leuke zelfmaak ideeën (woondecoratie)?

07-03-2010 14:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer es in een veul ste creatieve bui en heb mijn zinnen gezet op leuke zelfmaak ideeën voor mijn woonkamer. En dan bedoel ik niet dat ik eigenhandig een nieuwe bank in elkaar wil zetten, maar meer richting decoratiedingetjes. Heb op internet al wel een leuk idee gevonden om van me oude theekopjes kaarsenhouders te maken, maar was benieuwd of mensen hier misschien nog leuke creatieve tips hebben?

Ik heb net de winterdecoraties weggehaald, dus het lijkt me leuk om nu in het thema lente iets te doen. Wie kan mij helpen?
Kijk eens op de site van 101woonideeen. Daar zit een hele grote rubriek 'zelfmaakideeen'. Ook wordt je via die pagina gelinkt naar Ariadne athome, ook met een enorm archief aan zelfmaakideeen.

Ik weet niet wat jouw smaak is, maar ik denk dat je op 1 van de 2 wel wat kunt vinden.
Letterbak via MP kopen en leuk pimpen met verschillend kleuren vakjes, of steeds een ander behangetje erin? Helemaal 2010.

Oude kaarsenstandaards op een mooie schaal plakken en dan heb je een taartschaal.

Nou, verder kom ik niet.
Lelijk bijzettafeltje oppimpen door blad te mozaïeken?
Ik heb zelf een 'voorjaarsboompje' gemaakt in een foute vaas. Leuke takken gezocht in het bos, verfspuitbus (wit ofzo), en daar allerlei verschillende 'bloemen' aan vastgemaakt met verschillende soorten cadeaupapier/knutselpapier.

Fleurt een tafel/kast een beetje op. Maar nogmaals, ik ken jouw smaak niet. Heb je een modern interieur, of juist een brocant interieur?

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb een idee dat ik nog moet uitvoeren. Geen idee of het leuk uit gaat pakken, maar het houdt me weer een paar uur van de straat

Haal de kerstboomverlichting van zolder. Beplak een ballon met papiermaché. Wacht tot het drook is. Maak dan gaatjes ter grootte van de kerstverlichting op allemaal gelijke afstand over de hele ballon. Friebel de kerstverlichting erin. Voila, een uber-kitsche lamp
enjoy!
This is an unacceptable timeline
http://huisraadidee.nl/website/index.html

Leuk die tulpen met bol. Helaas kan ik ze nergens zo kopen. Wie weet waar? Nog even en dan haal ik ze uit m'n tuin, maar ik wil ze nu al.
Heej, wat een leuke ideeën allemaal!

Ik had de site van 101 woonideeën al helemaal uitgeplozen en daar kwam ook het idee van het theekopje-met-kaarsje vandaan

@ Lemoos: mijn interieurstijl is niet echt makkelijk te omschrijven, maar wel typisch mij zeg maar.... Zo heb ik één muur knalokergeel (als je begrijpt wat ik bedoel haha) en mijn eettafel, tvmeubel en salontafel zijn van donker hout maar horen eigenlijk niet bij elkaar. Echt een combinatie van oud&nieuw, modernstrak& kleurrijk stoer. Ik vind jouw idee van een voorjaarsboom echt heel erg leuk! Maak ook elk jaar een paastak met zelfgemaakte frutsels van textiel en karton erin. Dus die boom ligt helemaal in mijn lijn!

@ Tyche: nog zo'n geweldige site! Thanx!
Etagere maken!
quote:tyche schreef op 07 maart 2010 @ 17:48:

enjoy!

Ik heb deze site op twitter, erg gaaf!

En verder zou ik www.craftster.org dringend aanraden. Een van de ideeën die ik daar vandaan heb, is een zak waar alle losse plastic zakken in kunnen. Zoiets:

Maar dan mooier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven