Leuk wonen in Haarlem?

09-10-2011 09:29 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
weg met dit bericht svp
En laat me raden TO, jouw huis staat te koop in de slachthuisbuurt?
quote:germanwings schreef op 09 oktober 2011 @ 09:37:

En laat me raden TO, jouw huis staat te koop in de slachthuisbuurt?ook mijn eerste gedachte..
En wat is centraal? Hoe ver is het centrum fietsen of lopen?
Nieuwbouw: jak

Het klinkt alsof je er een Vinexbuurtsfeer wil hebben. En laat 1 ding nou afschuwelijk zijn....
Ik zie 3 huizen in de slachthuisstraat en ben er niet kapot van.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
[quote]hipslala schreef op 09 oktober 2011 @ 10:01:

Nieuwbouw: jak

Het klinkt alsof je er een Vinexbuurtsfeer wil hebben. En laat 1 ding nou afschuwelijk zijn....[/quote]

Ja, de slachthuisbuurt...heeft niet zo'n hele goede sfeer..
Er staan in die hele wijk welgeteld 3 huizen die groter zijn dan 100m2 te koop.... en inderdaad ken ik de wijk wel, daar wil ik echt niet dood gevonden worden (het bos&lommer van Haarlem).
quote:spectral schreef op 09 oktober 2011 @ 10:13:

Er staan in die hele wijk welgeteld 3 huizen die groter zijn dan 100m2 te koop.... en inderdaad ken ik de wijk wel, daar wil ik echt niet dood gevonden worden (het bos&lommer van Haarlem). Nog geen woonwagen gezien van 100 m2 Die staan schuin tegenover die gerenoveerde speeltuin meen ik..Extra ogen .
Mijn bericht was voor alle slimme mensen die in de toekomst durven kijken Met een positieve instelling. En inderdaad voor kleine gezinnen hoewel er bij de nieuwbouw ook veel grote woningen zitten. Kijk op entree van Haarlem. Daar heb je herenhuizen van 6 meter breedt met parkeren op eigen terrein.

Ik huur nu zelf en heb mijn woning te koop aangeboden gekregen van de woningbouw en denk daar nu serieus over na. Maar wil idd dat de buurt wel wat meer gezinnen gaat krijgen.Als je bv op Funda kijkt zie je dat het meerendeel bejaard is en daar heb je verder geen last van maar wat verjonging zou leuk zijn.

Er staan 80% 20 jaren en 20% nieuwbouw.

Het is absoluut geen vinexwijk dat haat ik ook, want hier staan prachtige oude woningen uit de 20 jaren ook veel gemeente monumenten.

Op Funda bv: keizerkarelstraat, pausleostraat, graafschapstraat, schalkwijkerweg(momument 2 onder 1 kap). De ebtree van Haarlem.

Maar Germanwings jij hebt wel een negatieve kijk zeg en dan heb je nog wel een budhistisch plaatje erbij staan.

De slachthuisbuur had een slechte naam dat is allang niet meer zo daarom richt ik mijn bericht op alle slimme mensen!

En alle leuke mensen, als je een heel groot huis wil in een kakbuurt met andere mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en dan krom liggen voor je hypotheek zodat je relatie eronder gaat lijden dan moet je dat doen. en voor alle echte leuke aardige mensen zonder een groot ego kom gezellig hier wonen! Tot dan!
De Entree.. meldt er dan ook meteen even bij dat het naast de drukste weg in Haarlem ligt.

En opkomend is natuurlijk totale onzin, zeker met dat soort minihuisjes ga je nooit gezinnen trekken.

Bos&Lommer en de Indische buurt zijn ook al 15jaar opkomend, maar het gebeurt nooit echt.
Poeh hey,

strak in de aanval!;-)

Slachthuisbuurt kan andere woningen krijgen en meer groen, etc. Het blijft een volksbuurt, punt.
Het blijft een volksvuurt. Ik kan mij veel betere, groenere, sociale buurten voorstellen met huizen die 10 keer zo mooi zijn als de Slachthuisbuurt.
En hoe klein zijn die woningen!
Over die woonwagens dat is een oude foto van Google earth/streetview.

De woonwagens zijn in het kader van de buurtverbetering verplaatst een heel stuk verder weg en hebben een totaal nieuw aanblik, allemaal gelijke ''huizen'' die ver uit elkaar staan. Er is overgins nog nooit overlast geweest van de ze mensen.
quote:Jannigje1 schreef op 09 oktober 2011 @ 10:32:

En alle leuke mensen, als je een heel groot huis wil in een kakbuurt met andere mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en dan krom liggen voor je hypotheek zodat je relatie eronder gaat lijden dan moet je dat doen. en voor alle echte leuke aardige mensen zonder een groot ego kom gezellig hier wonen! Tot dan!

Hoe kom je hierbij zeg? Dus als je in een goede buurt van Haarlem woont, met een groot huis, dan lig je krom voor de hypotheek en gaat je relatie eronder lijden?

Heb nog nooit zoveel onzin gehoord zeg.
Dat zeg ik, strak in de aanval.

Maar goed, succes met de slachthuisbuurt, en hoe mooi het wel niet moet worden. Verbeteren zal het heus wel, maar niet in 5 jaar en ook niet in 10, misschien daarna een keer..zou wereldnieuws zijn. Maar goed fijne dag verder!
quote:Jannigje1 schreef op 09 oktober 2011 @ 09:29:

Aan alle leuke slimme mensen die een leuk woonplaats in haarlem zoeken: De slachthuisbuurt!

Ik geef toe de naam is niet zo opbeurend slachthuis maar deze is al jaren niet meer in gebruik en wordt zelfs binnenkort omgetovert tot leuk centrum met div. bedrijfjes.

Hoezo is die naam niet meer in gebruik? Hoe heet die wijk nu dan volgens jou? Ik ken het echt alleen maar onder de naam slachthuisbuurt hoor. En sorry, ik zou er niet willen wonen.
Wat een negativiteit allemaal op deze zondag ik ben bang dat jullie niet de doelgroep zijn..... Misschien wat opgekropte boosheid en dan op het internet lekker anoniem er uit gooien. Ik hoopt edat er ook wat vrolijke mensen al wakker waren?

Ik hoop dat de mensen weer wat liever voor elkaar gaan worden zoals hier in deze ''volksbuurt'' want waar moet het heen met de wereld.

Ik vestig mijn hoop op de maya's 2012 wie weet!
Ik zou de woning dan niet kopen Jannigje
De slachthuisbuurt vergelijken met Bos en Lommer is echt belachelijke onzin! Kom maar kijken.
Haha wat een onzin, omdat wij jouw buurt niet zo leuk vinden en je vizie niet delen hebben wij opgekropte boosheid??

En wat weet jij van Bos&lommer af dan?

Hoe kan jij die vergelijking dan wel maken?
quote:Jannigje1 schreef op 09 oktober 2011 @ 11:14:

Wat een negativiteit allemaal op deze zondag ik ben bang dat jullie niet de doelgroep zijn..... Misschien wat opgekropte boosheid en dan op het internet lekker anoniem er uit gooien. Ik hoopt edat er ook wat vrolijke mensen al wakker waren?

Ik hoop dat de mensen weer wat liever voor elkaar gaan worden zoals hier in deze ''volksbuurt'' want waar moet het heen met de wereld.

Ik vestig mijn hoop op de maya's 2012 wie weet!Ik moet eerlijk zeggen dat je zelf niet echt bepaald sympathiek uit de hoek komt... En ik vind de reacties enorm meevallen. ben je voor het eerst op het viva forum?
Nou Jannigje, lekker gefrustreerd, omdat jij geen geld hebt om een fatsoenlijk huis te krijgen?

Blijf jij lekker in je volksbuurt en doe jij net alsof je een heel sympathiek mens bent, terwijl jij iedereen die het beter heeft afzeikt.
Ik stop dit wordt een oeverloos gesprek.

Het was goed bedoeld allemaal!

ZEN!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven