Leestips voor bepaalde omgeving

26-02-2018 10:04 33 berichten
In boeken worden landen/gebieden/steden vaak op de mooiste manier beschreven. Je wordt meegenomen naar die plek en dat is prachtig, maar nog gaver vind ik het om deze plaatsen in het echt te bewonderen.

Zo heb ik voor een stedentrip naar Rome 'Het Bernini mysterie' nogmaals gelezen en lees ik nu Santa Montefiore als voorpret voor een reis naar Zuid-Amerika.

Aangezien ik vaker tripjes maak, lijkt het me mooi om een lijstje met leestips te hebben met boeken die over een bepaald land of een bepaalde stad gaan. Wellicht vinden anderen zulke leestips ook interessant. Dus; welk boek lees je of heb je gelezen en waar speelt het zich af? Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
On the Road-Kerouac als je door Amerika asn het touren bent.
Momenteel aan het lezen: In het licht van de vuurtoren. Speelt zich af in Canada, bij Lake Superior.

Wie heeft leestips voor Istanbul?
Over Istanbul:

De stad aan de rand van de hemel - Elif Shafak
https://www.bol.com/nl/f/de-stad-aan-de ... 040599599/

Ik vond het een erg mooi boek.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
daneli schreef:
02-05-2018 19:46
Wie heeft er leestips voor Midden-Amerika en Griekenland?
Griekenland: Muse Academie. Soort Harry Potter, maar dan met Griekse goden.
Later is nu
daneli schreef:
22-04-2019 18:03
Momenteel aan het lezen: In het licht van de vuurtoren. Speelt zich af in Canada, bij Lake Superior.

Wie heeft leestips voor Istanbul?
De Brug van Geert Mak

Ik heb net in Londen het laatste boek van Robert Galbraith (aka J.K. Rowling) gelezen. 4-delige serie over een inspecteur. Daarna nog 2 boeken die zich in Londen afspeelden (Our House en War of the Worlds) en het was erg leuk om over dezelfde stations en buurten te lezen, als waar ik zelf doorheen gekomen was. Ook leuk dat Cormoran Strike (Galbraith) bij dezelfde kroeg langs kwam als waar de hoofdpersoon in Our House een biertje dronk :)
Later is nu
Ik zoek nog boeken voor Budapest / Hongarije en dan liever niet over Ijzeren gordijn, oorlog of wat dan ook. Gewoon een spannende thriller die zich daar afspeelt
Later is nu
AnAppleADay schreef:
26-02-2018 11:06
Kathedraal van de Zee in Barcelona

Speelt zich wel in het verleden af maar de opbouw van de stad is grotendeels hetzelfde.
Geweldig boek, moest ik ook meteen aan denken!

Leuk topic ook. Ik neem ook altijd boeken mee die zich afspelen in het land/ gebied waar ik ben!
daneli schreef:
02-05-2018 19:46
Wie heeft er leestips voor Midden-Amerika en Griekenland?
Griekenland: Kapitein Corelli’s mandoline

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven