Leuke naam mopshondje

11-01-2011 13:19 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Waarschijnlijk gaan mijn ouders vrijdag een (zwart) mops puppy halen een teefje. Nu weet mijn moeder nog geen leuke naam.

Wie weet een leuke naam voor een mopshondje?

Groetjes en alvast bedankt
Bitch..
moppie, moortje
Mevrouw Jansen
Marie-Antoinette.

Ze had er een stuk of 6, dus is dan wel een ode
Mexx
Ach god, dat vind ik zielige hondjes.

De schedel van de huidige Mopshond is onder invloed van de kynologie en haar zoektocht naar extremiteiten onverantwoord ver teruggefokt. Het gevolg is dat de neus bijna verdwenen is. Het kraakbeen in de neus is onvoldoende ontwikkeld, waardoor de neusgaten niet goed open staan.

De honden hebben hierdoor een snuivende ademhaling en blazen soms bellen met de neus. Soms ook zitten de neusgaten zo ernstig dicht, dat de benauwdheid de mopshonden dwingt om door de bek te ademen.

In de gedrongen kop is nauwelijks plaats voor de tong.

Het zachte gehemelte is relatief te lang en blokkeert de ademhaling. Bij iedere ademhaling wordt dit gehemelte meegezogen in de luchtpijp. Deze honden snurken dan ook, hebben een geïrriteerde keel en zijn vaak stikbenauwd.

Noem hem 'Stikker'.
douschka (lieverdje)

kiki (hoorde ik gister, was echt een enorme hond )
quote:eefje1980 schreef op 11 januari 2011 @ 13:25:

douschka (lieverdje)

kiki (hoorde ik gister, was echt een enorme hond )
Knorretje
Later is nu
Ik ga zowiezo altijd voor Norit, kweet niet waarom!
quote:Ephemera schreef op 11 januari 2011 @ 13:24:

Ach god, dat vind ik zielige hondjes.

De schedel van de huidige Mopshond is onder invloed van de kynologie en haar zoektocht naar extremiteiten onverantwoord ver teruggefokt. Het gevolg is dat de neus bijna verdwenen is. Het kraakbeen in de neus is onvoldoende ontwikkeld, waardoor de neusgaten niet goed open staan.

De honden hebben hierdoor een snuivende ademhaling en blazen soms bellen met de neus. Soms ook zitten de neusgaten zo ernstig dicht, dat de benauwdheid de mopshonden dwingt om door de bek te ademen.

In de gedrongen kop is nauwelijks plaats voor de tong.

Het zachte gehemelte is relatief te lang en blokkeert de ademhaling. Bij iedere ademhaling wordt dit gehemelte meegezogen in de luchtpijp. Deze honden snurken dan ook, hebben een geïrriteerde keel en zijn vaak stikbenauwd.

Noem hem 'Stikker'. of snurkie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ook oogproblemen komen veel voor:

Of de Mopshond niet al genoeg hinder ondervindt van zijn door de mens gecreëerde uiterlijk, heeft hij ook nog eens een verhoogde kans op oogbolluxatie. Een aandoening waarbij de ogen zo maar uit hun kassen kunnen vallen. De ogen zijn te groot (puilen uit) en de oogkassen liggen te ondiep als gevolg van de te korte schedel.

Deze oogbolluxatie kan leiden tot blindheid.

Een woedeaanval is soms al voldoende om een luxatie op te wekken. Ook bij het vasthouden van de hond moet vermeden worden om hem in het nekvel vast te houden.

Noem hem 'Oogappel'...
Moppie, Jewel, Sanne, Mischa, Mika
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Hoefijzer schreef op 11 januari 2011 @ 13:27:

Ik ga zowiezo altijd voor Norit, kweet niet waarom!Norit? Als in vernoemd naar een diarreeremmer?
Pardoes
Misschien zwart vertalen?

Bijvoorbeeld Nero (italiaans), Preto (Portugees) of Musta (Fins)
quote:gympie26 schreef op 11 januari 2011 @ 13:28:

[...]

Norit? Als in vernoemd naar een diarreeremmer?Nee, gewoon de klank en dan vooral als het een witte hond is.
quote:Ephemera schreef op 11 januari 2011 @ 13:27:

Ook oogproblemen komen veel voor:

Of de Mopshond niet al genoeg hinder ondervindt van zijn door de mens gecreëerde uiterlijk, heeft hij ook nog eens een verhoogde kans op oogbolluxatie. Een aandoening waarbij de ogen zo maar uit hun kassen kunnen vallen. De ogen zijn te groot (puilen uit) en de oogkassen liggen te ondiep als gevolg van de te korte schedel.

Deze oogbolluxatie kan leiden tot blindheid.

Een woedeaanval is soms al voldoende om een luxatie op te wekken. Ook bij het vasthouden van de hond moet vermeden worden om hem in het nekvel vast te houden.

Noem hem 'Oogappel'...Of ploppie
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Hoefijzer schreef op 11 januari 2011 @ 13:31:

[...]

Nee, gewoon de klank en dan vooral als het een witte hond is.oke!
loeder
Wodan

Julius

Rocky

toeter
Droeftoeter!
Mopsie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven