Leuke ledverlichting?

06-11-2012 18:40 18 berichten
Spotjes die ken ik al, maar bijv. een vervanging voor een schemerlamp. Iemand ideeën?

Liefst ook gewoon wat goedkopere ideeën en met aantal lampjes waardoor het ook voordeliger wordt dan een spaarlamp.

Kan natuurlijk de gids van Ikea doorbladeren, maar ik kreeg de tip dat de verhouding spaarlamp 11W - ledlamp 0,5W toch een aardige besparing oplevert. Er is wel een topic over hoe je led leuker kan maken, maar dit heb ik niet gevonden.

Moet en wil een aantal lampen vervangen. Spotjes kan ik zonder problemen toevoegen, maar ik heb vooral interesse voor staande lampen op een kastje en zo.

Alvast bedankt voor eventuele tips.
Ik heb gewoon ledpeertjes, gekocht bij de Action á 2,95 per stuk.

Ledspotjes hebben ze daar ook.
Alle reacties Link kopieren
Misschien stomme vraag maar geven ledlampjes minder licht als spaarlampen? Ik vind die spaarlampen zo fel
quote:Rara70 schreef op 06 november 2012 @ 18:53:

Misschien stomme vraag maar geven ledlampjes minder licht als spaarlampen? Ik vind die spaarlampen zo fel Peertjes geven peertjeslicht. Ik heb ze in schemerlampen aan de muur en vind het gezellig.
Thnx Cateautje! Van de week maar es uitproberen als ik weer bij de Action kom.
Ja, goeie tip! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.

Daar kan ik zelfs naar toe fietsen. De Ikea moet met de auto... en dan kan ik net zo goed die spaarlampen laten zitten.

Ik ga bij de action kijken om te beginnen.
Zat teveel haar op.

Ik dacht dat we een plaatje kregen van hoe leuk en sfeervol ledlicht is....
Ja, ik heb wel deze met led. Ik vind dat licht wel lekker om bij te lezen, maar moet wel 1 - 3 dagen in het licht liggen om vol licht te geven.
Bewaren in de vensterbank Pump, dan issie altijd vol.
Plaatje kan, maar die andere was voor de besparing...

quote:Cateautje schreef op 06 november 2012 @ 19:04:

Bewaren in de vensterbank Pump, dan issie altijd vol.

Daar liggen er twee. Ze mogen altijd mee naar bed. Nou, eentje dan. Maar als het zwaar bewolkt is dan duurt het 3x zo lang.

Ik heb trouwens ook een oplader voor mobiele telefoon...

Nou daar zit maar weinig vermogen in.

Die van Ikea kan je ook open maken en de batterijen vervangen. Ik heb alleen gezien dat er 3 in zitten.
Led heeft op zich natuurlijk maar weinig vermogen. Als je in termen van 1 watt praat, dan mag je niet veel verwachten natuurlijk.
quote:Cateautje schreef op 06 november 2012 @ 19:09:

Led heeft op zich natuurlijk maar weinig vermogen. Als je in termen van 1 watt praat, dan mag je niet veel verwachten natuurlijk.Nee, maar een spaarlamp van 11 of 9 watt is dan toch te vervangen door wat extra lichtpunten erbij.
Hoeft niet eens, is gezellige verlichting, je kan er alleen geen verloren contactlens bij zoeken.
als je 's avonds ongeveer 50 watt aan spaar- of ledlampen hebt branden in plaats van 300 watt aan halogeen- of gloeilamplicht kan je wel 1 kilowattuur per dag besparen (= ¤0,25).
it's a big club and you ain't in it
quote:Cateautje schreef op 06 november 2012 @ 19:31:

Hoeft niet eens, is gezellige verlichting, je kan er alleen geen verloren contactlens bij zoeken.Maar wel als je er eentje hebt die je los op de grond kunt zetten dan wel.
quote:rionyriony schreef op 06 november 2012 @ 19:44:

als je 's avonds ongeveer 50 watt aan spaar- of ledlampen hebt branden in plaats van 300 watt aan halogeen- of gloeilamplicht kan je wel 1 kilowattuur per dag besparen (= ¤0,25).

Ik heb al zeker 10 jaar geen gloeilampen meer. Misschien in de wc, maar daar zit ik niet zo vaak. Ik heb maar 1 jaar halogeen gehad. Eigenlijk vooral vanwege de dode beesten die altijd in die bak lagen. Vreemd genoeg heb ik ook een lamp met spaarlamp en die werkt als een wespenval.

Het is maar dat ik niet tegen de tafel aan loop.

Ik het licht zelf wel meevallen, maar zie niet zulke leuke lampen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven