Lederen bank, maar.......

09-08-2015 13:06 133 berichten
Hij is dieprood en ik twijfel of ik wel zo'n rood bakbeest in huis wil. Ik kan hem overnemen.

Wat vinden jullie er van?

Het gaat niet door.
quote:Cateautje schreef op 09 augustus 2015 @ 13:20:

[...]

Daar ben ik al naar op zoek geweest, maar dat heb ik niet meer in huis en om daar speciaal iets voor te kopen vind ik ook weer overdreven. Kijk op de markt even voor dat fluwelige stof, ik weet niet meer hoe het heet, maar het kost 2 of 3 euro per meter en doet hier thuis dienst als tafellaken. Het kreukt niet, krimpt niet en rafelt niet. Dus je koopt een metertje of 3 van dat stof, kost dan minder dan een tientje en is naderhand gewoon bruikbaar.
Alle reacties Link kopieren
Best een mooie bank. Wanneer je hem voor een zacht prijsje kunt overnemen, zou ik het gewoon proberen.

Mocht het tegen vallen, kun je hem op MP zetten en daar zelf een andere leren bank kopen.

Ik heb ook een echte leren bank en nergens last van qua plakken etc. Nepleer is bagger, dan nog liever een tweedehandse van echt leer.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Gratis of voor een vriendenprijsje? Ik zou het gewoon proberen.
Nou, ik heb haar gebeld. De bank stond al vanaf 21 juni te koop en ze was blij met mijn bod, maar nu heeft ze ondertussen iemand gevonden die er meer voor wil geven, dus het lijkt er op dat het over gaat.

Slotje!!
Ach... Dat is sneu Cateau! Ik vind de bank mooi! Ik heb zelf een brandweerrode schommelstoel in mijn woning staan. Ik hou van rood. Nu heb ik een gek idee maar is het alleen met speklappen en spruitjes dat je bank de geur zo vast houd? Zo ja? misschien kun je dan tijdens die maaltijd of een bloemkool maaltijd een plastic hoes erover heen doen? En dan na het koken er weer makkelijk afhalen. Of is dit het meest idiote idee wat je ooit gehoord ?
quote:SoMiDi schreef op 09 augustus 2015 @ 13:41:

Ach... Dat is sneu Cateau! Ik vind de bank mooi! Ik heb zelf een brandweerrode schommelstoel in mijn woning staan. Ik hou van rood. Nu heb ik een gek idee maar is het alleen met speklappen en spruitjes dat je bank de geur zo vast houd? Zo ja? misschien kun je dan tijdens die maaltijd of een bloemkool maaltijd een plastic hoes erover heen doen? En dan na het koken er weer makkelijk afhalen. Of is dit het meest idiote idee wat je ooit gehoord ?

Ik heb het geprobeerd met een plaid, maar dat mocht niet baten. Het gaat overigens niet alleen om dat soort groenten, het gebeurt voornamelijk met het bakken van vlees, dat trekt er heel snel in. Ik heb er trouwens zat van om daar steeds mee bezig te zijn. Ik wil een definitieve oplossing.

Heb ondertussen een andere bank gevonden op marktplaats en een bod gedaan, wie weet wordt het dat. Betere kleur ook, meer in toon met mijn huisje.
Ah! oké! Wat fijn dat je een andere hebt gevonden, dan moet dat zo zijn, zeker als je de kleur ook mooier vind En idd zou het ook vervelend vinden hoor om telkens tijdens het koken met zo'n hoes te moeten klooien, teveel gedoe heen zin an!

Veel plezier met de bank, ik hoop voor je dat hij voor jou is!
dankjewel Somidi.

Ik hoop het ook.
quote:Cateautje schreef op 09 augustus 2015 @ 13:18:

[...]

Ik heb tot een paar jaar geleden leer gehad en had nergens problemen mee, nu achteraf gezien heb ik spijt dat ik over ben gegaan op stof. Doe ik nooit meer.Wat ontzettend leuk, hoe smaken kunnen verschillen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Cateautje schreef op 09 augustus 2015 @ 13:46:

[...]

