Litter Locker?

31-08-2010 16:38 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon 4 hoog in een flat, en heb dus niet de kliko om de hoek staan om er de kattenpoep in te dumpen. Op het moment spoel ik het door de wc, en eerder had ik gewoon een vuilnisbakje staan met een zakje erin, waar ik het in dumpte. Die verschoonde ik dan na een dag of wat.

Beide vind ik niet echt ideaal, ik heb kattenbakgrit wat door de wc mag, maar prettig is anders. Nu kwam ik via een dierenwinkelsite bij de litter locker uit, en zoals het omschreven is, lijkt het me ideaal. Vooral omdat je dus niets ruikt. Maar voordat ik tot aanschaf over ga, wil ik graag weten of het wel echt zo is dat het een ideaal ding is. ( zal niet het eerste zijn wat ik voor m'n katten koop wat totaal waardeloos blijkt te zijn, of niet mee gespeeld wordt)

Ervaringen gevraagd dus, en of je precies kunt uitleggen hoe ie dan werkt.
Geen ervaring maar met logisch nadenken kom je een heel eind.

Zoals ik dus nooit een luieremmer met ingebouwd systeem heb gekocht omdat het onzin is zo is dit geval dat ook (is mijn bescheiden mening ;))

Gewoon in een zakje doen wat je goed dicht knoopt is net zo schoon.

Kan je nog een luier geurzakje er om heen doen ook en dan nog ben je goedkoper uit. (en staat dat lelijke ding niet in je huis)

Als je die zakjes nou in je gewone afval gooit (die zak gooi je toch wel elke dag weg?) ben je er toch ook vanaf?
Nou, mijn gewone vuilniszak gooi ik niet iedere dag weg hoor. Ik ben alleen, ik doe daar toch wel een week ofzo over, voordat die vol is.

Eerder had ik dus een tijdje een klein goed afsluitbaar vuilnisbakje staan, waar ik die drollen dan in mikte. Maar op het moment dat dat ding dan open ging kwam het aroma je behoorlijk tegemoet..

En eerlijk, het is me teveel gedoe om op het moment dat ik die kattenbak uit heb geschept, dan direct naar beneden te lopen om het weg te gooien. Ik heb geen vast moment op de dag nl dat ik de bak leeg schep. Meestal doe ik het twee keer op een dag, omdat ik 3 katten heb. Waarvan 1 kitten, en die produceert nu toch wel 3x per dag een drol..

Ik ben nou eenmaal gek op handige dingetjes.. Dus vroeg ik me af of ie nou echt zo handig is als ie lijkt. Of dat ie gewoon wel stinkt..
Het Viva forum is papaja.

Heb je deze kattenbakkorrels? Ik ken geen andere kattenbakkorrel die je door de wc mag spoelen namelijk dus ben even benieuwd.
Nee die heb ik niet. Heb een gele zak van tom poes. Niet klontvormend. Heb toen expliciet bij de dierenwinkel gevraagd of dat kon.

Die zak die jij laat zien heb ik nog nooit gezien eigenlijk.
Dit is wel klontvormend

Heet het foetsie-ba of zo iets?

Ik kan er online zo snel even niets over vinden. Bij die ecoplus staat het ook echt op de zak dat je het door het toilet mag spoelen.

Ervaringen met de litter locker:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =35&t=5695

Persoonlijk zou ik nog steeds voor de luierzakjes gaan. (Zijn ook groter dan boterhamzakjes) en er zit een geurtje aan. Ook bij de action te koop bijvoorbeeld. En bij de supermarkt vaak ook.
Bedankt voor de link, klinkt wel erg positief. ik lees daar ook dingen over boterhamzakjes enzo. Dat lijkt me nou helemaal niets om daar de poep in te moeten krijgen, lijkt me nogal een gehannes. Mijn kater maakt ze nogal groot, betwijfel of ik die wel normaal in zo'n zakje kan krijgen zonder de boel te besmeren..

Maar met die luierzakjes heb je toch nog steeds dat je elke dag met dat zakje naar beneden moet lopen naar de afvalcontainer? Of mik jij die gewoon in je prullenbak in de keuken? En dat stinkt dan niet? Goh, had ik echt nog nooit van gehoord.
Dit was trouwens m'n laatste zak van dat tom poes grit, fijn spul hoor, maar ze krijgen er van die rode voeten van. En dat stempelt zo mooi op m'n bank, dus ik ga nu een stofvrije korrel proberen.

Weet jammer genoeg niet zo hoe het heet, zak is al weg nl. Maar wat jij noemt zou goed kunnen.
ik heb ook zo'n ding en ik vind het ideaal.

ruikt idd. niet als ie dicht zit (of course)

verder gebruik ik nullodor kattengrit. dat ruikt dus niet en je hoeft het veel minder te verschonen. ik bestel het via een website maar denk niet dat ik dat hier mag zetten.......??
zooplus soms MissPhoebe?

Luierzakjes gaan volgens mij niet zo snel stinken hoor.

Ik woon niet meer op een flat dus ik mik mijn vuilniszak nu wel zo in de kliko.

Het zal idd wel foetsie-ba zijn want ik las iets over oranje pootafdrukjes en witte banken.
MissPhoebe, hij ruikt dus niet als ie dicht zit. Ruikt ie dan op het moment dat je een geschepte drol erin wil doen wel, of als je de zak wilt vervangen waar ie de hele opgebouwde voorraad in bewaart? Want als ie al ruikt op het moment dat je er een nieuwe in wilt doen, dan is het niet zo ideaal.
Ik heb de Litter Locker ook staan, geweldig! Had voorheen het zelfde probleem. Afvalzak ging maar 1x in de week weg. Kleine zakjes ook altijd een hoop geklieder. Deze zak blijft net zolang zitten tot hij vol is en je ruikt echt helemaal niks. Het was mij de 20 euro meer dan waard!
Ik heb hem ook,maar doe t nu met pedaalemmerzakjes
Da's een goeie feeks, dat kan natuurlijk ook gewoon. Als de zak vol is een nieuwe pedaalemmerzak erin, stukje goedkoper!
Ow ik deed het gewoon altijd in een plastic zak (gewoon van een winkel ofzo) en als ik die niet had, gebruikte ik van die doorzichtige pedaalemmerzakjes. En dan in de gewone afvalbak in de keuken. Ging eigenlijk nooit stinken, omdat er dus altijd een zak omheen zat. Afvalbak gaat hier meestal een kleine week mee voordat de zak eruit moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven