osram oid. Niet gevonden tot nu toe. Zit nu weer een gewone spaarlamp in, en dan stop ik 's-avonds de stekker en in, en snok 'em er 's-morgens weer uit.
In een buitenlamp aan de gevel had ik zo'n Philips Automatic Energy Saver 15W Night On / Day Off Safety & Security lamp zitten.
(Stomme ding heeft geen typeaanduiding, vandaar die idioot lange naam!)
Deze dus:
Lijkt zo handig: een spaarlamp met ingebouwde lichtsensor.....helaas gaan ze gemiddeld zo'n twee maanden mee......dan gaat 'ie ineens ook overdag branden.....om er vervolgens helemaal mee te kappen. Stuk, kapot ende naar de kl*te. Kost iets van 11 euro per stuk. Ik weer een nieuwe gekocht....precies hetzelfde gezeik.....na drie van die "spaarlampen" had ik 't wel gehad met die Philips meuk, en ging op zoek naar een soortgelijk iets van zeg Osram oid. Niet gevonden tot nu toe. Zit nu weer een gewone spaarlamp in, en dan stop ik 's-avonds de stekker en in, en snok 'em er 's-morgens weer uit.
zondag 15 november 2009 om 14:47
quote:Gravinnetje schreef op 15 november 2009 @ 14:44:
Maar Qauttro, mail jij dan niet even naar Phillips na 3 van zulke misbaksels?
Nee, ik meld het hier om anderen voor zulke miskopen te behoeden!
(Mijn buitenlamp is waterdicht, met andere lampen er in werkt het perfect, ligt dus niet aan de lamphouder zeg maar).
Maar Qauttro, mail jij dan niet even naar Phillips na 3 van zulke misbaksels?
Nee, ik meld het hier om anderen voor zulke miskopen te behoeden!
(Mijn buitenlamp is waterdicht, met andere lampen er in werkt het perfect, ligt dus niet aan de lamphouder zeg maar).

woensdag 25 november 2009 om 18:04
Ik twijfel of ik de Philip Wake Up Light met I-pod houder moet aanschaffen. Hoor heel veel gemixte verhalen. Zo zou de I-pod als je die in de houder plaatst meteen afgaan. En kan de lamp een zoemend geluid maken. Ook werkt het licht niet altijd.
Weet iemand hier iets vanaf? Is er een bepaald type wat je moet vermijden, of maakt dat niet uit?
Weet iemand hier iets vanaf? Is er een bepaald type wat je moet vermijden, of maakt dat niet uit?
zondag 28 maart 2010 om 19:44
Al die problemen met die Wake-up light... Ik heb nog de oude, en dan de duurdere versie: 400 Lux, de lamp kan vervangbaar worden want je kan hem gewoon openklikken en ik heb er nooit problemen mee. Ik heb de lamp gewoon als lamp in de kamer gebruikt dus de gloeilamp die ik erbij kreeg is nu kapot; gewoon een nieuwe kopen. Mijn tip is dus, probeer een tweedehands op de kop te tikken, want met de oude versie heb je echt geen problemen.