Leeg appartement verkopen - tips?
vrijdag 2 september 2016 om 16:24
Graag jullie advies over het volgende: wij hebben ons appartement te koop staan en zijn inmiddels zelf verhuisd. In de woonkamer van het appartement hebben we een loungeset neergezet om een idee te geven van de ruimte. Verder is het apartement leeg. Wel hangt overal raambekleding (lamellen/luxaflex) en verlichting. Ook is het uiteraard goed schoongemaakt (belangrijk, want je ziet echt alles in een leeg huis ) Aangezien er voor komende week meerdere bezichtigingen gepland staan mijn vragen of het jullie zou storen dat een te bezichtigen huis leeg is en wat ik eventueel nog zou kunnen doen om de kans op een positieve bezichtiging/verkoop te vergroten. Alvast bedankt!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
vrijdag 2 september 2016 om 18:27
quote:Beter.Laat schreef op 02 september 2016 @ 16:31:
Een leeg huis lijkt altijd groter dan een bemeubeld huis, dus misschien werkt het in je voordeel....
=?
Mmm, ik zou eerder laag inzetten bij een leeg huis. Grote kans dat de verkopers er inmiddels heel graag van af willen, dus ook een kans om dat huis voor een zo laag mogelijke prijs te krijgen.
Het is trouwens niet zo dat een leeg huis groter lijkt dan bemeubeld, misschien als je het helemaal hebt volgepropt maar je hebt juist wat meubels nodig om de schaal/ oppervlakte goed te kunnen inschatten. Mensen zijn echt heel slecht in dat soort dingen met het blote oog zien. Die zien pas hoe groot een slaapkamer is als er nog veel ruimte is terwijl er al een bed staat.
Een leeg huis lijkt altijd groter dan een bemeubeld huis, dus misschien werkt het in je voordeel....
=?
Mmm, ik zou eerder laag inzetten bij een leeg huis. Grote kans dat de verkopers er inmiddels heel graag van af willen, dus ook een kans om dat huis voor een zo laag mogelijke prijs te krijgen.
Het is trouwens niet zo dat een leeg huis groter lijkt dan bemeubeld, misschien als je het helemaal hebt volgepropt maar je hebt juist wat meubels nodig om de schaal/ oppervlakte goed te kunnen inschatten. Mensen zijn echt heel slecht in dat soort dingen met het blote oog zien. Die zien pas hoe groot een slaapkamer is als er nog veel ruimte is terwijl er al een bed staat.
donderdag 15 september 2016 om 10:29
De mensen van de eerste bezichtiging wilden toch meer oppervlakte en hebben hun andere bezichtigingen in vergelijkbare appartementen ook afgezegd. De tweede bezichtiging waren mensen die echt nog aan het orienteren waren en ook nog niet wisten of ze een eengezinswoning of appartement wilden. De twee bezichtigingen deze week waren allebei wel heel positief; dus hoop dat in ieder geval 1 vd 2 nog een keer komt kijken...duimen maar weer
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
donderdag 15 september 2016 om 10:45
Ik heb net als potentiële koper een aantal flats bezocht en ik vind een lege woning net veel aangenamer om te bezichtigen dan eentje vol meubels. Zorg dat het fris is - ga eens goed verluchten inderdaad - en brandschoon, vooral badkamer, WC en keuken (niets is een groter afknapper dan groezelige tegelvoegen in de douche, bijv).
Als het echt moeilijk verkocht geraakt, kan je beslissen om de woonkamer wit te schilderen, vooral als je nu donkere muren heb of muren die aan een schilderbeurt toe zijn: toont stuk groter en meteen ook nieuwer/frisser.
Als het echt moeilijk verkocht geraakt, kan je beslissen om de woonkamer wit te schilderen, vooral als je nu donkere muren heb of muren die aan een schilderbeurt toe zijn: toont stuk groter en meteen ook nieuwer/frisser.
donderdag 15 september 2016 om 18:02
quote:schorpioentje28 schreef op 15 september 2016 @ 10:29:
De mensen van de eerste bezichtiging wilden toch meer oppervlakte en hebben hun andere bezichtigingen in vergelijkbare appartementen ook afgezegd. De tweede bezichtiging waren mensen die echt nog aan het orienteren waren en ook nog niet wisten of ze een eengezinswoning of appartement wilden. De twee bezichtigingen deze week waren allebei wel heel positief; dus hoop dat in ieder geval 1 vd 2 nog een keer komt kijken...duimen maar weer :-)Spannend!
De mensen van de eerste bezichtiging wilden toch meer oppervlakte en hebben hun andere bezichtigingen in vergelijkbare appartementen ook afgezegd. De tweede bezichtiging waren mensen die echt nog aan het orienteren waren en ook nog niet wisten of ze een eengezinswoning of appartement wilden. De twee bezichtigingen deze week waren allebei wel heel positief; dus hoop dat in ieder geval 1 vd 2 nog een keer komt kijken...duimen maar weer :-)Spannend!
donderdag 15 september 2016 om 18:32
dinsdag 3 januari 2017 om 13:15
Ik zou het juist een groot voordeel vinden dat het leeg is. 'What you see, is what you get'. Geen gordijnen of schilderijtjes die bijv. lekkage sporen of gaten in muren of scheuren in stucwerk kunnen camoufleren. Je krijgt zo een beter beeld van de staat van onderhoud en wordt ook niet afgeleid door de mooie of lelijke spullen van de verkoper.