Ik heb het geprobeerd met een plaid, maar dat mocht niet baten. Het gaat overigens niet alleen om dat soort groenten, het gebeurt voornamelijk met het bakken van vlees, dat trekt er heel snel in. Ik heb er trouwens zat van om daar steeds mee bezig te zijn. Ik wil een definitieve oplossing.

Heb ondertussen een andere bank gevonden op marktplaats en een bod gedaan, wie weet wordt het dat. Betere kleur ook, meer in toon met mijn huisje. Haske goed, succes met de nieuwe bank!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik heb ooit van Montel echt twee knalrode leren banken gehad (een 2 en een 3 zits) en ben er altijd ontevreden over geweest. Ik kocht ze toen ik van mijn huurstudio (alwaar ik deed met een decennia-oud stoffen camelkleurig 2 zittertje) naar mijn eerste koopappartement ging. In mijn nieuwe woonkamer was het kleine 2-zittertje ineens veel te klein...)

Maar waarom ik viel voor het rode leren bankstel dat ik eigenlijk vanaf het eerste begin dat het in mijn eigen huis stond een gedrocht vond? Ik weet het nog altijd niet. En ik heb vaker van die "fouten" gemaakt. Te impulsief, te gevoelig voor met wie ik op dat moment omging? Te weinig vergeleken? Te snel beslist?

Ik was in ieder geval blij dat toen ik ging samenwonen dat er een reden was dat ik hem kon doorverkopen, want goedkoop was hij niet. En nu hebben we een hele leuke grijze hoekbank die mijn vrouw kocht toen ze voor het eerst op zichzelf ging en kennelijk maakte zij een fijnere keuze (hoewel ze er zelf op uitgekeken is maar we zijn nog niet op zoek gegaan naar wat anders)
In feite vind ik mijn stoffen bank geweldig. Hij zit fantastisch, de kleur bevalt me en de stijl hoort bij mij en het is af in de woonkamer, mijn perfecte plaatje. Ik heb er ook aan zitten denken om hem te laten bekleden met leer, maar dat kost nog meer dan een nieuwe leren bank, helaas, anders had ik het zeker gedaan.

Iemand opperde om de keuken dicht te maken, maar dat zie ik niet zitten, dan wordt het een stuk kleiner en ik verlies licht en vooral dat laatste heb ik er niet voor over.
quote:NYC schreef op 09 augustus 2015 @ 15:44:

Ik heb ooit van Montel echt twee knalrode leren banken gehad (een 2 en een 3 zits) en ben er altijd ontevreden over geweest. Ik kocht ze toen ik van mijn huurstudio (alwaar ik deed met een decennia-oud stoffen camelkleurig 2 zittertje) naar mijn eerste koopappartement ging. In mijn nieuwe woonkamer was het kleine 2-zittertje ineens veel te klein...)

Maar waarom ik viel voor het rode leren bankstel dat ik eigenlijk vanaf het eerste begin dat het in mijn eigen huis stond een gedrocht vond? Ik weet het nog altijd niet. En ik heb vaker van die "fouten" gemaakt. Te impulsief, te gevoelig voor met wie ik op dat moment omging? Te weinig vergeleken? Te snel beslist?

Ik was in ieder geval blij dat toen ik ging samenwonen dat er een reden was dat ik hem kon doorverkopen, want goedkoop was hij niet. En nu hebben we een hele leuke grijze hoekbank die mijn vrouw kocht toen ze voor het eerst op zichzelf ging en kennelijk maakte zij een fijnere keuze (hoewel ze er zelf op uitgekeken is maar we zijn nog niet op zoek gegaan naar wat anders)Ik heb zo'n idee dat die banken op een gegeven moment beginnen te schreeuwen en nooit meer ophouden.
Cateautje, ik had eens gelezen dat je in het noorden woont. Aan de peizerweg heb je een outlet center ( bij de karwei) daar heb je nieuwe banken voor veel minder geld, omdat hij ze groot opkoopt. Als het niet mocht lukken op marktplaats zou ik daar eens kijken.
Dat is lief Silencer, maar ik woon in Rotterdam, aan de westkust.
quote:Cateautje schreef op 09 augustus 2015 @ 15:56:

[...]

Ik heb zo'n idee dat die banken op een gegeven moment beginnen te schreeuwen en nooit meer ophouden. Dat hebben die van mij dus ook gedaan. Ik schrok ook toen ze geleverd werden. In de showroom zagen ze er niet zó enorm uit. Nu was mijn woonkamer groter dan de studio die ik daarvoor had en die twee rode gevaartes samen ook een stuk kolossaler dan het kleine tweezittertje dat er daarvoor stond, maar het duurde heel lang voor ik daar een beetje aan gewend was maar echt "eigen" zijn ze nooit geworden. En om héél eerlijk te zijn: dat is me met spullen volgens mij nog nooit gelukt, nog niet met een accessoire.
quote:NYC schreef op 09 augustus 2015 @ 16:06:

[...]

Dat hebben die van mij dus ook gedaan. Ik schrok ook toen ze geleverd werden. In de showroom zagen ze er niet zó enorm uit. Nu was mijn woonkamer groter dan de studio die ik daarvoor had en die twee rode gevaartes samen ook een stuk kolossaler dan het kleine tweezittertje dat er daarvoor stond, maar het duurde heel lang voor ik daar een beetje aan gewend was maar echt "eigen" zijn ze nooit geworden. En om héél eerlijk te zijn: dat is me met spullen volgens mij nog nooit gelukt, nog niet met een accessoire.

Misschien ben je wel gewoon niet zo'n spullenmens en gaat jouw liefde in anderen zaken zitten. Als dat zo is dan zou ik eens kijken naar mijn lievelingskleur en zien of dat in huis past. Als je lievelingskleur oranje is dan moet je daar niet aan beginnen natuurlijk, maar het zou kunnen dat je met een muur bijvoorbeeld, in je kleur, je je meer thuis voelt.

Ik heb je ooit een foto laten zien van mijn dressoir en daar reageerde je heel enthousiast op, dus naar aanleiding daarvan denk ik dat je het dan moet zoeken in de trant van licht romantisch maar toch strak in zachte kleuren, gecombineerd met een mooie verkalkte houtkleur.
Kleuren die ik mooi vind zijn lichtbruin/lichte houtkleuren, wit, grijs, groen en blauw. Maar denk dat ik eerder twijfel over de grootte van nieuw meubilair dan over de kleuren.

Maar het klopt wel wat je zegt over dat mijn liefde niet zozeer in spullen zit, eerder in ervaringen en nog meer in "gewone momenten".
Tja, als je je overspoeld voelt door groot meubilair, kies dan iets dan knus is voor je gezinnetje en denk niet aan hordes visite die moeten kunnen zitten. Zo doe ik het ook. Het huis is van mij, niet va/voor mijn bezoek. Je hoeft natuurlijk ook niet speciaal een bank of banken te nemen, fauteuils kunnen ook zeer gezellig zijn Toevallig vanmiddag hele mooie gezien, maar wel boven mijn budget. Helemaal verliefd op.

Op grijs na vind ik die kleuren ook heel mooi en daar kan hele leuke dingen mee doen.

Koop eens een paar woonbladen om te zien wat je bevalt. Persoonlijk vind ik de Ariadne erg leuk, die handelen in rust en gezelligheid en gebruiken ook vaak de kleuren en houtsoorten die jij mooi vindt.

Moeilijk hoor.
Ik ben verliefd, alweer.

Die vind ik ook wel leuk, Cateautje!
Ja, mooi hè! Ze hebben hem in vijf kleuren, maar deze vind ik voor bij mij het mooist.

Hij is er ook in het groen, echt prachtig.

Die groene is ook mooi!
Ik hoop dat het je inspireert.
Voorlopig gaan we nog niet op zoek hoor Met een kleine doerak in de hut en een partner in crime on the way moet de oude bank voorlopig nog eventjes tegen vieze schoentjes, snotneuzen en melkbekers bestand zijn, Maar toch bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven