Lieve kat verandert opeens in monstertje!!!

09-03-2010 16:39 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik hebben een rood katertje, Guus, van 9 maanden oud. Wij wonen op een flat en hij mag regelmatig op het balkon. Wij werken allebei fulltime.

Guus is een lieverd, lekker knuffelen en komt af en toe lekker bij je liggen. Alleen kan hij opeens in een monster veranderen! Vanuit het niets valt hij je dan aan, bijt hij je heel hard in je arm/been/ander lichaamsdeel of hij springt in je (blote)been met nagels en tandjes uit. Als je dan je arm wegtrekt of we duwen Guus weg, dan gaat hij heel gemeen loeren en je weer aanvallen. Dit doet hij al van kleins af aan en ik krijg het er maar niet uit. Net als dat Guus al van kleins af aan in het behang klimt in de slaapkamer, nu met zijn 9 maanden krabt hij nog het behang eraf. Ik kan spuiten met de plantenspuit wat ik wil, maar hij kijkt me aan met een blik van 'Kijk eens wat ik doe' en krabt gewoon door.

Sinds hij heeft gewisselt lijkt het wel of hij nog meer bijterig is. Hij bijt aan de kraan, in de vensterbank, overal waar hij op kan bijten. Verder is hij met 7 maanden gesterilliseerd.

Hij heeft een mooie krabplank, een grote krabpaal met hangmat en ladder en nog een aparte hangmat en 1000 andere speeltjes.

In augustus krijgt Guus er hopelijk een speelkameraatje bij, maar ik vind het niet zo leuk als dit nieuwe katje bijna opgegeten gaat worden!!!!

Heeft iemand een idee waaraan dit ligt, of mij tips geven?
Hier ook een rode kat die gauw door draait. Ik zie het nu wel aankomen, maar hij kan ook lekker komen knuffelen en opeens wil hij me krabben of bijten. Heb alles geprobeerd, ook weleens onder de douche gezet maar het blijft een vreemde kat. Ik ben heel gek op hem maar het lastige is dat ik altijd bang ben dat hij het bezoek aanvalt. Met rust laten is het beste met hem.
Heel vaak wordt dit gedrag veroorzaakt door verveling. Als katten niet naar buiten kunnen, moeten ze ergens hun energie in kwijt kunnen. Dat wordt dan dus "spelen" met de baas.
Een beest dat bijt en aanvalt zou 'n flinke klap/schop van me krijgen.
Mijn ervaring is ook dat katten die van een boerderij komen sneller wat wilder zijn aangelegd. Die van mij komt ook van een boerderij en was sowieso al de einzelgänger van het nestje, ging altijd in d'r eentje op stap enzo.

De eerste jaren dat ik haar had, kon ze echt agressief zijn, opeens hard bijten en die nageltjes ontzettend diep in je arm slaan enzo. Ze is nu ongeveer zes jaar en de ergste wildheid is er inmiddels wel uit. Ze komt nu ook wel knuffelen. Maar ze kan nog steeds opeens uithalen, als ze er genoeg van heeft.

Ik heb haar ook weleens onder de douche gezet, toen ze me ontzettend hard gekrabt/gebeten had. En zo'n plantenspuit met water helpt ook wel. Ik hoef dat ding maar op te pakken, of ze weet al hoe laat het is.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Bedankt voor al jullie tips!!!

Guus is bij zijn mama weg gegaan toen hij 12 weken oud was, dus wat meer opgevoed door zijn mama.

We proberen thuis ook wel veel met Guus te spelen, maar soms lukt dat niet altijd natuurlijk.

Ik probeer Guus ook in zijn nekvel te pakken als hij gemeen doet, maar vaak houdt hij zijn kop helemaal strak naar achteren zodat ik daar niet eens bijkan! Heb van de dierenarts gehoord dat we hem dan gewoon moeten negeren. De laatste tijd als ik lekker zit en Guus bijt of krabt opeens, dan loop ik weg. Daarna komt hij bij me om me een kopje te geven.
Je zal zien dat dit bij het ouder worden het het katje erbij vanzelf minder wordt.
quote:elninjoo schreef op 10 maart 2010 @ 12:05:

Een beest dat bijt en aanvalt zou 'n flinke klap/schop van me krijgen.Waardoor je dus uiteindelijk zelf een vals beest maakt, maar gelukkig heb jij alleen een konijn
Onze poes is 5 maanden door haar mama opgevoed, maar bijt ook weleens. Maar ze bijt nooit door, bij haar is het gewoon spelen. Als ik door heb dat ze gaat bijten, dan doe ik mijn mouw over mijn hand en speel dan een beetje met haar.

Heb wel gisteren ff haar nageltjes geknipt, want ze had behoorlijke klauwen!

Wij denken er misschien ook over om nog een poes te nemen, omdat we niet altijd tijd hebben om met haar te spelen.
@ Lavenderleo: Ik wil je dringend adviseren om haar niet meer te laten spelen met je hand (zelfs met een mouw erover heen), want nu is dat nog schattig, maar je piept helaas wel anders als ze straks 5 kilo is .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven