mag een zwangere kat eigenlijk springen?

11-04-2012 09:15 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn kat moet nog een klein maandje maar is al wel lekker rond, mag ze eigenlijk wel springen?

het voer staat op het aanrecht omdat de hond anders haar eten opvreet.

en aangezien hier harstikke veel kattenkenners zijn...ervaringsdeskundigen wellicht? heeft iemand het antwoord op mijn vraag?
Wat denk je hoe ze dat in het wild doen/ deden?
als je het bakje op de grond zet springt ze wel weer op andere momenten, dus ik zou me er niet druk om maken.
quote:geheimtaal schreef op 11 april 2012 @ 09:17:

Wat denk je hoe ze dat in het wild doen/ deden?24 uur per dag bedrust natuurlijk
het leek me al onwaarschijnlijk...

maar ik heb ook gelezen dat je een zwangere kat niet mag laten springen hoor, forum van de siamezen! dat ze kan vallen met alle gevolgen van dien.

(ik denk, zolang ze zelf nog springt...)
Ik zou op een gegeven moment een krukje, zodat ze wat makkelijker op het aanrecht kan komen, voor haar neerzetten denk ik. 5 Jaar geleden had mijn moeder ongeveer dezelfde situatie en op een gegeven moment ging ze liever via de kruk dan rechtstreeks.
Die kat waar ik het over heb is toevallig ook een siamees. Ze kreeg er 6, wat voor een siamees heel veel is.
dat is een goede oplossing, ik zal es een krukje gaan opzoeken (kijken of ze er gebruik van maakt).

6!

ik hoop dat we er ook 6 krijgen, geweldig lijkt me dat!
Is jouw zwangere kat ook een siamees?
ja!
quote:Vl43inder schreef op 11 april 2012 @ 09:20:

Ik zou op een gegeven moment een krukje, zodat ze wat makkelijker op het aanrecht kan komen, voor haar neerzetten denk ik. 5 Jaar geleden had mijn moeder ongeveer dezelfde situatie en op een gegeven moment ging ze liever via de kruk dan rechtstreeks.Ik hoop dat je de kat van je moeder bedoelt??
Mijn noorse boskat klom 1 dag voor haar bevalling nog in een boom
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ze heeft overigens wel een dramtische bevalling gehad.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Katten weten heel goed wat ze zelf kunnen, op één uitzondering na, ze kunnen hun nagels niet in staal of glas slaan en dan gaat het wel eens mis.
verba volant, scripta manent.
quote:Kastanjez schreef op 11 april 2012 @ 09:31:

[...]

Ik hoop dat je de kat van je moeder bedoelt?? Ik moest ook aan haar moeder denken ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven