Leuk huis gezien wat nu ?
vrijdag 7 augustus 2020 om 12:11
Hoi,
Zojuist keek ik op Funda en zag ik het perfecte huis qua ligging etc. Ik ben er met mijn moeder al langs gereden en de omgeving en het huis zelf is echt ideaal. Ook de plaats is perfect ( van binnen ook erg mooi zoverre ik zie op Funda). Het liefst zou ik het nu al willen zonder te kijken... Maar dit is natuurlijk raar.. Ik ben gewoon moedeloos geworden door de krappe huizenmarkt en weinig nieuwe woningen.
Nu zijn er woensdag de eerste bezichtigen waar ik bij hoor Ik vraag me nu al af hoeveel mensen ze op 1 dag plannen..
Omdat de huizenmarkt zo krap is maak ik me nu al zorgen erover en ben ik bang dat het niet gaat lukken
Wat raden jullie mij aan ? En is het verstandig om al een aankoopmakelaar in te schakelen ? Of hoe kan ik mijn kansen vergroten ?
Zojuist keek ik op Funda en zag ik het perfecte huis qua ligging etc. Ik ben er met mijn moeder al langs gereden en de omgeving en het huis zelf is echt ideaal. Ook de plaats is perfect ( van binnen ook erg mooi zoverre ik zie op Funda). Het liefst zou ik het nu al willen zonder te kijken... Maar dit is natuurlijk raar.. Ik ben gewoon moedeloos geworden door de krappe huizenmarkt en weinig nieuwe woningen.
Nu zijn er woensdag de eerste bezichtigen waar ik bij hoor Ik vraag me nu al af hoeveel mensen ze op 1 dag plannen..
Omdat de huizenmarkt zo krap is maak ik me nu al zorgen erover en ben ik bang dat het niet gaat lukken

Wat raden jullie mij aan ? En is het verstandig om al een aankoopmakelaar in te schakelen ? Of hoe kan ik mijn kansen vergroten ?
donderdag 13 augustus 2020 om 16:33
Update: er is een bod uitbracht en dat is de vraagprijs aankoop makelaar zij nog steeds dat van die zolder niks te maken is maar dat het mee helpt voor de verkoop dat nu zo’n lekker weer is. Hij gaf ook aan dat in de tuin het zwembad het dominantste is en dat in de winter dit huis een stuk minder aantrekkelijk was geweest.
Maar de vraagprijs vind ik het met al die nadelen sowieso niet waard.

donderdag 13 augustus 2020 om 16:49
Verstandige man. Aanhoudenlinnylow schreef: ↑13-08-2020 16:33Update: er is een bod uitbracht en dat is de vraagprijs aankoop makelaar zij nog steeds dat van die zolder niks te maken is maar dat het mee helpt voor de verkoop dat nu zo’n lekker weer is. Hij gaf ook aan dat in de tuin het zwembad het dominantste is en dat in de winter dit huis een stuk minder aantrekkelijk was geweest.

donderdag 13 augustus 2020 om 16:54
Fijn dat je die aankoopmakelaar hebt, goede punten die benoemd zijn!linnylow schreef: ↑13-08-2020 16:33Update: er is een bod uitbracht en dat is de vraagprijs aankoop makelaar zij nog steeds dat van die zolder niks te maken is maar dat het mee helpt voor de verkoop dat nu zo’n lekker weer is. Hij gaf ook aan dat in de tuin het zwembad het dominantste is en dat in de winter dit huis een stuk minder aantrekkelijk was geweest.
Snap je teleurstelling, je hoopt op een gegeven moment gewoon Het Huis tegen te komen.
Maar er komt echt wel weer een mooi huis voorbij die wel aan de voor jou belangrijkste punten voldoet! Zou nu echt niet boven de vraagprijs gaan.
Ik zou in jouw geval denk ik gaan kijken voor een (meer praktische) woning tussen de 3,5 en 4,5 ton (mits je een beroep uitvoert waar naar verwachting nog wel een tijd werk in is). Waarbij je eventueel later met partner en kinderen kunt wonen. Dan is hypotheek lager en kan je sparen en door de jaren heen huis aanpassen naar je smaak (maar misschien meer op het niveau van nieuwe badkamer, tuin, ipv gaan slopen in muren etc).

vrijdag 14 augustus 2020 om 08:34
Staat nog ergens in een quote. Misschien even opzoeken en pb naar mods. Overigens ben ook ik het met Meds eens. Toon is wat scherp, maar dat is niks nieuws. Evenmin als jouw manier van posten.

vrijdag 14 augustus 2020 om 08:35
Beter idee, ja.AnAppleADay schreef: ↑13-08-2020 14:56Even het berichtje van Meds staffen met de vraag of de Mods de link uit de quote kunnen weghalen.