Lijmresten op vliesbehang

15-12-2019 14:50 8 berichten
Wat baal ik. Afgelopen week heb ik onze kamer behangen. Helaas zie je met zon lijmresten op het behang zitten.
Ik heb het al geprobeerd weg te halen met warm water. Helaas is het nog steeds goed zichtbaar. Hebben jullie nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eerder met een droog sponsje proberen.
Moet vliesbehang niet overgeschilderd worden? Zo ja, dan zie je niks meer van de lijm.
Zit het maar op 1 baan? Kan je die dan niet gewoon vervangen als je nog behang over hebt?
Alle reacties Link kopieren
Je kan heet water met een paar druppels afwasmiddel en één á twee eetlepels zuiveringszout prima gebruiken als oplossing om behanglijm te verwijderen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Voor het deppen van een lijmvlek op het vliesbehang die al een paar uren rijp is, opnieuw deppen maar dan met klaar lauw water en een microvezel doek en nadeppen met een droge katoenen doek.
Indien de lijmvlek wazig, een witte melk schijn wordt kan je proberen deze proberen te strelen, zijdelings wrijven met een lyon penseel en mogelijk komt er een velletje lijm los.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Met een vochtige schone theedoek
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij lost het heel makkelijk op als je er een vochtig vaatdoekje langs haalt, zelfs na jaren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven