Leestips voor bepaalde omgeving
maandag 26 februari 2018 om 10:04
In boeken worden landen/gebieden/steden vaak op de mooiste manier beschreven. Je wordt meegenomen naar die plek en dat is prachtig, maar nog gaver vind ik het om deze plaatsen in het echt te bewonderen.
Zo heb ik voor een stedentrip naar Rome 'Het Bernini mysterie' nogmaals gelezen en lees ik nu Santa Montefiore als voorpret voor een reis naar Zuid-Amerika.
Aangezien ik vaker tripjes maak, lijkt het me mooi om een lijstje met leestips te hebben met boeken die over een bepaald land of een bepaalde stad gaan. Wellicht vinden anderen zulke leestips ook interessant. Dus; welk boek lees je of heb je gelezen en waar speelt het zich af? Bedankt!
Zo heb ik voor een stedentrip naar Rome 'Het Bernini mysterie' nogmaals gelezen en lees ik nu Santa Montefiore als voorpret voor een reis naar Zuid-Amerika.
Aangezien ik vaker tripjes maak, lijkt het me mooi om een lijstje met leestips te hebben met boeken die over een bepaald land of een bepaalde stad gaan. Wellicht vinden anderen zulke leestips ook interessant. Dus; welk boek lees je of heb je gelezen en waar speelt het zich af? Bedankt!
maandag 22 april 2019 om 18:30
Over Istanbul:
De stad aan de rand van de hemel - Elif Shafak
https://www.bol.com/nl/f/de-stad-aan-de ... 040599599/
Ik vond het een erg mooi boek.
De stad aan de rand van de hemel - Elif Shafak
https://www.bol.com/nl/f/de-stad-aan-de ... 040599599/
Ik vond het een erg mooi boek.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
maandag 22 april 2019 om 20:35
De Brug van Geert Mak
Ik heb net in Londen het laatste boek van Robert Galbraith (aka J.K. Rowling) gelezen. 4-delige serie over een inspecteur. Daarna nog 2 boeken die zich in Londen afspeelden (Our House en War of the Worlds) en het was erg leuk om over dezelfde stations en buurten te lezen, als waar ik zelf doorheen gekomen was. Ook leuk dat Cormoran Strike (Galbraith) bij dezelfde kroeg langs kwam als waar de hoofdpersoon in Our House een biertje dronk
Later is nu
maandag 22 april 2019 om 21:02
Geweldig boek, moest ik ook meteen aan denken!AnAppleADay schreef: ↑26-02-2018 11:06Kathedraal van de Zee in Barcelona
Speelt zich wel in het verleden af maar de opbouw van de stad is grotendeels hetzelfde.
Leuk topic ook. Ik neem ook altijd boeken mee die zich afspelen in het land/ gebied waar ik ben!