levensduur wicker loungeset

06-08-2012 22:01 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil een wicker loungeset aanschaffen. Weet iemand of dit materiaal lang mooi blijft? In de winter wil ik het in de schuur opslaan maar gedurende het voorjaar en de zomer gewoon buiten.

Iemand ervaring met tuinmeubels van Blokker?
Yep! Heb een loungebank van Blokker, heb ik nu ruim jaar. Staat hele jaar op balkon, dus ook in de winter.

In het voorjaar ff schoonmaken en hij kan er weer tegen!
Op het balkon staat de set beschut?
Ik heb er eentje staan. Staat al 5 jaar buiten. Let bij aanschaf op dat het een aluminium frame is anders roest het kreng onder je reet weg.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb ook een wicker tuinset (echt riet, niet dat plastic spul). hij staat nu 3 jaar continu buiten en overleeft het best goed.

Sommige stukjes aan de onderkant van de bank beginnen nu wel los te raken doordat het riet verteerd, dat is jammer, maar aan de andere kant ook wel te verwachten na 3 jaar natuurgeweld

het frame van de meubels is van hout gemaakt. 1 van de balken is gescheurd waardoor het zit gedeelte een beetje doorzakt als je erop gaat zitten, maar heel erg veel last heb ik er niet van.

al met al heb ik er veel plezier van gehad, maar denk ik dat de set niet langer dan 5 jaar meegaat.
Mijn broer heeft zo'n set, volgens mij van plastic. Ziet eruit als dit : http://www.daalder.com/in ... gory_id=48&product_id=222

Het blijft op zich wel mooi, maar ik vind het niet prettig voelen aan mijn armen. Het jeukt een beetje, prikt als je je arm erop legt. Zou dus zelf eerder voor dat ronde gaan, dat op gevlochten riet lijkt. Dat voelt, vind ik persoonlijk, lekkerder aan aan je blote huid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven